Υπάρχουν ελάχιστα μοντέλα που να έχουν συμπληρώσει 16 χρόνια σταδιοδρομίας και αυτά αφορούν σε εξεζητημένες περιπτώσεις, όπως είναι τα ποθητά dream-cars.
Αυτοκίνητα που μοιάζουν εξωγήινα για τον απλό άνθρωπο, που πλημμυρίζουν με αφίσες το δωμάτιο ενός πιτσιρικά, αυτοκίνητα που τα οδηγούμε μόνο στα όνειρα μας. Η Countach της Lamborghini είναι ένα από αυτά, ένα από τα πιο διάσημα supercars που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στους δρόμους του πλανήτη.
SMS=> Αναμνήσεις από το μέλλον…
O Paolo Stanzani ανέλαβε την εποπτεία του όλου project, ο Marchello Gardini από την Carrozzeria Bertone τον σχεδιασμό και ο Bob Wallace, ένας από τους πιο διάσημους οδηγούς δοκιμών της Lamborghini, ήταν ο άνθρωπος που έτρεχε από την autostrada στην Raticosa, μέχρι και τις πίστες στο Vairano και στην Modena, για την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Ανάμεσα στις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η ομάδα του Stanzani, αφορούσαν στην επαρκή ψύξη του V12 κινητήρα. Έτσι, στο μοντέλο παραγωγής τοποθετήθηκαν οι απαραίτητοι πλαϊνοί αεραγωγοί και εισαγωγές του αέρα εμπρός περιορίζοντας το πρόβλημα χωρίς όμως να επισκιάζουν την σαγηνευτική εμφάνιση του ιταλικού μοντέλου. Ξανά στην Γενεύη, το 1972 εμφανίστηκε μια κόκκινη Countach με την ονομασία LP 400 ενώ τον επόμενο χρόνο -το 1973- μια πράσινη της οποίας η εμφάνιση διέφερε ελάχιστα από την έκδοση παραγωγής που ακολούθησε στο επόμενο έτος.
Και στις δύο διατάξεις της ανάρτησης υπήρχαν σπειροειδή ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδοι, πίσω από όλους τους τροχούς δίσκοι ενώ η κρεμαγιέρα «γύριζε» μηχανικά χωρίς καμία υποβοήθηση. Η LP 400 ζύγιζε 1.370 κιλά και η κινητήρια δύναμή της πήγαζε από ένα V12 μοτέρ, με χωρητικότητα έξι λίτρα και περιεχόμενη γωνία 60 μοίρες. Η ισχύς του έφτανε τους 375 ίππους στις 8.000σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή της ροπής τα 360Nm στις 5.000σ.α.λ. Το Road & Track είχε δοκιμάσει αυτό το εκπληκτικό supercar τον -τότε 52.000 δολαρίων- τον Φεβρουάριο του 1976 και οι επιδόσεις του ήταν αρκετά ικανοποιητικές· 6,8 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ/ώρα με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 307χλμ/ώρα.
SMS=> Lamborghini, από τα αλώνια στα σαλόνια!
Τελικά, η «Lambo» εξαγοράστηκε από την Audi το 1998 και ανάμεσα στις αλλαγές που έγιναν στις εγκαταστάσεις Sant’ Agata, κοντά στην Μπολόνια, χτίστηκε ένα μουσείο της ιταλικής φίρμας. Μερικά μέτρα από την είσοδο του δεσπόζουν δύο Countach, η τελευταία που παράχθηκε και η πιο «γέρικη», μια πρωτότυπη πράσινη LP 400 με αριθμό πλαισίου 1120001. To τελευταίο είχε χρησιμοποιηθεί ως η βάση για την εξέλιξη του αμαξώματος και οι διαφορές της από την κίτρινη Countach παραγωγής εντοπίζονται στα δύο της πλαϊνά παράθυρα, τα οποία αποδείχτηκαν μη πρακτικά και αντικαταστάθηκαν από τρεις γυάλινες επιφάνειες, και στις μικρότερες εισαγωγές αέρα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου που οδηγούσαν τον αέρα στα φρένα.
SMS=> Lamborghini Aventador J [concept]
Ωστόσο, ο εγκάρσια τοποθετημένος V12 τετράλιτρος κινητήρας δημιούργησε σημαντικά προβλήματα που προέκυψαν από τον περιορισμό χώρου. Η κατανομή βάρους επηρέαζε σημαντικά το «ζύγισμα» της Miura στον δρόμο η οποία ήταν αρκετά νευρική στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, η διαφορά θερμοκρασίας από το σύστημα εξαγωγής, που είχε τοποθετηθεί ανάμεσα στα δύο σκέλη του V12, παρουσίαζε πολλά μηχανικά προβλήματα επηρεάζοντας τις σωληνώσεις και την απόδοση του συστήματος ψύξης. Μετά από όλα αυτά, ο Stanzani καταλήξει στο συμπέρασμα πως στην Countach ο κινητήρας έπρεπε να τοποθετηθεί κατά τον διαμήκη και όχι κατά τον εγκάρσιο άξονα.
Ο Ferruccio Lamborghini είχε ξετρελαθεί με την όλη ιδέα και η καινοτομική τεχνική με το κιβώτιο ταχυτήτων έμελλε να καθιερωθεί στο μέλλον. Η νέα Countach ήταν πιο όμορφη από την Miura αλλά δεν είχε το χάρισμα του προκατόχου της. Ωστόσο, είχε βελτιωθεί η αξιοπιστία της. Οι μεταγενέστερες Countach ήταν εξίσου δύσκολες στην οδήγηση και νευρικές στις στροφές. Όταν έβρεχε, το περιορισμένο οπτικό πεδίο και το ανασηκωμένο πίσω μέρος της, η κατάσταση ήταν εφιαλτική. Από κάθε άποψη όμως οι Countach ήταν μοναδικές και για… λίγα χέρια!
04_resize.jpg
05_resize.jpg
06_resize.jpg
07_resize.jpg
08_resize.jpg
09_resize.jpg
10_resize.jpg
11_resize.jpg
12_resize.jpg
3253254.70f2f6.jpg
3253257.1b1e4f.jpg
3253278.7187d6.jpg
Gary_Shaw_Countach.jpg
L01924.jpg
LP5002b.jpg
LP500engine.jpg
LP500promo.jpg
a0021565_1881911.jpg
ferruccio_lamborghini_and_jarama.jpg
lamborghinicountachp1a.jpg
miura_p400_s_img01.jpg
01_resize.jpg
02.jpg
03_resize.jpg