Schaeffler: Ματιές στο μέλλον από την έκθεση του Ντιτρόιτ

schaeffler naias 2016 (9)

Το μέλλον της αυτοκίνησης ανήκει στην υβριδοποίηση διαφόρων συστημάτων, όπως του κινητήρα, της μετάδοσης, του σασί και του ηλεκτρικού δικτύου…

Κοινός παρονομαστής για όλες αυτές τις εξελίξεις είναι η βελτίωση της απόδοσης και η μείωση της κατανάλωσης καθώς και των εκπομπών ρύπων. Η Schaeffler αποτελεί έναν από τους πρωτεργάτες προς αυτή την κατεύθυνση προμηθεύοντας με διάφορα εξαρτήματα και συστήματα τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Στην έκθεση του Ντιτρόιτ παρουσίασε και ένα διάφανο μοντέλο από κρύσταλλο ώστε να γίνουν ορατά στο μάτι περίπου 40 προϊόντα και τεχνολογικές καινοτομίες. Ας εστιάσουμε σε μερικές από αυτές:

Ηλεκτροϋβριδικά: Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται συνεχώς και μαζί με αυτά αναζητούνται αποδοτικότερα συστήματα μετάδοσης της κίνησης. Η Schaeffler έχει παρουσιάσει κατά καιρούς διάφορες λύσεις όπως το νέο δίκτυο στα 48V που υπερκαλύπτει τις ενεργειακές απαιτήσεις ενός ηλεκτροϋβριδικού συστήματος. Στο Ντιτρόιτ η γερμανική εταιρία παρουσίασε μια εξελιγμένη εκδοχή του P2 με ενσωματωμένο τον μετατροπέα ροπής, ενώ ο διβάθμιος μειωτήρας E-axle συνδυάζεται αποδοτικά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτρέποντας παράλληλα και την εύκολη σχεδίαση σε μετάδοση μίας σχέσης.

Ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές: Από το μικρότερο έως το μεγαλύτερο εξάρτημα η Schaeffler δίνει λύσεις. Όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του E-Clutch όπου ουσιαστικά το υδραυλικό κανάλι ανάμεσα στο πεντάλ και τον συμπλέκτη έχει αντικατασταθεί από έναν ενεργοποιητή διαμορφώνοντας ένα «clutch-by-wire» σύστημα. Σε σχέση με τους συμβατικούς συμπλέκτες, ο E-Clutch χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια και απορροφά ισχύ μόνο όταν είναι απαραίτητο. Οι ενεργές ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές ράβδοι αντικαθιστούν τις συμβατικές υδραυλικές προορίζονται για χρήση σε υπερπολυτελή λιμουζίνες και SUV.

Βελτιστοποίηση απόδοσης: Η Schaeffler αποδεικνύει πως υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια για να βελτιωθεί η απόδοση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για παράδειγμα οι νέοι μηχανισμοί μεταβολής της φάσης των εκκεντροφόρων βοηθούν στην καλύτερη αναπνοή ενός κινητήρα (με μεταβολή φάσης έως 600 μοίρες σε μόλις ένα δευτερόλεπτο), ενώ παράλληλα υπάρχουν οι μηχανισμοί προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρων (π.χ. σε έναν V8). Η έναρξη της παραγωγής του συστήματος UniAir το 2009 σήμανε μια νέα εποχή στη διαχείριση των βαλβίδων και μόνο στην Βόρεια Αμερική έχουν κατασκευαστεί πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες με στόχο των διπλασιασμό της παγκόσμιας παραγωγής μέσα στο 2016.

Exit mobile version