Πως σας φαίνεται ένα πρωτάθλημα στην Formula 1 με νέους -πιθανότατα V8 ατμοσφαιρικούς υβριδικούς- κινητήρες που θα έχουν περισσότερη δύναμη και ήχο;
Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε μία συνάντηση που έγινε από την FIA παρουσία του προέδρου Jean Todt, των κατασκευαστών κινητήρων στην Formula 1, καθώς και ενός εκπροσώπου της Audi (κάτι που εκδηλώνει μία πιθανή μελλοντική συμμετοχή του VW Group στην F1). Στην συνάντηση αυτή συμφωνήθηκε πως οι κινητήρες πρέπει να γίνουν κατασκευαστικά απλούστεροι (άρα και φτηνότεροι), με πιο απλό τρόπο λειτουργίας (πάει το turbo;) και προπάντων να βγάζουν αυθεντικό ζωντανό ήχο.
Το βασικό είναι οι νέοι κινητήρες να είναι πιο φθηνοί και λιγότερο πολύπλοκοι… οπότε η λογική λέει πως ενδεχομένως να επιστρέψουμε πίσω στην “ατμόσφαιρα” και σε συνδυασμό με ένα απλούστερο υβριδικό σύστημα (για λόγους high-tech θα πρέπει να υπάρχει η hybrid τεχνολογία σε ρόλο boost). Ένα άλλο ζητούμενο είναι ο ήχος… οπότε και εδώ η λογική αποκλείει μια διάταξη κάτω από 6-κύλινδρα μοτέρ και από την στιγμή που οι V10 και V12 ακούγονται άκαιροι, τότε αυτοί που απομένουν είναι οι παλιοί καλοί V8 που πιθανότατα θα έχουν: α) turbo + λιγότερο περίπλοκο υβριδικό σύστημα ή, β) θα είναι ατμοσφαιρικοί + απλούστερο υβριδικό σύστημα.
Με αυτή την κίνηση της FIA η F1 θα είναι σε θέση από την επόμενη δεκαετία να γίνει πιο αυθεντική και να απωλέσει εν μέρει το «green» στοιχείο που ήθελαν να περάσουν οι μαρκετίερς τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, το ιδανικό θα ήταν να δούμε ξανά αγνές ατμοσφαιρικές εκδοχές, κάτι δύσκολο… Από την άλλη, ένα πρωτάθλημα με π.χ. ατμοσφαιρικά υβριδικά (με ρόλο boost) μονοθέσια θα μπορούσε να δώσει χώρο και ώθηση στο πιο ξεκάθαρο πρωτάθλημα της Formula E (με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, μάλιστα υπάρχει ενδιαφέρον και από την Ferrari). Και αν τελικά οι κατασκευαστές φοβούνται τόσο πολύ το νέο κύκλο μετρήσεων RDE και επιχειρήσουν μία αποστροφή από το turbo, τότε γιατί να μην αρχίσουν από την Formula 1;
Η επερχόμενη αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των ρύπων (σε πραγματικές συνθήκες κίνησης), σε συνδυασμό με μία πιθανή κατάργηση του turbo και την επιστροφή της “ατμόσφαιρας” στην F1, λέτε να σηματοδοτήσει και το τέλος του turbo/downsizing στα επιβατικά αυτοκίνητα;