Ποια μοντέλα είχαν τις χειρότερες επιδόσεις σε crash-test;

Ποια νέα μοντέλα ήταν λοιπόν τα χειρότερα από πλευράς παθητικής ασφάλειας; Έχουμε και λέμε, λοιπόν…

CRASH-TEST-FAILΜπορεί πλέον να έχουμε πλέον το 2015, μπορεί εδώ και χρόνια να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην παθητική ασφάλεια των σύγχρονων μοντέλων, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν παρέχουν την αναμενόμενη προστασία στους επιβάτες τους. Αυτοκίνητα που πατώνουν στα crash test που εκτελούν εξειδικευμένοι οργανισμοί με τεχνογνωσία και κύρος. Όπως ο ευρωπαϊκός Euro ΝCAP, που είναι ιδιαίτερα απαιτητικός στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, και ο αμερικάνικος IIHS με το αυστηρό Small Overlap Test (μπορείτε να το δείτε στο παραπάνω βίντεο).

Mazda 5. Στο ιδιαίτερα απαιτητικό Small Overlap Test του αμερικανικού οργανισμού IIHS -επικάλυψη μόλις 25% και ταχύτητα πρόσκρουσης σχεδόν 65 km/h- πολλά μοντέλα βαθμολογούνται χαμηλά. Το πολυμορφικό της Mazda χαρακτηρίστηκε ως το χειρότερο όλων.

Suzuki Celerio. Μόλις 3 αστέρα κατά Euro NCAP και 61% προστασία επιβαινόντων για ίσως το χειρότερο από πλευράς ασφάλειας supermini. Θεωρητικά, πάντως, το μικρό Suzuki δεν τα πήγε τόσο άσχημα όσο ακούγεται, καθώς αυτό που το έκοψε πολλούς πόντους στην τελική αξιολόγηση είναι το γεγονός ότι οι πλευρικοί αερόσακοι δεν είναι στάνταρ.

Nissan Juke & Nissan Leaf. Ακόμα ένα μοντέλο που κινήθηκε κάτω από τις προσδοκίες στο απαιτητικό Small Overlap Test. Μάλιστα, τα αποτελέσματά του δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τα αντίστοιχα του πιο παλιού Mazda 5. Και το Nissan Leaf, όμως, έδειξε αδύναμο στο Small Overlap Test. Ούτε το πιο επιτυχημένο εμπορικά ηλεκτρικό αυτοκίνητου του κόσμου μπόρεσε να πείσει.

Citroen Berlingo & Peugeot Partner. Τα μικρά βαν και οι αντίστοιχες επιβατικές τους εκδόσεις δεν τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά στα crash test. Έτσι μετά το Mercedes Citan, που βασίζεται στο Renault Kangoo και τα αντίστοιχα μοντέλα της PSA (Citroen Berlingo, Peugeot Partner) πήραν μόλις 3 αστέρια από το οργανισμό Euro NCAP, παρέχοντας μόλις 56% προστασία.

Fiat 500L. Το ότι είναι το καλύτερο από τα χειρότερα στο Small Overlap Test της IIHS δεν μπορεί να είναι μεγάλη παρηγοριά για τους Ιταλούς, που παραδοσιακά δείχνουν μια αλλεργία στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Nissan e-NV Evalia. Το ηλεκτρικό βαν της Nissan μπορεί να είναι top από πλευράς συστήματος πρόωσης, αλλά στις δοκιμές του Euro NCAP δεν τα κατάφερε καλά, καθώς τα αποτελέσματά του δεν αρκούσαν για περισσότερα από 3 αστέρια. Μεγαλύτερο μείον του ο εξοπλισμός ασφαλείας του.

Dacia Logan MCV. Το φτηνό δεν είναι πάντα και καλό, σε ότι αφορά τουλάχιστον την ασφάλεια. Μόλις 3 αστέρια λοιπόν κατά Euro NCAP για το ρουμάνικο Dacia Logan, με τα σημεία κριτικής να είναι το τσάκισμα της εμπρός κολώνας στη μετωπική σύγκρουσης και η μετατόπιση των καθισμάτων στην πλευρική με στύλο, που είχε σαν αποτέλεσμα και το μπλοκάρισμα της ζώνης ασφαλείας.

Renault Twizy. H ζωντανή απόδειξη για το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους. Σε όλους τους τομείς, με αυτόν της ασφάλειας να μην εξαιρείται. Μόλις 6 από τους συνολικά 16 βαθμούς στη μετωπική σύγκρουση που διενεργεί το Euro NCAP, γεγονός που σημαίνει μεγάλες πιθανότητες τραυματισμού στο λαιμό, τα γόνατα και γενικά τα πόδια. Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το αποτέλεσμα δύσκολα θα ήταν διαφορετικό λόγω του σχεδόν ανύπαρκτου εμπρός προβόλου που ουσιαστικά δεν δημιουργεί καμία ζώνη παραμόρφωσης.

Exit mobile version