ΔΟΚΙΜΕΣ

Ssangyong XLV 1.6d [test drive]

SsangYong Tivoli XLV caroto test drive 2016 (12)

Όντας μία XL εκδοχή του Tivoli, το XLV δείχνει να συνδυάζει την εμφάνιση των SUV με τις χωροταξικές αρετές των station wagon…

Από μπροστά είναι μάλλον δύσκολο να ξεχωρίσεις τα δύο αυτά μοντέλα, στο πλάι όμως, τα επιπλέον 24 εκατοστά του αμαξώματος δεν περνούν απαρατήρητα. Διατηρώντας το ίδιο μεταξόνιο, το XLV προσφέρει ένα άνετο σαλόνι, με αρκετούς χώρους ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Εκεί όμως που πραγματικά ξεχωρίζει είναι στο τεράστιο διαμέρισμα των αποσκευών, που ξεκινά από τα 720 και καταλήγει στα 1.440 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη διαφόρων θέσεων για μικροαντικείμενα, που θα κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα μέσα σε αυτό. Μία ευχάριστη γεύση αφήνει και ο νεανικός εσωτερικός σχεδιασμός, με τις έντονες γραμμές, τις διαφορετικής υφής επιφάνειες και τις κόκκινες πινελιές σε ταμπλό και επενδύσεις.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά, σε μεγάλο βαθμό, δείχνουν μάλλον μέτρια ποιοτικά. Η αίσθηση όμως αυτή αντισταθμίζεται από το παρεχόμενο επίπεδο εξοπλισμού, που κρίνεται άνω του μέσου όρου, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, διζωνικό κλιματισμό και μία μεγάλη οθόνη αφής, 7 ιντσών, με σύστημα πλοήγησης.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο η συμπεριφορά του XLV είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο όχημα. Οι αναρτήσεις του, αρκετά μαλακές, έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση. Ως εκ τούτου, καταφέρνουν να διαχειριστούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να εξασφαλίζουν εκείνη τη δεμένη αίσθηση που προσφέρουν άλλες προτάσεις του ανταγωνισμού. Οι κλίσεις στις στροφές μπορούν να γίνουν αισθητές, χωρίς όμως να επηρεάζουν την κίνηση του αυτοκινήτου και χωρίς να αγχώνουν τον οδηγό.

Σαν σύνολο θα έλεγε κανείς ότι είναι προβλέψιμο και γενικά ουδέτερο στις αντιδράσεις του. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει την υποβοήθησή του σε τρία επίπεδα, comfort, normal και sport, βαραίνοντας τεχνητά αλλά χωρίς να μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Αναφορικά με τον κινητήρα, το diesel σύνολο των 1.6 λίτρων που έχει εξελίξει η SsangYong δεν διεκδικεί δάφνες, είναι όμως σύγχρονο, πολιτισμένο σε λειτουργία και με λογικά επίπεδα θορύβου. Στις πολύ χαμηλές στροφές είναι κάπως υποτονικό, από τις 1.500 σ.α.λ. όμως και πάνω θα κινήσει με άνεση τον σχεδόν 1,5 τόνο του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχα και στο πάνω όριο των στροφών θα κρεμάσει κάπως, αυτό όμως είναι μάλλον αδιάφορο, με βάση τη χρήση για την οποία προορίζεται. Στα θετικά, λογίζεται η συνεργασία του με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, που είναι καλό σε αίσθηση, με σωστή κλιμάκωση και με πολύ λιγότερες απώλειες σε σχέση με το –προαιρετικό- αυτόματο κιβώτιο. Όσο για την κατανάλωση, κρίνεται λογική για το βάρος και τις διαστάσεις του οχήματος.

Στο δια ταύτα, το XLV είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο για κάποιον που αναζητά μεγάλους χώρους και μπορεί να εκτιμήσει τα πέντε χρόνια εγγύησης και δωρεάν service που προσφέρει η SsangYong.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SSANGYONG

Ssangyong XLV 1.6d FWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 3.400-4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h -,- sec
Τελική ταχύτητα 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,5 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 652 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Solus XC, 215/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.440 x 1.798 x 1.635 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.555/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 720-1.440 lt
Απόβαρο 1.480 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.850€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close