Ο Lewis Hamilton κατέκτησε στην πίστα της Βαρκελώνης την δεύτερη φετινή του pole και 74η συνολικά της καριέρας του και θα ξεκινήσει από πλεονεκτική θέση τον αυριανό αγώνα…
Ο teammate του Βρετανού, Valtteri Bottas ήρθε δεύτερος για 4 μόλις εκατοστά του δευτερολέπτου κάτι που καταδεικνύει την άνοδο στην απόδοση της W09 αυτό το τριήμερο. Οι δύο Ferrari των Vettel και Raikkonen κατετάγησαν στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης με τους Verstappen και Ricciardo στις θέσεις 5 και 6. Εξαιρετική η 7η θέση του Magnussen, όπως και η 8η του Fernando Alonso. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Sainz και Grosjean. Η ανάκαμψη της Mercedes μπορεί φαινομενικά να συμβαδίζει με την εικόνα που είχε σχηματιστεί μετά τις χειμερινές δοκιμές στην ίδια πίστα· υπάρχει ωστόσο ένας νέος παράγοντας που συνέβαλλε στη διαμόρφωση του σημερινού αποτελέσματος. Ένας παράγοντας που αναμένεται να συνεχίσει να παίζει καθοριστικό ρόλο στη μάχη για το πρωτάθλημα του 2018 και ακούει στο όνομα Pirelli…
✅ 74th career pole
✅ Third pole in a row in Spain
✅ New track recordA fine day indeed for @LewisHamilton 👍
#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/5G4gf9er0Q
— Formula 1 (@F1) May 12, 2018
Για το πρώτο πρόβλημα δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άμεσα. Θα έπρεπε τα τμήματα R&D σε Μπράκλεϊ και Μπρίξουορθ να δουλέψουν υπερωρίες ώστε να κερδίσουν τον αγώνα εξέλιξης του 2018 από τη Ferrari. Παράλληλα οι της Mercedes ευελπιστούσαν ότι το Ιταλικό μονοθέσιο θα είχε προβλήματα στην κατανάλωση ή άλλα αεροδυναμικής φύσεως μειονεκτήματα που θα μείωναν το πλεονέκτημα της νέας του PU. Στην Αυστραλία φάνηκε ότι κάπως έτσι ήταν τα πράγματα, αλλά το επιτελείο του Mattia Binotto αντέδρασε άμεσα και από το Μπαχρέιν και μετά η SF71H ήταν, έστω και για λίγο, το κορυφαίο μονοθέσιο του grid με τον Vettel να κατακτά τρεις συνεχόμενες poles. Αναγκαστικά, και μέχρι η W09 να φτάσει τις επιδόσεις της αντιπάλου της, η Mercedes έπρεπε να αντιμετωπίσει κάπως το δεύτερο πρόβλημα που είχε εντοπίσει κατά τις χειμερινές δοκιμές. Τα ελαστικά.
Το graining στα ελαστικά προκαλείται από τη διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στην επιφάνεια και στο εσωτερικό του πέλματος. Η υψηλή θερμοκρασία που αναπτύσσεται στην επιφάνεια έρχεται σε αντίθεση με την χαμηλότερη θερμοκρασία στο εσωτερικό του πέλματος με αποτέλεσμα η πρόσφυση του ελαστικού να μειώνεται και σε πιο ακραίες περιπτώσεις να παρατηρούνται ρήγματα στην επιφάνεια του πέλματος. Τα μονοθέσια της Mercedes ανέκαθεν δυσκολεύονταν στην ομοιόμορφη κατανομή θερμοκρασίας σε όλη τη μάζα του πέλματος των πιο μαλακών γομών της Pirelli οι οποίες ανεβάζουν γρηγορότερα θερμοκρασία στο εξωτερικό τους κατά την τριβή με το οδόστρωμα.
