Τέλος οι V6 για τη Mercedes

Οι εξακύλινδροι σε διάταξη V θα δίνουν σιγά σιγά τη θέση τους σε νέα σύνολα, πάλι με έξι κυλίνδρους αλλά πλέον με διάταση εν σειρά.

Η αρχή, όπως φαίνεται, γίνεται από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, όπου η Mercedes-AMG αποκάλυψε τις νέες CLS53 και E53. Τα μοντέλα αυτά κρύβουν στα σπλάχνα τους ένα νέο, twin-turbocharged τρίλιτρο σύνολο σε σειρά. Και η μόδα αυτή φαίνεται πως θα συνεχίσει και σε μελλοντικές προτάσεις, που θα χρησιμοποιούν κυρίως το νέο κινητήρα Μ256. Τι κρύβεται πίσω από αυτή την απόφαση; Ο Ola Källenius, επί κεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της εταιρίας έρχεται να δώσει την απάντηση.

«Πλέον οι τετρακύλινδροι κινητήρες αποτελούν τα κυρίαρχα σύνολα στην αγορά, οπότε έχει περισσότερο νόημα να εξελίξουμε έναν εξακύλινδρο από ένα τετρακύλινδρο. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παλαιότερη στρατηγική, όπου είχαμε τους V8 και από το ίδιο «δέντρο» βγάζαμε και τους V6». Αυτό δείχνει να έχει νόημα, αφού περιορίζει το κόστος, ενώ δίνει το βάρος στην εξέλιξη των τετρακύλινδρων, που θα μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική με τα μεγαλύτερα αδελφάκια τους, με την προσθήκη δύο ακόμα κυλίνδρων.

Πράγματι, οι θάλαμοι καύσης του νέου εξακύλινδρου της Mercedes έχουν ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις με του τετρακύλινδρου. Φυσικά, η αλλαγή των V6 δεν θα έρθει από τη μία μέρα στην άλλη, αφού έχουν ακόμα ζωή. Σε βάθος χρόνου, όμως, ή απόφαση έχει πλέον ληφθεί.

Exit mobile version