Αν η 4C είναι για κάτι γνωστή αυτό δεν είναι άλλο από το πανάλαφρο σασί της χάρη σε νέες τεχνολογίες κατασκευής με συνθετικά υλικά που θα βρουν εκτενή εφαρμογή στα επόμενα χρόνια…
Η επιστροφή της Alfa Romeo στις ΗΠΑ μετά από περίπου δύο δεκαετίες συμπίπτει με την καλύτερη συγκυρία. Φυσικά, δεν αναφερόμαστε στην ταινία «Fast and Furious» και στην Giulietta αλλά στην πανάλαφρη 4C που κατασκευάζεται στην Modena (όπως και η 8C Competizione). Σχεδιασμένη γύρω από την εξαιρετική αναλογία βάρους 4 kg/PS το «ξηρό» απόβαρο της 4C (δίχως υγρά και καύσιμα) δεν ξεπερνά τα 895 kg αναδεικνύοντας τη ως ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.
alfa-romeo-4c-in-production-line-2
alfa-romeo-4c-in-production-line-25
alfa-romeo-4c-in-production-line-26
alfa-romeo-4c-in-production-line-28
alfa-romeo-4c-in-production-line-30
alfa-romeo-4c-in-production-line-31
alfa-romeo-4c-in-production-line-32
alfa-romeo-4c-in-production-line-34
alfa-romeo-4c-in-production-line-35
alfa-romeo-4c-in-production-line-36
alfa-romeo-4c-in-production-line-37
alfa-romeo-4c-in-production-line-38
alfa-romeo-4c-in-production-line-39
alfa-romeo-4c-in-production-line-40
alfa-romeo-4c-in-production-line-41
alfa-romeo-4c-in-production-line-42
alfa-romeo-4c-in-production-line-43
alfa-romeo-4c-in-production-line-44
alfa-romeo-4c-in-production-line-45
alfa-romeo-4c-in-production-line-46
alfa-romeo-4c-in-production-line-47
alfa-romeo-4c-in-production-line-48
alfa-romeo-4c-in-production-line-49
alfa-romeo-4c-in-production-line-50
Με χρήση άλλων συνθετικών υλικών χαμηλής πυκνότητας και υψηλών μηχανικών ιδιοτήτων, πετυχαίνεται επιπλέον 20% μείωση βάρους σε σχέση με ένα παραδοσιακά χαλύβδινο πλαίσιο. Συγκεκριμένα, με χρήση υλικών SMC με ειδικό βάρος 1,5 g/cm3 πετυχαίνεται μεγαλύτερη εξοικονόμηση σε σχέση με το βαρύτερο χάλυβα (7,8 g/cm3) και το αλουμίνιο (2,7 g/cm3).
Ακόμη και τα κρύσταλλα των παραθύρων έχουν νέα σύνθεση για να είναι 10% πιο λεπτά από τα κανονικά (με 15% μείωση βάρους) ενώ και το παρμπρίζ είναι 4 mm λεπτότερο με την ιταλική εταιρία να τονίζει πως κάτι τέτοιο ήταν εξαιρετικά δύσκολα να επιτευχθεί συνδυάζοντας την απαιτούμενη αντοχή και το κατάλληλο αεροδυναμικό σχήμα. Τελικά, η λεπτομέρεια είναι αυτή που… ζυγίζει την διαφορά, δεν νομίζετε;