ADAC, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο [vid]

Οι διαδρομές με ένα κάμπριο και κατεβασμένη την οροφή αποκτούν άλλο χρώμα. Κατά πόσο όμως αυτά είναι ασφαλή αν και όταν έρθει η κακιά η ώρα;

Adac crash test cabrioletΤην απάντηση επιχειρεί να δώσει η πασίγνωστη γερμανική λέσχη ADAC αξιολογώντας σε δοκιμές πρόσκρουσης -με τεχνητό ντεραπάρισμα και κατεβασμένη την οροφή- τέσσερα δημοφιλή τετραθέσια κάμπριο. Το καλύτερο αποτέλεσμα μεταξύ των τεσσάρων μικρών- μεσαίων κάμπριο το πέτυχε, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα κατάταξη που ακολουθεί, το Opel Cascada –το πιο καινούργιο από τα τέσσερα- που προστάτευσε απόλυτα ικανοποιητικά τους επιβάτες του. Τόσο τους δύο που κάθονταν μπροστά όσο και τους άλλους δύο στο πίσω κάθισμα.

Καλά προστατευμένοι ήταν οι πίσω επιβάτες και του Renault Megane CC, το οποίο έχασε πόντους λόγω της πιο υψηλής επιβάρυνσης για τα κεφάλια οδηγού- συνοδηγού, που δεν απέφυγαν την επαφή  με το δρόμο. Ακόμα πιο έντονη επαφή με την άσφαλτο είχαν τα κεφάλια οδηγού- συνοδηγού στο Peugeot 308 CC, κυρίως γιατί οι εντατήρες των ζωνών ασφαλείας δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά.

Τη συνολική εικόνα έσωσε η καλή προστασία που απολαμβάνουν όσοι κάθονται πίσω -οι οποίοι όταν το αυτοκίνητο κινείται με κατεβασμένη την οροφή είναι οι ριγμένοι της υπόθεσης, καθώς σε αυτούς σκάει ο αέρος, ενώ ταυτόχρονα παίζουν το ρόλο του ανεμοθραύστη για όσους κάθονται μπροστά. Γενικότερα, οι πίσω εκτινασσόμενες μπάρες (όπως φαίνεται και στο βίντεο) λειτούργησαν σωστά ενώ το τεστ έδειξε δύο πράγματα: όταν βρίσκεσαι σε ένα κάμπριο είναι πιο ασφαλές να κάθεσαι στις πίσω θέσεις, ενώ αν οδηγείτε ή συνοδηγείτε καλό είναι να έχετε ρυθμισμένο το κάθισμα σας όσο χαμηλότερα γίνεται!

Exit mobile version