He had got through to Q2 for 59 consecutive races
But @HulkHulkenberg‘s mega qualifying run came to an end on Saturday
With a suspected fuel pressure problem compromising his efforts 😕
#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/JNy2emfs5h
— Formula 1 (@F1) May 12, 2018
Το πρόβλημα για τα Γερμανικά μονοθέσια επιδεινωνόταν σε πίστες οι οποίες είχαν ασφαλτοστρωθεί πρόσφατα και κατά συνέπεια η φθορά ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα η διαφορά θερμοκρασίας στη μάζα του πέλματος να παραμένει υψηλή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως με τις σκληρότερες γόμες η κατανομή της θερμοκρασίας στα ελαστικά των Mercedes ήταν εξαιρετικά ομοιόμορφη με αποτέλεσμα τα ασημένια βέλη να προτιμούν τις γόμες από την Soft και επάνω ιδίως σε σιρκουί όπου η διαφορά επιδόσεων (delta) ανάμεσα σε Supersoft και Soft ήταν μικρή. Έτσι εξηγείται η κακή εικόνα των Mercedes στο Μονακό πέρυσι αλλά και γιατί μετά το Safety Car στο Σπα και ενώ έμεναν ελάχιστοι γύροι για την καρό σημαία, ο Hamilton φόρεσε τα Soft αντί για τα Supersoft που ήταν επίσης διαθέσιμα,
Ο Vettel με δηλώσεις του στην αρχή του τριημέρου έδειξε ενοχλημένος από τις αλλαγές, λέγοντας ότι αυτή ευνοεί τις Mercedes και Red Bull έναντι της Ferrari. Η εικόνα που βγήκε από τις κατατακτήριες δοκιμές, όμως, δεν τον δικαιώνει πλήρως. Αυτό που έγινε εμφανές, βέβαια, ήταν η άνεση της Mercedes με τα Supersoft στο Q3 για πρώτη φορά εδώ και πολλούς αγώνες. Αντιθέτως, Ferrari και Red Bull, όντας παραδοσιακά πιο «ευγενικές» με τα ελαστικά τους, δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τις W09 με τα Supersoft στην τελευταία περίοδο και αναγκάστηκαν να περάσουν στα Soft (εκτός του Verstappen) για τις τελευταίες τους προσπάθειες, με τις SF71H να σημειώνουν μάλιστα εξαιρετικούς χρόνους!
Another one-lap masterclass from @LewisHamilton 🔥
Drama for Hulkenberg and Stroll 🙈
Re-live qualifying from Barcelona in 60 high-octane seconds ⏱#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/4QmiGS9xj2
— Formula 1 (@F1) May 12, 2018
Στα καθαρά αγωνιστικά των σημερινών δοκιμών δύο οδηγοί ξεχώρισαν με τις επιδόσεις τους. Ο ένας ήταν, φυσικά, ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός κατετάγη 8ος με την ριζικά αλλαγμένη McLaren υποσκελίζοντας μία Renault και μία Haas, ενώ στο Q1 φορώντας τα Medium(!) βρέθηκε στην 10άδα μπροστά από θεωρητικά ταχύτερους συνδυασμούς. Οι αεροδυναμικές αλλαγές στην MCL33- νέο ρύγχος, εμπρός πτέρυγα, αεροφράκτες και πάτωμα- σίγουρα τον βοήθησαν αλλά και ο ίδιος ο Fernando κάτι συνεισέφερε αν αναλογιστούμε ότι ο Vandoorne έμεινε εκτός Q3. Ο άλλος οδηγός που εντυπωσίασε ήταν και πάλι ο Charles Leclerc.
