Η SsangYong κινείται τα τελευταία χρόνια σε άλλη κατηγορία σε κάθε επίπεδο σε σχέση με ότι ενδεχόμενα γνωρίζαμε μέχρι πρότινος, ενώ το Tivoli είναι το πρώτο και άκρως επιτυχημένο δείγμα γραφής της νέας εποχής της.
Από την πρώτη στιγμή συγκέντρωσε τα θετικά σχόλια όλων (δημοσιογράφων και καταναλωτών) ενώ όπως διαπιστώσαμε από την μεγάλη μονοήμερη εκδρομή μας στον γύρο της Αργολίδας, το ιδιαίτερο αυτό crossover της SsangYong εντυπωσιάζει και τραβάει τα βλέμματα ακόμα και μετά από ένα χρόνο που βρίσκεται στην Ελληνική αγορά.
Στο εσωτερικό γίνεται μια σημαντική προσπάθεια για να διατηρηθεί η προχωρημένη αισθητική του αμαξώματος, συνδυάζοντας μια μοντέρνα προσέγγιση με χώρους και πρακτικές λύσεις. Η σχεδίαση είναι αρκετά νεανική με πολλά ενδιαφέροντα αισθητικά στοιχεία, διαθέτοντας έναν πλούσιο πίνακα οργάνων, μία οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για έλεγχο του συστήματος infotainment και μία πληθώρα διακοπτών για τον έλεγχο των πολλών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το αυτοκίνητο.
Οι αλλαγές αυτές αφορούν επίσης την ενσωμάτωση πίσω καθισμάτων με δυνατότητα κλίσης, την ύπαρξη υποβραχιόνιου με ποτηροθήκη ανάμεσα στα δύο πίσω καθίσματα, αλλά και -το πιο σημαντικό- την υιοθέτηση τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού, που δεν υπήρχε μέχρι τώρα και η οποία, όπως είναι φυσικό, βελτιώνει αισθητά μια ήδη πολύ καλή θέση οδήγησης.
Το αυτοκίνητο το οποίο είχαμε στην διάθεσή μας ήταν το πετρελαιοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο πετρελαιοκινητήρας e-XDi160 είναι καινούργιος, σχεδιασμένος από την ίδια τη SsangYong και αποτελεί μία επιλογή που μοιάζει ίσως η πιο λογική για την ελληνική αγορά, καθώς καταφέρνει να εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία (δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα σε γρήγορη οδήγηση μέχρι το Πόρτο Χέλι και πίσω) ενώ παράλληλα είναι και ιδιαίτερα ευχάριστος στην οδήγηση.
Με αιχμή του δόρατος τον εξαιρετικό σε απόδοση και οικονομία κινητήρα, την οδική συμπεριφορά και τον πλούσιο εξοπλισμό, το Tivoli αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για όποιον ψάχνει να ξεφύγει από την πεπατημένη και να αναζητήσει το διαφορετικό.
