Solid oxide σύστημα κυψελών καυσίμου από τη Nissan

nissan_sofc

Η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι εργάζεται σε ένα πρωτοποριακό σύστημα πρόωσης που θα χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη, καθώς και άλλα καύσιμα, όπως η αιθανόλη και το φυσικό αέριο…

Η όλη σκέψη είναι αρκετά πρωτοποριακή, καθώς για πρώτη φορά στο χώρο του αυτοκινήτου μπαίνει στο τραπέζι μία τέτοια πρόταση. Ένα e-Bio σύστημα κυψελών καυσίμου, τεχνολογίας SOFC (Solid Oxide Fuel Cell), το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιεί πιο συμβατικά καύσιμα, έναντι του υδρογόνου. Η βασική αρχή περιλαμβάνει τη διάσπαση της βιοαιθανόλης (ή των υπόλοιπων καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο) σε ένα reformer και την δέσμευση του υδρογόνου, το οποίο κατόπιν θα αντιδράσει με το ατμοσφαιρικό οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια και νερό.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα κυψελών καυσίμου, το e-Bio Fuel-Cell με το SOFC εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, δίνοντας στο αυτοκίνητο-φορέα αυτονομία ανάλογη με αυτή των συμβατικών κινητήρων, άνω των 600 χλμ. Παράλληλα, θα εμπεριέχει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής κίνησης, καθώς επίσης το μεγάλο προτέρημα του πιο φιλικού στη χρήση αλλά και στο περιβάλλον καυσίμου. Η βιοαιθανόλη πρακτικά προσφέρει μηδενικές εκπομπές CO2, χάρη στον τρόπο παραγωγής της. Αντίστοιχα, είναι πολύ πιο εύκολη στη διαχείριση, σε σχέση με το υδρογόνο, σε κάθε μορφή του.

Exit mobile version