H 911 GT3 με το φλογερό ταμπεραμέντο, κυριολεκτικά και μεταφορικά, θα βρεθεί για μία ακόμα φορά στο προσκήνιο. Ο λόγος; Πληροφορίες θέλουν την επόμενη γενιά της διαθέσιμη και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος από την κυκλοφορία της 911 GT3, ήρθε η πρώτη μεγάλη απογοήτευση. «Παρακαλούμε παρκάρετε το αυτοκίνητό σας και οδηγείστε κάτι πιο ασφαλές» έγραφε η επιστολή που έλαβαν οι περίπου 800 ιδιοκτήτες της σε όλο τον κόσμο από την Porsche. Λόγω κινδύνου φωτιάς στον κινητήρα, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε ν’ αντικαταστήσει τους κινητήρες σε όλα τα αυτοκίνητα που είχε πουλήσει. Μόνο που μέχρι να βρεθεί η λύση του προβλήματος και να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανάκλησης, κάποιοι τυχεροί-γκαντέμηδες είχαν για αρκετούς μήνες στο γκαράζ τους μια 911 GT3 και δεν μπορούσαν να την οδηγήσουν. Η Porsche χρύσωσε κάπως το χάπι στους Αμερικάνους ιδιοκτήτες, προσφέροντάς τους ως αποζημίωση 2.000 δολάρια το μήνα για όσους μήνες το αυτοκίνητό τους περέμεινε ακινητοποιημένο. Οι υπόλοιποι έλαβαν απλά μια επιστολή με παρηγορητικά λόγια!
Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Car & Driver, οι ιδιοκτήτες της 911 GT3 θα δεχτούν ένα νέο πλήγμα. Η νέα γενιά του μοντέλου, η οποία θα παρουσιαστεί στους επόμενους 18 μήνες, θα είναι διαθέσιμη ξανά με χειροκίνητο κιβώτιο (και με PDK). Δεν μιλάμε για την 911 R, τη φημολογούμενη έκδοση με κινητήρα από GT3 και χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά για τη νέα GT3. Πάνω που (ίσως) άρχισαν να «χωνεύουν» το γεγονός ότι δεν θα υπάρξει ξανά GT3 με χειροκίνητο κιβώτιο, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για το αντίθετο.
Η 911 GT3 είναι από τα λίγα αυτοκίνητα η αξία των οποίων αυξάνεται μετά τη λήξη της παραγωγής τους. Την αγοράζεις, τη χαίρεσαι για μερικά χρόνια και μετά την πουλάς παραπάνω απ’ όσο την απέκτησες. Για ρίξτε μια ματιά στις τιμές των μεταχειρισμένων 997 GT3, των λεγόμενων τελευταίων με χειροκίνητο κιβώτιο και θα καταλάβετε. Η είδηση αυτή είναι ενδεχόμενο να επηρεάσει σημαντικά την αξία μεταπώλησης της τελευταίας έκδοσης (991) της GT3. Δεν θα μας κάνει καθόλου εντύπωση εάν σε 3-4 χρόνια οι τιμές πώλησής τους είναι χαμηλότερες από εκείνες των αμέσως προηγούμενων (997) GT3.
Σύμφωνα πάντα με το αμερικάνικο περιοδικό, η νέα GT3 θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και όχι το κιβώτιο επτά σχέσεων της 991 που έχει δεχτεί ουκ ολίγες κριτικές.
Το ζουμί είναι, εσύ τι θα επέλεγες; Θεωρώ πως το PDK είναι η καλύτερη επιλογή για όλες τις 911, συμπεριλαμβανομένης της Turbo, οι οποίες προορίζονται για καθημερινή χρήση. Για ένα αυτοκίνητο όμως με ειδικό σκοπό, όπως είναι η GT3, θεωρώ πως είναι καλύτερα να υπάρχει και η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου. Το μέλλον, και κυρίως τα στοιχεία των πωλήσεων, θα δείξουν ποια άποψη είναι η επικρατέστερη.