Η 5-κύλινδρη ιστορία της Audi [vid]

Αρκετές φορές ένα μοτέρ είναι αρκετό για να συνυφανθεί με την πορεία μιας μάρκας. Όπως ο πεντακύλινδρος για την Audi…

Την δεκαετία του 1970 τα αυτοκίνητα της Audi δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, απευθύνονταν στην μεσαία τάξη της Γερμανίας, χωρίς χαρακτήρα και βέβαια χωρίς την τεχνολογία και την ποιότητα των άλλων δύο Γερμανών κατασκευαστών. Ο ερχομός του Piech στο τιμόνι της σήμανε και την αλλαγή πορείας. Και το πρώτο βήμα ήταν να προχωρήσει μία από τις πολλές πατέντες των μηχανικών της, τον πεντακύλινδρο κινητήρα.

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Αudi 5000 το 1976 και πραγματικά τάραξε τα νερά. Όχι μόνο λόγο της παράξενης αρχιτεκτονικής του και των πολλών και ξεχωριστών πλεονεκτημάτων του (κυρίως το μέγεθος) όσο και για τον ήχο του. Έναν ήχο που όσοι μιλούν στο βίντεο που παραθέτουμε έχουν να το λένε ότι είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και ίσως το πιο καθηλωτικό στοιχείο του κινητήρα (και όσοι έχουν ζήσει τις εποχές των Quattro στο Ακρόπολις θα το θυμούνται σίγουρα).

Ο πεντακύλινδρος κινητήρας πορεύτηκε μαζί με την τετρακίνηση και την ένδειξη Quattro από το 1980 και μετά, αλλάζοντας μία για πάντα την ιστορία της εταιρίας. Και η είσοδος στους αγώνες και δη στα ράλι προσέθεσε ακόμα περισσότερη αίγλη στις δημιουργίες των μηχανικών της εταιρίας. Η κυριαρχία των Quattro στα χρόνια που κατάφεραν να τρέξουν πριν καταργηθούν τα γκρουπ Β ήταν πρωτοφανής και άλλαξε μια για πάντα την πορεία των αγώνων ράλι.

Στην συνέχεια η εταιρία στράφηκε στην Αμερική όπου έπιασε στον… ύπνο τους γίγαντες του Ντιτρόιτ, πρώτα στην σειρά Trans-Am και μετά στην ΙΜSA όπου και κυριάρχησε με άνεση. Η κορύφωση της πορείας στην Αμερική ήταν η ανάβαση στο Pikes Peak και το απίστευτο ρεκόρ που έκανε ένα ειδικά διαμορφωμένο Quattro πριν η διαδρομή στρωθεί με άσφαλτο. Η τελευταία του εμφάνιση σε αυτοκίνητο παραγωγής έγινε με το εκπληκτικό Αudi RS2 και μετά εγκαταλείφθηκε μέχρι να επιστρέψει στην τελευταία γενιά του TT RS αλλά και στο νέο Audi RS3 (αυτή την φορά εγκάρσια τοποθετημένος).

Αξίζει πάντως να αφιερώσετε περίπου 17 λεπτά από την ζωή σας για να δείτε αυτό το εξαιρετικό βίντεο που σίγουρα θα σας θυμίσει πολλά. Μία σπάνια ιστορία από σπάνιους ανθρώπους (μεταξύ άλλων μπορείτε να δείτε τον Hans Stuck, τον μεγάλο Walter Rohrl αλλά και τον Piech στα νιάτα του!). Και πάνω απ’ όλα ο μοναδικός ήχος ενός μοτέρ που κατάφερε να αλλάξει μια για πάντα την πορεία μιας εταιρίας αλλά και της ίδιας της αυτοκίνησης.

  • audi-5-cylinder-documentary (1)

  • audi-5-cylinder-documentary (2)

  • audi-5-cylinder-documentary (3)

  • audi-5-cylinder-documentary (4)

  • audi-5-cylinder-documentary

  • Audi 100 GL 5D (C2), model year 1978

  • Audi 100 GLS 5E (C2), model year 1979

  • Audi 200 5T (C2), model year 1981

  • Audi Avant RS 2 (B4), model year 1994

  • Audi quattro A2, Group B, model year 1983

  • Audi Sport quattro (B2), model year 1984

  • Audi Sport quattro S1 (E2), model year 1987

  • Audi TT RS racing car, model year 2011

  • audi-celebrates-40-years-of-five-cylinder-engines (9)

  • audi-celebrates-40-years-of-five-cylinder-engines

Exit mobile version