Volvo, προχωρά στην ασύρματη φόρτιση!

 Volvo Car completes successful study of EV wireless charging (1)

Η επαγωγική μέθοδος φόρτισης μπορεί να κάνει πιο χρηστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίχως να είναι απαραίτητο κάποιο καλώδιο…

Σε πρόσφατο forum στο οποίο έλαβε μέρος και η Volvo ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της 3χρονης έρευνας της σουηδικής εταιρίας σχετικά με την ασύρματη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφήνοντας μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας για τη μελλοντικά ευρύτερη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ο κλαστικός τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι με τη χρήση ενός καλωδίου ή μπαλαντέζας από το αυτοκίνητο προς μία πηγή ηλεκτρικής ενέργειας (π.χ. γκαράζ, σταθμός ανεφοδιασμού κ.α.). Η τεχνολογία επαγωγικής φόρτισηςχρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο -αντί για καλώδιο- για τη μεταφορά ενέργειας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένα επαγωγικό πηνίο που ανήκει σε ένα σταθμό φόρτισης, δημιουργεί ένα εναλλασσόμενο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Ένα δεύτερο επαγωγικό πηνίο που βρίσκεται στο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, λαμβάνει την ενέργεια από το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και την μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια, που φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την Volvo «όσο εξωτική και αν φαντάζει η συγκεκριμένη τεχνολογία στον πολύ κόσμο, είναι ήδη μέρος της καθημερινότητάς μας. Την συναντάμε σε απλές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές αλλά και σε κινητήρα τηλέφωνα στο αυτοκίνητο. Με τον τρόπο αυτό για παράδειγμα, φορτίζονται οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες. Τοποθετώντας την οδοντόβουρτσα στη βάση της, αυτή φορτίζεται επαγωγικά, χωρίς να συνδέεται με καλώδιο στη βάση φόρτισης.

Για να φορτίσουν οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επαγωγικά, ο οδηγός απλά ακινητοποιεί το αυτοκίνητο πάνω από μία συγκεκριμένη επιφάνεια σε ένα χώρο στάθμευσης και η φόρτιση ξεκινά αυτόματα. Βέβαια, τέτοια εφαρμογή που να φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμα εμπορικά διαθέσιμη, αλλά η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή, κάτι που πιστεύεται ότι θα συμβάλλει στην ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το ερευνητικό πρόγραμμα εκπονήθηκε και ολοκληρώθηκε στη Φλάνδρα του Βελγίου. Η συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία έχουν την έδρα τους πολλά τεχνολογικά ιδρύματα και πανεπιστήμια, έχει αποκτήσει γενικότερα μεγάλη φήμη ως κέντρο έρευνας και εξέλιξης τεχνολογιών για το αυτοκίνητο. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκαν τόσο ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και ηλεκτρικά λεωφορεία. Εκτός από τη σουηδική Volvo Cars συμμετείχαν και άλλες εταιρείες κολοσσοί στο χώρο τους, όπως η πολυεθνική εταιρεία μεταφορικών μέσων Bombardier, που κατασκευάζει τόσο αεροπλάνα όσο και τραίνα και η βελγική εταιρεία αμαξωμάτων Van Hool. Η Volvo Cars συμμετείχε με ένα Volvo C30 Electric, ισχύος 89 kW (αντιστοιχούν σε 120 ίππους), το οποίο με τη συγκεκριμένη μέθοδο φόρτιζε πλήρως τις μπαταρίες του σε μόλις 2,5 ώρες.

Exit mobile version