Αστείες ανακλήσεις για αστείους λόγους…

SILLY-RECALLS-65

Στη Mazda στην Αμερική έχουν και πάλι θέμα με τις αράχνες. Πιο συγκεκριμένα με ένα είδος τους που η μυρωδιά της βενζίνης του αρέσει παραπάνω από το κανονικό.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2010, όταν αποδείχθηκε πως τα ρεζερβουάρ των Mazda 6 απελευθέρωναν περισσότερους ατμούς βενζίνης από όλα τα άλλα, οι αράχνες έκαναν εκεί τον ιστό τους και τη φωλιά τους, ενώ τη συνέχεια μάλλον τη φαντάζεστε: έκλεινε η βαλβίδα εξαερισμού, τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνταν, τα ντεπόζιτα άνοιγαν και η ανάκληση για 56.000 αυτοκίνητα, λόγω αράχνης, ήταν αναγκαία.

Προφανώς και παρά την κινητοποίηση το πρόβλημα δεν λύθηκε ή οι αράχνες εθίστηκαν γονιδιακά ακόμα περισσότερο στους ατμούς της βενζίνης και έτσι η Mazda αναγκάζεται να ανακαλέσει ξανά 42.000 αυτοκίνητα και πάλι 6, με κινητήρες 2.000 και 2.500 κυβικών. Αυτή πάντως δεν είναι η μόνη περίπτωση που γίνονται ανακλήσεις για λόγους ασήμαντους, έως και χαζούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να είχαν ανακληθεί αν είχε απλά δοθεί μεγαλύτερη προσοχή.

Πρωταθλήτρια χαζών ανακλήσεων η Αμερική, όπου η Cadillac SRX είχε ένα αυτόματο σύστημα αναγνώρισης του συνοδηγού, προκειμένου να μην ενεργοποιείται ο αερόσακος όταν δεν κάθεται κανείς. Αυτός όμως που ήταν υπεύθυνος για τη συγγραφή του εγχειριδίου χρήσης, μάνιουαλ στα ελληνικά, ξέχασε να το αναφέρει και επειδή δεν γινόταν να στείλουν καινούργιο μάνιουαλ στους ήδη κατόχους, έκαναν ανάκληση των αυτοκινήτων προκειμένου να απενεργοποιήσουν το σύστημα και να γλιτώσουν τυχόν νομικής φύσης μπελάδες.

Έξυπνο, αλλά ακόμα πιο έξυπνη είναι η λάθος ρύθμιση του θερμοστάτη των θερμαινόμενων καθισμάτων στα Jeep Cherokee που είχαν κατασκευαστεί το 2002 και το 2003. Μάλιστα δεν κινδύνευες μόνο να καούν τα οπίσθιά σου αλλά να πιάσει φωτιά ολόκληρο το αυτοκίνητο. Κι επειδή οι μ@λ@κείες πληρώνονται ανάκληση κι εδώ.

Στη Honda Αμερικής από την άλλη οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Lincoln της Αλαμπάμα δεν ήξεραν προφανώς ότι το δεξί είναι το χέρι με το οποίο κρατάς το hot dog και το αριστερό το άλλο. Έτσι τοποθέτησαν το ταμπελάκι με την ένδειξη του μοντέλου στα Odyssey δεξιά αντί για αριστερά όπως έπρεπε κι αν νομίζετε πως το κακό ήταν μικρό κάνετε λάθος. Ανάκληση λοιπόν για να αλλάξει θέση το ταμπελάκι, γιατί αν έμενε δεξιά στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτό θα ήταν ένδειξη τρακαρίσματος και κακής επισκευής, καθώς το ταμπελάκι θα ήταν στη λάθος θέση. Κι επειδή δεν μπορείς ως γνωστόν να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας κάνεις μια ανάκληση, το ξεκολλάς, το ξανακολλάς σωστά και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Προβλήματα άλλου τύπου με το αριστερά δεξιά είχε και η Citroen, όταν μετασκεύασε 20.000 C3 Picasso προκειμένου να τα πουλήσει στη Μεγάλη Βρετανία. Πολύ σωστά τα πεντάλ μεταφέρθηκαν δεξιά, αλλά κάποια στοιχεία του μηχανισμού και όλα τα ηλεκτρονικά παρέμειναν αριστερά. Και από τη στιγμή που καλύπτονταν απλά από μια λεπτή μοκέτα ο συνοδηγός θα μπορούσε να φρενάρει άθελά του το μικρό Picasso και να τους στείλει όλους. Οδηγό και επιβάτες, οπότε ανάκληση κι εδώ.

Όπως αναγκαία ήταν το 2010 η ανάκληση όσων Bentley Arnage είχαν κατασκευαστεί. Ο λόγος μάλλον δεν συνάδει με τον πολυτελή χαρακτήρα της top λιμουζίνας της μάρκας ούτε με την ποιότητα που πρεσβεύει: η βάση του σήματος στο καπό σκούριαζε -επαναλαμβάνουμε, ΣΚΟΥΡΙΑΖΕ- και δεν της επέτρεπε να διπλώνει σε περίπτωση σύγκρουσης, γεγονός που σήμαινε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμών των πεζών. Μεγάλη ντροπή, αλλά με το κλασικό βρετανικό φλέγμα προχώρησαν σε ανάκληση και ούτε γάτα ούτε ζημιά…

Exit mobile version