McLaren MP4-X, το μονοθέσιο του μέλλοντος

Αυτό είναι ένα πρωτότυπο μονοθέσιο όπως το φαντάζετε η βρετανική εταιρία για την επόμενη γενιά οδηγών…

Το MP4-X είναι τόσο φουτουριστικό όσο φαίνεται μιας και έχει κλειστό κοκπιτ, καλυμμένους τροχούς και ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που ρυθμίζονται ηλεκτρονικά για καλύτερο downforce στις στροφές ή στις ευθείες. Η καλύπτρα του κόκπιτ δεν παραπέμπει απλά σε μαχητικό αεροσκάφος, αλλά έχει και παρόμοιο head-up display προσφέροντας στον οδηγό όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και πληροφορίες για το μονοθέσιο του , αλλά και για το τι γίνεται στην πίστα.

Το πιο φευγάτο από κάθε τι που υπάρχει στο McLaren MP4-X είναι πως δεν υπάρχει κάποιο τιμόνι, joystick ή χειριστήριο. Οι αποφάσεις του πιλότου εκτελούνται από μια νευροζωνική κάσκα και τα ηλεκτρικά σήματα του εγκεφάλου μετατρέπονται σε εντολές. Αν και η McLaren δεν διευκρινίζει το σύστημα πρόωσης, λέει πως αυτό θα μπορούσε να συνδυάζει ένα υβριδικό σύστημα που θα λαμβάνει ενέργεια επαγωγικά και ασύρματα από την πίστα, ενώ θα μπορούσε να γίνει εκμεταλλεύσιμη και η ηλιακή ενέργεια (πάνε τα νυχτερινά GP!). Ανάλογες εμπνεύσεις για τα μονοθέσια του αύριο έχουμε δει τόσο από την Ferrari, όσο και από την Red Bull.

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-1

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-2

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-3

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-4

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-5

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-6

  • mclaren-mp4-x-concept-previews-the-future-of-motorsport-7

Φυσικά, όλα τα παραπάνω ακούγονται σαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας αλλά θα πρέπει να πούμε πως πρόσφατα οι αρχές της Formula E ανακοίνωσαν το «ROBORACE». ία σειρά αγώνων που θα «εκκινήσει» από το πρώτο ePrix για την αγωνιστική περίοδο 2016/17 και στην οποία θα συμμετέχουν μόνο αυτόνομα ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά σε αγώνες που θα διαρκούν μία ώρα. Κάθε αγώνας του ROBORACE θα πραγματοποιείται δύο ώρες πριν από κάθε ePrix, με τις ομάδες να μπορούν να κάνουν αλλαγές μόνο στο λογισμικό (και όχι στο στήσιμο του αυτοκινήτου).

Κάθε μία ομάδα από τις 10 συνολικά οφείλει να συμμετέχει με δύο αγωνιστικά, ενώ το πρωτάθλημα θα είναι ανοιχτό και για αυτές που συμμετέχουν στην Formula E, αν και ο βασικός στόχος είναι οι κατασκευαστές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης. Για να δούμε τι απήχηση θα έχει ένα πρωτάθλημα με αγωνιστικά που τον πρώτο λόγο δεν θα έχουν οι οδηγοί, αλλά τα software…

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version