Όταν ο ισχυρός άνδρας της πληροφορικής επενδύει μία εταιρία που εξελίσσει εδώ και καιρό έναν επαναστατικό δίχρονο ΜΕΚ πολλά μπορεί να υποθέσει κανείς…
Αν σας ρωτούσαν σε ποια “πράσινη” τεχνολογία θα επένδυε ο Bill Gates που να είχε σχέση με την αυτοκίνηση τι θα απαντούσατε; Οι περισσότεροι από εσάς -μαζί σας και εγώ- θα υποθέταμε πως θα σχετίζονταν με την ηλεκτροκίνηση. Λάθος. Πριν από μερικές εβδομάδες ο… Μπιλ ανακοίνωσε μαζί με την Sun Microsystems Vinod Khosia πως θα επενδύσει 28,2 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρία EcoMotors. Μία εταιρία που κατοικοεδρεύει στο Detroit και εξελίσσει ένα δίχρονο κινητήρα με την ονομασία OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder). Αργότερα στο παιχνίδι μπήκε και η Khosla Ventures ως επενδυτής, μία καλιφορνέζικη εταιρία πράσινης ανάπτυξης που ασχολείται με οτιδήποτε μπορεί να έχει σχέση με την τεχνολογία. Μαντέψτε με ποια microεταιρία software συνεργάζεται στενά…
OP+OC= OPOC
Δεν πρόκειται για μία νέα ιδέα καθώς ο Raymond Koreyvo ήταν ο άνθρωπος που το 1907 επινόησε την διάταξη των αντικριστών εμβόλων. Η πρώτη πατέντα αφορούσε δίχρονο πετρελαιοκινητήρα που δεν μπήκε ποτέ στην μαζική παραγωγή παρά βρήκε εφαρμογή σε ειδικές περιπτώσεις (όπως στο αεροσκάφος Junkers Jumo 205, στο φορτηγό Commer TS3, στο άρμα μάχης Leyland L60).
Η πολυπλοκότητα, ο μεγάλος όγκος τους και ο μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων ήταν τα βασικά προβλήματα των αντιτιθέμενων κινητήρων και για αυτό δεν μπορούσαν να συναγωνιστούν τα… ξαδερφάκια τους, τους boxer, που καθιερώθηκαν με το VW Beetle (αλλά και από τις Porsche, Subaru μέχρι τις μέρες μας, δεν ξεχνάμε τον πρώην έρωτα της Alfa Romeo). Έτσι, οι OP κινητήρες περιορίστηκαν σε μικρά σκάφη και σε συγκεκριμένες εφαρμογές στην ναυτιλία (Fairbanks-Morse 38ND8) όπως σε παλαιότερης τεχνολογίας υποβρύχια του αμερικανικού ναυτικού και σε αεροσκάφη της δεκαετίας του 1930 (Dornier Do26). Σήμερα οι αντίθετων εμβόλων δίχρονοι πετρελαιοκινητήρες απατώνται σε μικρά σκάφη και στην βιομηχανία.
Ωστόσο, πόσο μεγαλύτερο είναι το πλεονέκτημα του OPOC απέναντι στους κλασικούς OP ή στους MEK; Η απόδοση θα είναι ικανοποιητική για έναν δίχρονο ντίζελ; Με τις εκπομπές ρύπων τι γίνεται; Η στεγανότητα των εμβόλων είναι αξιόπιστη; Δεν θα υπάρχουν σημαντικές διαρροές λαδιού ή απώλεια συμπίεσης όταν υπάρχουν δύο κινούμενα έμβολα σε έναν κύλινδρο; Με την γραμμική ταχύτητα των εμβόλων τι γίνεται δεδομένου ότι μιλάμε για ένα δίχρονο; Η αντοχή των βραχιόνων είναι εξασφαλισμένη; Τι γίνεται με την περίσσεια αέρα;
1-opoc
ecomotors-international
ecomotors_diagram
electric-hybrid-helicopter-features-ecomotors-opoc-engines_-up-to-50-less-fuel-consumption-than-conventional-twin-turbine-helicopter
fairbanks-morse-opposed-piston-engine-10-cylinder-version
fairbanks-morse-opposed-piston-engine-cutaway_
junkers-engine-2nd-world-war
junkers1
opoc-engine-explained-22609_2
opposed-piston-engine-opposed-cylinder-enfine
opposite_piston_engine