Κάποιος να σκοτώσει τον κύριο CO2!

669816_1203778_4256_2832_08c679_225_resize

Ποιος είναι ο κύριος CO2; Γιατί όλοι τον κυνηγούν; Ποιοι θέλουν το κεφάλι του; Τι έγκλημα έχει διαπράξει;

Στόχοι ειδικών εκπομπών CO2

Για το ημερολογιακό έτος που αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2012 και κάθε επόμενο ημερολογιακό έτος, κάθε κατασκευαστής επιβατικών αυτοκινήτων εξασφαλίζει ότι οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν το στόχο του ειδικών εκπομπών που καθορίζεται σύμφωνα με το παράρτημα I ή, σε περίπτωση που στον κατασκευαστή έχει παραχωρηθεί παρέκκλιση βάσει του άρθρου 11, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη παρέκκλιση.

Για να καθοριστούν τα ειδικά όρια εκπομπής CO2 κάθε κατασκευαστή, λαμβάνονται υπόψη τα κατωτέρω ποσοστά κάθε νέου επιβατικού αυτοκινήτου κάθε κατασκευαστή τα οποία ταξινομούνται το συναφές έτος:

– 65 % το 2012,

– 75 % το 2013,

– 80 % το 2014,

– 100 % από το 2015 και μετά.

Υπερμόρια

Για τον υπολογισμό των μέσων ειδικών εκπομπών* CO2, κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο με ειδικές εκπομπές CO2 κάτω των 50 g CO2/km υπολογίζεται ως:

– 3,5 αυτοκίνητα το 2012,

– 3,5 αυτοκίνητα το 2013,

– 2,5 αυτοκίνητα το 2014,

– 1,5 αυτοκίνητο το 2015,

– 1 αυτοκίνητο από το 2016.

Το τίμημα υπέρβασης εκπομπών

Υπολογίζεται με τους τύπους:

α) Από το 2012 έως το 2018:

i) εφόσον οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 του κατασκευαστή υπερβαίνουν το στόχο των ειδικών εκπομπών κατά περισσότερο από 3 g CO2/km

[(Εκπομπές καθ’ υπέρβαση – 3 g CO2/km) × 95 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 25 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 15 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 5 €/g CO2/km] × αριθμό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων·

ii) εφόσον οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 του κατασκευαστή υπερβαίνουν το στόχο των ειδικών εκπομπών κατά περισσότερο από 2 g CO2/km αλλά λιγότερο από 3 g CO2/km:

[(Εκπομπές καθ’ υπέρβαση – 2 g CO2/km) × 25 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 15 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 5 €/g CO2/km] × αριθμό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων·

iii) εφόσον οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 του κατασκευαστή υπερβαίνουν το στόχο των ειδικών εκπομπών κατά περισσότερο από 1 g CO2/km αλλά λιγότερο από 2 g CO2/km:

[(Εκπομπές καθ’ υπέρβαση – 1 g CO2/km] × 15 €/g CO2/km + 1 g CO2/km × 5 €/g CO2/km) × αριθμό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων·

iv) εφόσον οι μέσες ειδικές εκπομπές CO2 του κατασκευαστή υπερβαίνουν το στόχο των ειδικών εκπομπών κατά λιγότερο από 1 g CO2/km

(Εκπομπές καθ’ υπέρβαση × 5 €/g CO2/km) αριθμό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

β) Από το 2019:

(Εκπομπές καθ’ υπέρβαση × 95 €/g CO2/km) αριθμό των νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

*ΣΤΟΧΟΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ

1. Οι ειδικές εκπομπές CO2 για κάθε καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, μετρούμενες σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, υπολογίζονται, προς τον σκοπό των υπολογισμών στο παρόν Παράρτημα, με τον τύπο:

α) Από το 2012 έως το 2015:

Ειδικές εκπομπές CO2 = 130 + a × (M – M0)

Όπου:

M = μάζα του οχήματος σε χιλιόγραμμα (kg)

M0 = 1372,0

a = 0,0457

β) Από το 2016:

Ειδικές εκπομπές CO2 = 130 + a × (M – M0)

Όπου:

M = μάζα του οχήματος σε χιλιόγραμμα (kg)

M0 = η εγκριθείσα τιμή βάσει του άρθρου 13 παράγραφος 2

α = 0,0457

2. Ο στόχος ειδικών εκπομπών για ένα κατασκευαστή σε δεδομένο ημερολογιακό έτος υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των ειδικών εκπομπών CO2 για κάθε καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο ταξινομηθέν στο συγκεκριμένο ημερολογιακό έτος, του οποίου είναι κατασκευαστής κατά το υπόψη ημερολογιακό έτος.

Πηγή: Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 443/2009
Exit mobile version