Από τον Σεπτέμβριο του 2014 θα ισχύουν οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και οι κατασκευαστές δίνουν τον δικό τους… αγώνα για ένα νικηφόρο αποτέλεσμα!
«Ο νέος μας πετρελαιοκινητήρας πληρεί ήδη τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6» είναι μία από τις αγαπημένες ατάκες των ειδικών στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Βλέπετε, η ώρα που θα ενεργοποιηθεί η νέα αυστηρότερη νόρμα δεν αργεί και όποιος κατασκευαστής θέλει να προλάβει το τρένο και να αποφύγει βαρύ πρόστιμο πρέπει να εξελίξει ή να κατασκευάσει από λευκό χαρτί νέους κινητήρες.
Και η Opel ανακοίνωσε νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI που θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI, αποδίδει 136 PS και 320 Nm, είναι ο πρώτος της αλουμινένιος (ντίζελ) με τούρμπο VTG μέγιστης πίεσης 1,7 bar (θα υπάρξει σχετική ανάλυση μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση σε μερικές μέρες). Επίσης, η Volvo ανακοίνωσε νέας γενιάς ντίζελ με common rail πίεσης έως 2.500 bar!
Όπως και να ‘χει, τα προβλήματα για τους πετρελαιοκινητήρες θα αρχίσουν να εντείνονται από το επόμενο Euro (μετά το 2017) το οποίο αν είναι αυστηρότερο τότε οι ειδικοί θα τα βρουν σκούρα καθώς οι ντίζελ έχουν φτάσει τεχνολογικά κοντά στο όριο τους. Από την άλλη, οι βενζινοκινητήρες φαίνεται να ακολουθούν τους ντίζελ (o άμεσος ψεκασμός βασίζεται στην λογική του common rail) έχοντας ακόμη αρκετά περιθώρια όπως η αυτανάφλεξη (σας θυμίζει κάτι από ντίζελ;), η μεταβλητή συμπίεση κ.α.
Έτσι, το κόστος των πετρελαιοκινητήρων θα αυξηθεί σημαντικά και δεν θα έχει νόημα για τις μικρές κατηγορίες εκτοπίζοντας τα ντίζελ στα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα (μεγάλα σεντάν, SUV κ.α.). Δίχως, βέβαια, να αγνοούμε σε βάθος δεκαετίας την πρόοδο των ηλεκτροϋβριδικών που θα γίνονται ελαφρύτερα, αποδοτικότερα, φτηνότερα και προφανώς… περισσότερα.