Ο Sebastian Vettel κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές του Αζέρικου Grand Prix κατακτώντας με χρόνο 1:41.498 την 3η pole της χρονιάς και 53η συνολικά στην καριέρα του…
Ο Seb οδήγησε πιο κοντά στους τοίχους του Baku από οποιονδήποτε άλλο πιλότο, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την ανωτερότητα της SF71H και αφήνοντας πίσω του τις Mercedes των Hamilton-Bottas θα ξεκινήσει από θέση ισχύος την τέταρτη μάχη του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Οι πολύ ανταγωνιστικές RB14 των Ricciardo και Verstappen κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 5, ενώ έκτος βρέθηκε ο Raikkonen ο οποίος μέχρι και την στροφή 16 της τελευταίας του προσπάθειας κρατούσε την pole στα χέρια του. Οι Force India των Ocon και Perez έκαναν δυναμική επάνοδο ως best of the rest στο Αζερμπαϊτζάν, επικρατώντας ξεκάθαρα των οδηγών της Renault, με τους Hulkenberg (θα ξεκινήσει 14ος λόγω ποινής) και Sainz να κατατάσσονται στις θέσεις 9 και 10 αντίστοιχα.
#FP3 results: #Seb5 P1 and #Kimi7 P3. #AzerbaijanGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/Xlrn9Tku4C
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 28, 2018
Η κατάταξη των τριών πρώτων μπορεί να φαίνεται αναμενόμενη. Παρακολουθώντας, όμως, κάποιος το τριήμερο από την αρχή του θα καταλάβει ότι η Red Bull προβάλλει πλέον ως ισότιμη διεκδικήτρια για τη νίκη σε ένα από τα, θεωρητικά, πιο δύσκολα για εκείνη σιρκουί του πρωταθλήματος. Η RB14 πρέπει με την SF71H να είναι τα μονοθέσια με την καλύτερη μηχανική πρόσφυση στο grid. Παρά το ότι είχαν τη μικρότερη δυνατή κλίση στις πτέρυγές τους – προσπαθώντας να αντισταθμίσουν τη μικρότερη ισχύ της PU τους- οι δύο Red Bull ήταν εξαιρετικά προοδευτικές κατά το turn in στις αλλεπάλληλες στροφές 90° του Μπακού.
Αυτό που είχε μεγαλύτερη σημασία για τους οδηγούς της Red Bull ήταν οι προσομοιώσεις αγώνα με τα Supersoft. Καθώς τα Ultrasoft αποδεικνύονταν εξαιρετικά ευάλωτα σε graining κατά τις συνεχείς επιταχύνσεις από τις αργές στροφές του Αζέρικου σιρκουί- ιδίως για τις Mercedes πέντε γύροι αρκούσαν- τα ελαστικά της Pirelli με τον κόκκινο χρωματισμό αποδεικνύονταν ταχύτατα αλλά και σημαντικά πιο ανθεκτικά. Οι Ricciardo-Verstappen είχαν τα καλύτερα μεγάλα stints με τις δύο μαλακότερες γόμες του τριημέρου κάτι που έδωσε και τις πρώτες ενδείξεις ότι στο Q2 θα χρησιμοποιούσαν τα Supersoft καθώς είχαν, όπως και η Mercedes, επαρκή αριθμό σετ. Έτσι δικαιώθηκε η επιλογή της Red Bull να φέρει από 3 σετ Supersoft για κάθε οδηγό της τη στιγμή που ο Vettel έχει διαθέσιμα 2 και ο Raikkonen μόλις 1.
