H Opel κάνει ιδιαίτερα αναφορά στην αεροδυναμική του αγωνιστικού Astra TCR που θα βρεθεί αντιμέτωπο με τις ανάλογες race εκδοχές των Seat Leon και VW Golf…
Η αεροδυναμική απόδοση είναι αποτέλεσμα της τέλειας ισορροπίας αεροδυναμικής πίεσης και αντίστασης. Για να πετύχουν τον τέλειο συνδυασμό υψηλών ταχυτήτων στις στροφές και στις ευθείες, οι μηχανικοί προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερη αεροδυναμική πίεση και ταυτόχρονα να μειώσουν την αντίσταση στο μέγιστο βαθμό. Το νέο Astra διαθέτει τις τέλειες προϋποθέσεις για μοντέλο τουρισμού, καθώς οι προδιαγραφές του είναι πολύ κοντά σε αυτές του μοντέλου παραγωγής. Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016» έχει εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας για hatchback, 0,272, οπότε αποτελεί την ιδανική βάση για ένα γρήγορο αγωνιστικό.
Η αεροδυναμική πίεση που παράγεται από την πίσω πτέρυγα αυξάνεται όσο περισσότερο αντιστέκεται στον αέρα. Ωστόσο, αυτό ταυτόχρονα αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση που είναι επιζήμια για την τελική ταχύτητα. Επομένως, πρέπει να βρεθεί ένας συνδυασμός μεταξύ αεροδυναμικής αντίστασης και πίεσης. Το ίδιο ισχύει και για τη γωνία ρύθμισης του εμπρός splitter: πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο επίπεδη αλλά με επαρκή κλίση ώστε να διατηρείται ο εμπρός άξονας σταθερός στο φρενάρισμα και να αποτρέπεται η υποστροφή. Παράλληλα, όπως και σε κάθε αγωνιστικό έτσι και εδώ η αεροδυναμική ισορροπία, δηλαδή η σχέση αεροδυναμικής πίεσης μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, είναι αποφασιστικής σημασίας, προκειμένου το αυτοκίνητο να παραμένει σταθερό.
Ο χρόνος στην αεροδυναμική σήραγγα έχει υψηλό κόστος, επομένως απαιτεί σχολαστική προετοιμασία. «Χρησιμοποιήσαμε μοντέλα για να προετοιμάσουμε διάφορες λύσεις. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις στη σήραγγα», δήλωσε ο Metrich. «Οι πιο σημαντικές παράμετροι ήταν η θέση της πίσω πτέρυγας, η γωνία του εμπρός splitter, καθώς και η σχεδίαση των φτερών και των μαρσπιέ».
Ο Dietmar Metrich σοβαρεύει απότομα όταν πρόκειται για επικοινωνία δεδομένων και μετρήσεων. «Μπορώ να σας πω το εξής: νιώθουμε άριστα προετοιμασμένοι ξεκινώντας από μία στιβαρή και αξιόπιστη βάση. Θα ξέρουμε πού βρισκόμαστε μόνον όταν τα αυτοκίνητα βγουν στη πίστα, αλλά αυτό είναι που κάνει και το όλο θέμα πραγματικά συναρπαστικό!»
Διαβάστε εδώ για το Seat Leon TCR και το VW Golf TCR.