Κοίτα ψηλά και αγνάντευε… [blog]

Saab-9-3_2008_1000

Το υπουργείο Επιστημών, Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση εξασφάλισε τα πνευματικά δικαιώματα για την παραγωγή του μοντέλου Saab 9-3…

«Αγοράσαμε τα δικαιώματα της παραγωγής του Saab 9-3, αλλά όχι και την ονομασία», είπε ο υπουργός Fikri Isik στο πρακτορείο Anadolu. Έτσι, το θρίλερ για την Saab σε ρόλο… ζόμπι συνεχίζεται και ανανεώνεται σε νέο επεισόδιο, από το λουκέτο που έβαλε η GM έως και το ναυάγιο με την κινεζική NEVS. Αυτή την φορά όμως η Τουρκία κάνει μια καλή κίνηση και αποκτά τα δικαιώματα της παραγωγής ενός μοντέλου στις προδιαγραφές του Saab 9-3, αλλά δίχως να χρησιμοποιείται η επωνυμία της σουηδικής εταιρίας. Φανταστείτε κάτι σαν ένας Κινέζος κατασκευαστής που «κοπιάρει» ένα ευρωπαϊκό μοντέλο, με την διαφορά πως η τούρκικη εταιρία θα έχει νόμιμη άδεια για να το κάνει.

Η κυβέρνηση της Τουρκίας ήταν σε συζητήσεις εδώ και χρόνια με την Saab και συγκεκριμένα τον τότε διευθύνων σύμβουλο Victor Muller, όπως είχε αναφέρει και σε δημοσίευμα του αρχές 2012 το γερμανικό περιοδικό Auto Motor Sport. Ήδη ο νυν  CEO της Saab, ο Mattias Bergman, έχει παρουσιάσει στους Τούρκους τρία πρωτότυπα μοντέλα και την κατασκευή του «εθνικού» αυτοκινήτου της Τουρκίας θα αναλάβει κατά 85% το επιστημονικό τεχνολογικό κέντρο TUBITAK (Scientific and Technological Research Council of Turkey), ενώ οι Σουηδοί θα συνδράμουν με την παροχή διαφόρων εξαρτημάτων και συστημάτων.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως στην Τουρκία έχουν γραμμές παραγωγής και μονάδες πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, η Hyundai, η Ford, η Opel, η Mercedes-Benz, η Fiat, η Renault κ.α. «Λογικό, είναι κάτι τέτοιο λόγω του φτηνότερου εργατικού κόστους…».

Φυσικά, αυτή είναι η πρώτη και πιο βολική σκέψη. Ωστόσο, το σημαντικότερο κίνητρο για να αναπτυχθεί μια αυτοκινητοβιομηχανία είναι να υπάρχει ένα φιλικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις.  Και στην χώρα μας, το περιβάλλον αυτό, όχι μόνο φιλικό δεν είναι, αλλά όσο περνά ο καιρός γίνεται όλο και πιο εχθρικό οδηγώντας στην φορολογική και φόρο-ασφαλιστική αφαίμαξη των μικροεπιχειρήσεων. Έτσι, νομίζω… Αν έχετε διαφορετική άποψη, τότε ας δούμε π.χ. αν μέχρι το 2020 οι Τούρκοι θα έχουν καταφέρει να φτιάξουν το εθνικό τους 9-3 και εμείς το δικό μας Pony. Λέμε, τώρα…

Exit mobile version