Δεύτερος ήταν ο Hamilton με τους μηχανικούς της Mercedes να δουλεύουν κι εκείνοι… υπερωρίες ώστε να μειώσουν (!) την απόσταση που χώριζε τις W09 από τις RB14 και τις SF71H. Εξαιρετικά ανεβασμένες ήταν τόσο οι Force India όσο και οι Williams έπειτα και από την προτροπή της Mercedes για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χρήσης των πιο επιθετικών power modes, καθώς η Γερμανική εταιρία θεωρεί ότι έχει εξασφαλιστεί η επιθυμητή αξιοπιστία. Νέο αεροδυναμικό πακέτο «έκτακτης ανάγκης» είχε παρουσιάσει και η McLaren στο Αζερμπαϊτζάν. Κύριος στόχος η μείωση της οπισθέλκουσας, πρόβλημα το οποίο ταλανίζει τις MCL33 από την αρχή του πρωταθλήματος με τον επικεφαλής τεχνικό για το σασί, Timo Goss, να «πληρώνει το μάρμαρο» έχοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, απομακρυνθεί από το πόστο του.
A Vettel and Hamilton front row in Baku…
This could get interesting! 👀#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/JqVEtVMFHd
— Formula 1 (@F1) April 28, 2018
Με θερμοκρασία ατμόσφαιρας στους 22° C και οδοστρώματος στους 26° C ξεκίνησε η πρώτη περίοδος των κατατακτήριων δοκιμών. Ένας επιπλέον πονοκέφαλος για τους οδηγούς- πέραν του graining των Ultrasoft- ήταν και ο αρκετά ισχυρός άνεμος που έπνεε ούριος ανάμεσα στις στροφές 15 και 16 και μετατρεπόταν σε πλευρικό κατά το πέρασμα από την κεντρική ευθεία. Αυτό δυσκόλευε ιδιαίτερα το φρενάρισμα για την τελευταία, ουσιαστικά, στροφή του σιρκουί που οδηγεί στη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος.
Η τρίτη θέση του Bottas είναι κρίσιμη για την έκβαση του αυριανού αγώνα και θα προσφέρει στρατηγική ευελιξία στις Mercedes. Από τις εντυπωσιακές Red Bull το μόνο που έλλειψε ήταν ένα… party mode σαν κι εκείνα των Mercedes-Ferrari. Επιβλήθηκαν όμως του Raikkonen ο οποίος είχε σημειώσει τους δύο ταχύτερους τομείς στην τελευταία του προσπάθεια και όλα έδειχναν ότι θα «έκλεβε» την pole όπως ο Vettel στην Κίνα. Υπερέβαλλε όμως με το γκάζι λίγο μετά το apex της στροφής και η επακόλουθη υπερστροφή τον καταδίκασε στην τρίτη σειρά της εκκίνησης. Αυτό ήταν ένα από τα αρκετά λάθη του Φιλανδού σήμερα, τα οποία, ενδεχομένως να στοιχίσουν στη Scuderia κατά το αυριανό Grand Prix.
Η απουσία της δεύτερης Ferrari από τις πρώτες θέσεις της εκκίνησης, σίγουρα θα ευνοήσει τις Mercedes και Red Bull στη μάχη τους με τον Vettel. Ο Raikkonen, βέβαια, θα ξεκινήσει με τα Ultrasoft και ίσως με μια καλή εκκίνηση να μπορέσει να προβληματίσει τα μονοθέσια που βρίσκονται μπροστά του. Ο ρυθμός αγώνα των RB14, όμως, είναι εξαιρετικός, τουλάχιστον εφάμιλλος με των Ferrari και Mercedes, ενώ όπως έδειξε και ο περσινός αγώνας η pole σε αυτό το σιρκουί δεν προσφέρει κανενός είδους εγγύηση για τη νίκη.
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 2-2 |
Ricciardo-Verstappen | 2-2 |
Vettel-Raikkonen | 3-1 |
Perez-Ocon | 2-2 |
Stroll-Sirotkin | 2-2 |
Hulkenberg-Sainz | 4-0 |
Hartley-Gasly | 2-2 |
Grosjean-Magnussen | 1-3 |
Vandoorne-Alonso | 0-4 |
Ericsson-Leclerc | 2-2 |