Μπορεί να μην είναι η πιο οικονομική X3 αλλά σίγουρα είναι η πιο ισορροπημένη συνδυάζοντας έξυπνη τετρακίνηση με ένα σούπερ ντίζελ κινητήρα…
Για όσους τα μεσαία κόμπακτ SUV μοιάζουν «λίγα» και για εκείνους που δεν θέλουν να ξεπεράσουν το ψυχολογικό όριο των 50.000 ευρώ υπάρχουν αρκετά και αξιόλογα SUV. Ανάμεσα σε αυτά τοποθετείται και η X3 η οποία περίπου στο μέσο της πορείας της περνά από ένα διακριτικό facelift με νέους διπλούς προβολείς με στοιχεία LED, επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, φλας ενσωματωμένα στους καθρέπτες.
Στο ποιοτικό διάκοσμο συναντάμε νέα οθόνη για τον κλιματισμό, νέα επενδύσεις, αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων (το iDrive προσφέρει μέχρι και κλισιόμετρο) και το προαιρετικό σύστημα Surround View, με τόσο καλή περιμετρική προβολή που δίνει την εντύπωση πως πάνω από το αυτοκίνητο υπάρχει μία κάμερα απεικόνισης (για τη ακρίβεια υπάρχουν 6 κάμερες στο αυτοκίνητο που συνθέτουν μία προσομοίωση κάτοψης σε 360 μοίρες). Από εκεί και πέρα, πέντε επιβάτες θα βολευτούν μια χαρά στον ποιοτικότατο διάκοσμο με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 550 lt.
Μέχρι εδώ η φρεσκαρισμένη εξωτερική εμφάνιση και η συμπαγής άποψη στο εσωτερικό με τους άνετους χώρους, ικανοποιούν με το παραπάνω. Τα καλά νέα συνεχίζονται και κάτω από το καπό όπου βρίσκεται ένας εξαιρετικός αναβαθμισμένος 2-λιτρος πετρελαιοκινητήρας με αυξημένη πίεση του common-rail στα 2.000 bar, νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού, καλύτερη διαχείριση της υπερτροφοδότησης κ.α. Έτσι, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 6 άλογα φτάνοντας τους 190 PS με την ροπή στα 400 Nm (+20). H λειτουργία του μοτέρ παραμένει ήσυχη και ραφιναρισμένη, οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και στο μοντέλο της δοκιμής μας ευνοούνται από το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Και παρά την ύπαρξη του τελευταίου, η κατανάλωση εύκολα συγκρατείται στα 8,5 lt/100 km, ενώ με πιο οικονομικό στιλ μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 8.
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-6
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-11
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-16
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-22
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-20
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-14
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-13
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-12
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-23
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-15
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-24
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-26
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-18
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-21
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-25
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-29
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-27
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-28
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-10
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-8
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-9
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-4
bmw-x3-xdrive-20d-caroto-test-drive-2014-2
photos: nmarinopoulos
Η ανάρτηση είναι ελαφρώς προσανατολισμένη προς το σπορ στοιχείο (με λάστιχα 245/50 και 18άρες ζάντες), δίχως αυτό να επισκιάζει την άνεση για τους επιβάτες. Το πόσο σπορ είναι η ανάρτηση μπορείς να το αντιληφθείς σε ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο, αλλά το φυσικό περιβάλλον μίας X3 με τετρακίνηση πιστεύουμε πως είναι πιο …ταιριαστό στο χιόνι και στο βρεγμένο (π.χ. στην Αράχωβα; :-)), παρά στην λάσπη και στα χαντάκια (σ.σ. απόσταση αμαξώματος από το έδαφος 211 mm, με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 26, 19 και 23 μοίρες, αντίστοιχα). Εδώ να πούμε πως το σύστημα xDrive λειτουργεί αρκετά έξυπνα λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους (διαμήκη και εγκάρσια επιτάχυνση, γωνία τιμονιού, πρόσφυση τροχών, σχέση κιβωτίου κ.α.) μεταφέροντας όποτε και όταν χρειαστεί την ροπή στους εμπρός τροχούς μέσω πολύδισκου συμπλέκτη (με ταχύτητα αντίδρασης 100 msec).
Ολοκληρώνοντας, η δίλιτρη X3 στην τετρακίνητη εκδοχή της (υπάρχει και η πισωκίνητη X3 sDrive 18d με δίλιτρο ντίζελ και 150 PS, από 40.800€) είναι ένα πλήρως ολοκληρωμένο SUV με ένα σούπερ πετρελαιοκινητήρα, έξυπνη τετρακίνηση και ποιοτικά στάνταρ της εταιρίας. Τουλάχιστον για όποιον έχει να διαθέσει από 45.350€ (με απόσυρση, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο την σήμερον ημέρα), ο οποίος θα απολαμβάνει ίσως τη πιο ισορροπημένη έκδοση της ανανεωμένης X3 που κυκλοφορεί και στον δακτύλιο…
BMW X3 xDrive 20d Auto – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.995 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0 x 90,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 140 kW (190 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-2.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,7 / 5,2 / 5,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 67 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 788 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 138 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato, 245/50 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4657 x 1881 x 1661 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1616/1632 mm | |||
Μεταξόνιο | 2810 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 550-1600 lt | |||
Απόβαρο | 1870 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 48.150€ (με όφελος απόσυρσης από 45.350€, με μηχανικό 6άρι κιβώτιο) |