Κινητό τηλέφωνο: Bluetooth ή hands free; Ποιό είναι παράνομο στην οδήγηση; [blog]


Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει πως δεν επιτρέπεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Πόσο νόμιμη είναι η χρήση hands free κατά την οδήγηση; Εσάς ποιά είναι η άποψή σας επί του θέματος;

Η χρήση του κινητού τηλεφώνου στην διάρκεια της οδήγησης είναι ίσως το πιο επικίνδυνο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας οδηγός. Πέρα από την οποιαδήποτε ποινή που μπορεί να επιβάλει η τροχαία θα πρέπει ο καθένας από εμάς να μην κάνει χρήση του κινητού του τηλεφώνου όταν οδηγεί.

Εννοείται πως δεν πρέπει να κρατά στο χέρι το κινητό του ακόμη και αν έχει ενεργοποιήσει την ανοιχτή ακρόαση. Θα έχετε δει πόσο ανόητο είναι να κρατά ένας οδηγός το κινητό και να μιλά σε απόσταση μερικών εκατοστών θεωρώντας ίσως πως είναι νόμιμο ή πιο ασφαλές.

Επίσης η χρήση hands free είναι εξίσου παράνομη. Εδώ η λογική λέει πως τα χέρια του οδηγού υπάρχει περίπτωση να μπλεχτούν με τα καλώδια στην περίπτωση ενσύρματου σετ. Όμως τι γίνεται όταν το υπάρχει hand free ασύρματο Bluetooth; Είναι νόμιμο αρκεί το κινητό τηλέφωνο να είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ασύρματο Bluetooth (προφανώς το onboard εργοστασιακό με ανοιχτή ακρόαση).

Η χρήση ασύρματων (Bluetooth) ακουστικών επιτρέπεται αφού ο οδηγός έχει ελεύθερα τα χέρια του και είναι σα να συνομιλεί με άλλο επιβάτη. Τα hands free με καλώδιο απαγορεύονται. Πάντως, σε πολλές χώρες του εξωτερικού απαγορεύεται η χρήση του ακουστικού bluetooth και επιτρέπονται μόνο τα onboard συστήματα.

Σύμφωνα, με τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορών, οι παραβάτες θα τιμωρούνται πιο αυστηρά απ’ ό,τι μέχρι σήμερα, μέχρι και στο τριπλάσιο του αρχικού ποσού με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Τα πρόστιμα θα είναι ως 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία, από 101 ως 300 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία και ως 600 ευρώ για τις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις. Με το νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

Προς το παρόν αν έχετε την ατυχία να σας «γράψουν», η κλήση θα είναι μηδενική αφού το πρόστιμο πρέπει να περάσει από την εφορία και αυτό θα γίνει όταν η Τροχαία συνδεθεί με το Taxis. Έτσι υπάρχει περίπτωση αναδρομικής χρέωσης και αν έχει υποπέσει κανείς σε παραπτώματα να του έρθει μαζεμένο του μπουγιουρντί. Ταυτόχρονα την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες του οχήματος θα χάνουν για 60 ημέρες οι οδηγοί που:

Επικίνδυνη η χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο

Σημαντικός αριθμός ερευνών έχει δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος, όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο:

Επίσης, οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί αυτοί να προκαλέσουν ατύχημα. Πάντως, η χρήση εξαρτημάτων bluetooth ή η χρήση του κινητού τηλεφώνου σε ανοικτή ακρόαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης δεν μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο διότι τα προβλήματα προκαλούνται κυρίως λόγω της απόσπασης της προσοχής από την οδήγηση κατά τη διάρκεια της συνομιλίας.

Σε περίπτωση που η συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο με bluetooth ή με ανοικτή ακρόαση κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης – κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς ή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης- τότε:

Επίσης, σε περίπτωση συνομιλίας με κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι απαραίτητη η χρήση εξωτερικής κεραίας για να αποφεύγονται οι επιπτώσεις του μεταλλικού αμαξώματος που δρα ως κλωβός. Κατά περίπτωση, υπάρχει συμβολή πρωτεύοντος κύματος και ανακλώμενου αλλά και αποκλεισμός τμήματος της εκπομπής προς το σταθμό βάσης. 

Πηγή περιεχομένου, φωτογραφιών: ΑΠΕ, ΕΕΤΤ, Jabra Hands Free

Exit mobile version