Πως τα καταφέρνει η Porsche με το downsizing;

porsche turbo vtg vtn (1)

O νέος δίλιτρος boxer είναι ένα από τα καλύτερα μοτέρ που υπάρχουν με την λειτουργία του να είναι τόσο στρωτή και δυνατή όσο ένας ατμοσφαιρικός με πολλά περισσότερα κυβικά…

Κάτι που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι δοκιμάζοντας τη νέα Porsche 718 με τον turbo 4-κύλινδρο boxer που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από την προηγούμενη με τον 6-κύλινδρο ατμοσφαιρικό. Ποιο είναι όμως το μυστικό του νέου turbo μοτέρ στην περίπτωση της 718 S και στα 2.500 κυβικά; Αυτό δεν είναι άλλο από το στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, μία τεχνολογία που μπορεί να χρησιμοποιείται ευρέως στους ντίζελ αλλά στους κινητήρες βενζίνης υπάρχει μόνο η Porsche (συγκεκριμένα μόνο στην 718 S και στην 911 Turbo).

Όπως φαίνεται και στην διπλανή εικόνα ο αεριοστρόβιλος (1) ανοιγοκλείνει μηχανικά. Στις χαμηλές σ.α.λ. η πτερωτή είναι σχεδόν κλειστή ώστε να δημιουργείται πιο στενή δίοδος για τα λίγα καυσαέρια και αυτά να περιστρέφουν πιο γρήγορα τον στρόβιλο. Με αυτό τον τρόπο εξαλείφεται το lag (χρονική υστέρηση) στις χαμηλές στροφές. Στις υψηλότερες σ.α.λ. η πτερωτή ανοίγει, όπως σε ένα κλασικό VTG ή VTN τούρμπο. Στο σημείο (2), ανάμεσα στην εισαγωγή (3) και τον στροβιλοσυμπιεστή (4) υπάρχει ένα βασικό στοιχείο ελέγχου που ρυθμίζει την πίεση της πτερωτής 10 φορές το δευτερόλεπτο.

Exit mobile version