Λαμβάνοντας τον πετρελαιοκινητήρα TTiD της GM αναλύουμε την τεχνολογία twin turbo στην οποία βασίζονται και οι κινητήρες των BMW/PSA…
Κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. το κλαπέτο φράζει το μεγαλύτερο και μικρότερο σε διατομή αυλό ώστε τα καυσαέρια να βγαίνουν από την μακρύτερη και στενότερη διαδρομή και να περιστρέφουν μόνο τον μικρό στροβιλοσυμπιεστή. Αυτό γίνεται γιατί όταν ο κινητήρας λειτουργεί με λίγες στροφές τα καυσαέρια είναι λιγότερα και με αυτόν τον τρόπο αποκτούν μεγαλύτερη κινητική ενέργεια.
Στις μεσαίες στροφές (1.500-3.000 σ.α.λ.) το κλαπέτο στην εξαγωγή μισανοίγει και τα καυσαέρια περνούν ταυτόχρονα προς και τους δύο στροβίλους ενώ το κλαπέτο στην εισαγωγή παραμένει κλειστό. Από τις 3.000 σ.α.λ. και έπειτα το βάρος πέφτει αποκλειστικά στον μεγάλο στροβιλοσυμπιεστή (τα κλαπέτα σε εξαγωγή και εισαγωγή είναι ορθάνοιχτα).
Το μοτέρ είναι φυσικά τεχνολογίας common rail και για να λειτουργήσει η διπλή υπερτροφοδότηση υπάρχει μία εξελιγμένη ηλεκτρονική μονάδα. Η μέγιστη τιμή υπερπλήρωσης φτάνει τα 1,8 bar, ο λόγος της σχέσης συμπίεσης είναι 16,5:1, υπάρχει σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR) ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 156 γραμμ./χλμ (177 γραμμ./χλμ στην αυτόματη έκδοση της δοκιμής μας).