TC Engine: Απίστευτος αλλά αληθινός;

turbocombustion1

Έχουμε δει διάφορες απίθανες ιδέες αλλά ένας περιστροφικός κινητήρας… ενδοεξωτερικής καύσης πως σας φαίνεται; Ακόμη και αν δεν μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη αξίζει να ρίξετε μια ματιά στα όμορφα βιντεάκια…

Από την σκοτεινή όψη του φεγγαριού, όσο εντυπωσιακός και αν είναι ο τρόπος λειτουργίας του TC Engine μου φαίνεται απίθανο να λειτουργεί στην πράξη και αν λειτουργεί σίγουρα με μικρό βαθμό απόδοσης και με διάφορα προβλήματα αξιοπιστίας. Και εξηγούμαι. Πείτε με κακεντρεχή αλλά στο διαδίκτυο δεν θα βρείτε και πολλά για τον κινητήρα Turbocombustion που η Perfect Motor εξελίσσει εδώ και επτά χρόνια στο Los Angeles των ΗΠΑ. Ε, το άλλο το περίεργο;

Να επικαλείται η αμερικανική εταιρία την τελειότητα (perfect), να δουλεύει το project της τόσο καιρό και το προβάλλει μέσα από μία προχειροστημένη ιστοσελίδα που δεν βλέπετε. Επίσης, πουθενά στην ιστοσελίδα δε θα βρείτε εικόνες που να δείχνουν πραγματικά εξαρτήματα ή τον λειτουργία εν κινήσει παρά μόνο δύο ωραία βίντεο και μερικές τρισδιάστατες απεικονίσεις εξαρτημάτων.

Όσο καλόπιστος και αν είσαι, ακόμη και αν είσαι άσχετος με την τεχνολογία των κινητήρων, θα μπορούσες να πεις πως πίσω από την φανταστική αρχή λειτουργίας του κινητήρα κρύβεται μία καλοστημένη αρπαχτή. Αρκεί να τσιμπήσει κανείς για να ρίξει χρήμα ως επενδυτής(;)

Η πατέντα κατοχυρώθηκε στις 25 Μάιου του 2004 από τον άνθρωπο που την επινόησε, τον Jerry Iraj Yadegar.

Από την άλλη όψη (την φωτεινή), η ιδέα έχει μεγάλο ενδιαφέρον ως αντικείμενο συζήτησης και αν βάλετε μπόλικες δόσεις φαντασίας περιμένω τις απόψεις σας. Όπως φαίνεται και από το βίντεο χονδρικά έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα που το έργο παράγεται έξω από τον κύλινδρο. Το έμβολο χρησιμεύει μόνο για τη συμπίεση του αέρα. Με το που γίνεται το μπαμ από το μπουζί τα καυσαέρια οδηγούνται βίαια προς τα έξω σπρώχνοντας το μεγάλο σφόνδυλο (μου αρέσει περισσότερο από το ρότορας) του κινητήρα.

Απαιτείται ακριβέστατος χρονισμός την ώρα που τα καυσαέρια ωθούνται έξω από το κύλινδρο και συναντούν την εσοχή στο εσωτερικό του σφονδύλου (κάτι σαν «flywheel»;). Η κινητική ενέργεια περιστρέφει ο σφόνδυλος ο οποίος προσέξτε πως στο εσωτερικό του δεν είναι συμμετρικός ώστε να μπορούν τα καυσαέρια να διαφύγουν από την μόνιμα ανοιγόμενη δίοδο εξαγωγής. Να υποθέσω πως τα ρημάδια τα καυσαέρια διαφεύγουν από το πίσω μέρος που είναι σταθερό και εδράζεται και το μπουζί; Αν ισχύει κάτι τέτοιο τότε από εκεί θα εισέρχεται και ο φρέσκος αέρας στο θάλαμο;

Ουσιαστικά, ο κύλινδρος, το πιστόνι, η μπιέλα και ο στροφαλοφόρος χρησιμεύουν για τους χρόνους της εισαγωγής και της συμπίεσης. Η εκτόνωση και η εξαγωγή λαμβάνουν χώρα στο σφόνδυλο όπου τα καυσαέρια προσκρούουν στην εσοχή δίνοντας έργο όπως όταν δίνουν κίνηση στον στρόβιλο ενός υπερτροφοδότη. Ο κινητήρας TC δεν εκμεταλλεύεται μέρος της κινητικής ενέργειας από τα καυσαέρια αλλά ολόκληρη. Εδώ όμως δημιουργούνται τα εξής ζητήματα.

Καταρχήν τα προβλήματα στεγανότητας και επικαλύψεων στις υψηλές στροφές λειτουργίας και κατά δεύτερον τις παιδικές ασθένειες με τις τριβές και τις αστοχίες λίπανσης. Μην ξεχνάτε πως τα τοιχώματα που διαμορφώνουν τον εξωτερικό θάλαμο καύσης κινούνται συνεχώς. Ξέχωρα από τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κίνηση των καυσαερίων κατά τη περιστροφή ακόμη και αν υπάρχει ικανοποιητική υποπίεση, η κινητική τους ενέργεια λογικά θα μειώνεται όσο γυρνά ο σφόνδυλος. Η απόδοση 80% απλά… δεν παίζει. Ακόμη και η πιο ρεαλιστική ιδέα του Scuderi κινητήρα -με τους “διπλούς” κυλίνδρους- αγγίζει μετά βίας και θεωρητικά 60%.

Τι λέει ο κατασκευαστής της TC Engine

Exit mobile version