Η 14η θέση του είναι εξαιρετικό αποτέλεσμα το οποίο μάλιστα θα πετύχαινε ασχέτως της ατυχίας του Hulkenberg (πρόβλημα στην αντλία καυσίμου) ή του λάθους του Hartley (κατέστρεψε το μονοθέσιό του στο FP3 μετά από έξοδο στην στροφή 9 και δεν συμμετείχε στα δοκιμαστικά), καθώς στο Q1 κατετάγη 12ος! Ο Μονεγάσκος κατάφερε τελικά στο Q2 να χωρίσει τις δύο Force India- φαίνεται ότι χρειάζονται χρόνο ακόμη για να λύσουν τα αεροδυναμικά προβλήματά τους- τη στιγμή που ο Ericsson με την άλλη Sauber έμοιαζε… φτωχός συγγενής. Όπως αναμενόταν τραγικές ήταν και οι επιδόσεις των Williams με τον Stroll μάλιστα να έχει μια «κουφή» έξοδο βγαίνοντας από την στροφή 12 στην τελευταία του προσπάθεια στο Q1. Στον δε Sirotkin επεβλήθη ποινή 3 θέσεων για τα γεγονότα του Μπακού και θα ξεκινήσει 19ος αύριο μπροστά από τον Hartley.
Στην μάχη της κορυφής, η διαφορά ανάμεσα σε Hamilton και Bottas ήταν ελάχιστη και μάλλον η υπερστροφή που αντιμετώπισε ο Φιλανδός στην είσοδο της πρώτης στροφής του κόστισε της pole. Ο Hamilton, φυσικά, έκανε εξαιρετική προσπάθεια, χρησιμοποίησε πιο έξυπνα τα Supersoft οδηγώντας συγκρατημένα στο πρώτο τομέα και εξαπολύοντας την επίθεσή του- όπως περίπου έκανε και πέρυσι- στους δύο επόμενους. Η 3η θέση του Vettel με τα Soft και λιγότερο από 2 δέκατα πίσω από τον Hamilton δεν είναι ιδιαίτερα άσχημη αν αναλογιστούμε τις συνθήκες. Ο 4ος Raikkonen φέρει καινούργια ICE,TC και MGU-H στην μονάδα ισχύος του καθώς αυτά αλλάχτηκαν προληπτικά πριν το FP3 με τους ανθρώπους της Ferrari να λαμβάνουν «ύποπτες» ενδείξεις από κάποιους αισθητήρες. Οι δύο Red Bull, όπως και στους προηγούμενους αγώνες, φάνηκαν πολύ δυνατές την Παρασκευή και σε ρυθμίσεις αγώνα αλλά όσο η Renault δεν έχει κάποιο… party mode στην PU της, θα ελπίζουν σε ατυχίες ή λάθη των Mercedes και Ferrari για κάτι καλύτερο από τις θέσεις 5 και 6 στα δοκιμαστικά.
Για τον αυριανό αγώνα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Οι οδηγοί της δεκάδας, με τις εξαιρέσεις των Sainz και Alonso, ξεκινούν με τα Soft και το πρώτο στοίχημα θα είναι για το ποιος θα καταφέρει να μείνει περισσότερο με αυτά μέχρι να περάσουν (λογικά) στα Medium. Ο Hamilton, βεβαίως, έχει το πλεονέκτημα και το Ισπανικό Grand Prix κερδίζεται συνήθως από τον κάτοχο της pole. Τα δύο τελευταία χρόνια, όμως, ο οδηγός που έστριψε πρώτος μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων είχε εκκινήσει από την δεύτερη θέση. Το σπριντ μέχρι την πρώτη στροφή είναι μεγάλο, οι επαφές καθόλου σπάνιες και ο αυριανός νικητής θα πρέπει- εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- να περάσει δια πυρός και σιδήρου μέχρι να πάρει την καρό σημαία…
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 3-2 |
Ricciardo-Verstappen | 2-3 |
Vettel-Raikkonen | 4-1 |
Perez-Ocon | 2-3 |
Stroll-Sirotkin | 2-3 |
Hulkenberg-Sainz | 4-1 |
Hartley-Gasly | 2-3 |
Grosjean-Magnussen | 1-4 |
Vandoorne-Alonso | 0-5 |
Ericsson-Leclerc | 2-3 |