ssangyong tivoli fwd diesel test (14)
ssangyong tivoli fwd diesel test (6)
ssangyong tivoli fwd diesel test (4)
ssangyong tivoli fwd diesel test (5)
ssangyong tivoli fwd diesel test (7)
ssangyong tivoli fwd diesel test (8)
ssangyong tivoli fwd diesel test (9)
ssangyong tivoli fwd diesel test (10)
ssangyong tivoli fwd diesel test (13)
ssangyong tivoli fwd diesel test (16)
ssangyong tivoli fwd diesel test (3)
ssangyong tivoli fwd diesel test (17)
ssangyong tivoli fwd diesel test (18)
ssangyong tivoli fwd diesel test (19)
ssangyong tivoli fwd diesel test (20)
ssangyong tivoli fwd diesel test (1)
ssangyong tivoli fwd diesel test (21)
ssangyong tivoli fwd diesel test (23)
ssangyong tivoli fwd diesel test (24)
ssangyong tivoli fwd diesel test (25)
ssangyong tivoli fwd diesel test (27)
ssangyong tivoli fwd diesel test (28)
ssangyong tivoli fwd diesel test (29)
ssangyong tivoli fwd diesel test (30)
ssangyong tivoli fwd diesel test (31)
ssangyong tivoli fwd diesel test (32)
ssangyong tivoli fwd diesel test (33)
ssangyong tivoli fwd diesel test (34)
ssangyong tivoli fwd diesel test (35)
ssangyong tivoli fwd diesel test (36)
ssangyong tivoli fwd diesel test (37)
ssangyong tivoli fwd diesel test (12)
ssangyong tivoli fwd diesel test (15)
ssangyong tivoli fwd diesel test (11)
photos: p.tritaris
Στο συγκεκριμένο ταξίδι, με το δύσκολο επαρχιακό δίκτυο της παραλιακής ζώνης της Αργολίδας, το πετρελαιοκίνητο Tivoli αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο, με τον κινητήρα να έχει “όρεξη” από πολύ χαμηλά (σπάνια χρειαζόταν να τον βοηθήσει ένα κατέβασμα), το τράβηγμα να είναι γεμάτο και ουσιώδες, και γενικά να είναι ένα “πακέτο” το οποίo δίνει την καλύτερη απάντηση γιατί οι diesel κινητήρες μπορούν και πρέπει να έχουν μια θέση στην λίστα του αγοραστή σήμερα αλλά και στο άμεσο μέλλον.
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που θα καλύψει ένα μεγάλο εύρος καταναλωτών, εύκολο στην οδήγηση, με ικανοποιητικά περιθώρια ασφάλειας, άμεσα προσαρμόσιμο σε κάθε είδους χρήση και με μια γενικότερη έμφαση στην άνεση των επιβατών και την απροβλημάτιστη μεταφορά τους σε μεγάλα ταξίδια. Όσο για τις εκτός δρόμου βόλτες και παρά τη επαρκέστατή απόσταση από το έδαφος τα όρια στη συγκεκριμένη περίπτωση τίθενται κυρίως από τα λάστιχα με το, όπως προαναφέραμε, χαμηλό προφίλ και λιγότερο από την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Συμπερασματικά, το Tivoli καταφέρνει να δικαιώνει στην πράξη την πρόθεση της SsangYong να γυρίσει σελίδα και να δημιουργήσει ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Και αυτό το καταφέρνει όχι μόνο στους τύπους (βλέπε σχεδίαση, εξοπλισμός κ.λπ.) αλλά και στην ουσία, όντας ένα crossover που στέκεται επάξια απέναντι στα πρώτα ονόματα της κατηγορίας σε ότι αφορά την οδική του παρουσία.
Στοιχεία εξοπλισμού δηλαδή που δύσκολα βρίσκει κανείς σ’ αυτή την κατηγορία τιμής, τα οποία αν συνδυαστούν με την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και το πρόγραμμα επαναγοράς με εγγυημένη τιμή μετά από 55 μήνες, δημιουργούν ένα σύνολο που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει κανείς. Πολύ δε περισσότερο όταν πέρα από όλα αυτά έχει να κάνει με ένα πλήρως ανταγωνιστικό μοντέλο σε όλους τους τομείς και ένα απροβλημάτιστο αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και πολύ ισορροπημένο οδηγικό χαρακτήρα.
SMS==> Διαβάστε εδώ την δοκιμή για το SsangYong Tivoli 1.6D 4WD Auto & το Ssangyong XLV 1.6d
SsangΥong Tivoli 1.6 Diesel FWD | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.202×1.798×1.590 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.600 χιλ. |
Βάρος: | 1.355 κιλά |
Πορτμπαγκάζ: | 423 – 1.115 λίτρα |
Κινητήρας: | 1.597 κ.εκ., 4 κύλ., πετρέλαιο, turbo |
Ισχύς: | 115PS/3.400 σ.α.λ. |
Ροπή: | 300 Nm /1.500-2.500 σ.α.λ. |
Eπιδόσεις: | 0-100 χλμ/ώρα: 11,6 δεύτερα, 175 χλμ./ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής: | 4,3 λίτρα/100 χλμ. |
Ρύποι CO2: | 113 γρ/χλμ. |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας: | 110 € |
Τιμή: | από 19.140 € |