Το τελευταίο Grand Prix στη Μαλαισία, εκτός από ανατροπές, προσπεράσματα ή μάχες, μας επεφύλασσε και μια εικόνα από το όχι και τόσο μακρινό μέλλον…
Ο οδηγός που ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του podium, ο Max Verstappen, ξόρκισε επιτέλους τις ατυχίες μιας περίεργης σεζόν και οδηγώντας ως πρωταθλητής έδειξε να ακολουθεί πιστά τα χνάρια πολλών προηγούμενων θρύλων της ιστορίας του σπορ. Η αλήθεια είναι ότι ο Ολλανδός βελτιώνεται συνεχώς από το 2015· έχει επικρατήσει ξεκάθαρα φέτος στις κατατακτήριες επί του (επίσης ικανού για πρωτάθλημα στο μέλλον) Ricciardo και μόνο συγκυρίες δεν του έχουν επιτρέψει να κερδίσει περισσότερες φορές μέχρι στιγμής.
Αυτά για το εγγύς μέλλον. Σε ότι αφορά το πρωτάθλημα του 2017 ο δεύτερος σήμερα Hamilton έκανε έναν συνετό αγώνα, δεν αναλώθηκε σε κάποια επικίνδυνη μονομαχία με τον ταχύτερο Verstappen και έτσι αύξησε τη βαθμολογική του διαφορά από τον Vettel στους 34 βαθμούς, με πέντε αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. Ο Γερμανός έκανε κι αυτός μεγάλο αγώνα, κινούμενος ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο στη Σεπάνγκ (πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου άλλωστε) και κατάφερε να τερματίσει 4ος περιορίζοντας κάπως τη ζημιά στο κυνήγι του πρωταθλήματος.
Με τη δεύτερη θέση στο grid κενή, η εκκίνηση έγινε πολύ πιο εύκολη υπόθεση για τον Hamilton. Ο Βρετανός ξεκίνησε καλά κρατώντας την πρωτοπορία, τη στιγμή που ο teammate του περνούσε άνετα τον Ricciardo και επιχειρούσε να πάρει και τη δεύτερη θέση από τον Verstappen στην πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός, όμως, κράτησε την ψυχραιμία του, έδωσε αρκετό χώρο στον οδηγό της Mercedes για την στροφή 2 (δείγμα του ότι μαθαίνει από τα λάθη του) και εκμεταλλευόμενος την αγωνιστική γραμμή άφησε πίσω του τον Bottas στο σπριντ για την στροφή 4. Όπως και στη Σιγκαπούρη ο Hamilton ήταν μπροστά στους πρώτους γύρους έχοντας μια RB13 να τον καταδιώκει.
Με τις Red Bull να έχουν καλύτερο ρυθμό στον αγώνα, η προσωρινή 3η θέση του Bottas απέκτησε μεγάλη σημασία για τον αγώνα του Hamilton. Η W08 με τον αριθμό 77 θα κρατούσε για 8 γύρους τον ταχύτερο Ricciardo επιτρέποντας στον Hamilton να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας (περί τα 8 δευτερόλεπτα) από τη μόνη άλλη απειλή που αντιμετώπιζε για τη δεύτερη θέση του podium. Ο Αυστραλός τελικά θα προσπερνούσε τη Mercedes στη στροφή 4 έπειτα από ωραία μονομαχία που ξεκίνησε στην πρώτη στροφή του 9ου γύρου.
Με την SF70H στα super soft και τους υπόλοιπους πρωτοπόρους στα soft, ο Vettel σημείωνε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον στην προσπάθειά του να πάρει την 3η θέση από τον Ricciardo. Ο ρυθμός του Γερμανού ήταν καταιγιστικός, ταχύτερος σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο από εκείνον της RB13. Πέτυχε, μάλιστα, το νέο ρεκόρ της πίστας στην πορεία με 1:34.080 στον 41ο γύρο, ώσπου 5 γύρους αργότερα θα βρισκόταν στη ζώνη DRS του Daniel. Ο Αυστραλός, όμως, αμύνθηκε σωστά κατά την επίθεση του Vettel στον 49ο γύρο (είχε και την unfair βοήθεια του Alonso έναν γύρο πριν) και με τα super soft να χάνουν απόδοση ο οδηγός της Ferrari δεν είχε άλλη επιλογή από το να συμβιβαστεί με την 4η θέση.
Ο επόμενος αγώνας είναι σε μία εβδομάδα στο πανέμορφο σιρκουί της Σουζούκα. Εκεί η Mercedes πάει λογικά ως φαβορί, αλλά η Ferrari θα έχει την τελευταία εξέλιξη της PU και στα δύο μονοθέσια, ενώ κι ο Vettel στην Ιαπωνία είναι παραδοσιακά ταχύτατος. Αν η SF70H αποδειχτεί και στο σιρκουί της Οσάκα το ίδιο ανταγωνιστική όπως στους δύο τελευταίους αγώνες, το πρωτάθλημα παραμένει ανοιχτό. Με δεδομένο ότι οι της Ferrari θα σταματήσουν να μπλέκουν σε απίθανα περιστατικά…. Ως τότε ο Hamilton παραμένει φαβορί για το πρωτάθλημα, έπειτα από έναν αγώνα που έφερε την υπογραφή ενός μελλοντικού πρωταθλητή. Του Max Verstappen…
Περισσότερα στο upd από τον Κωνσταντίνο Ελευθεριάδη. Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Ιαπωνία, στην Σουζούκα (8 Οκτωβρίου στις 08:00 το πρωί).