Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη νίκη του θρυλικού Gilles Villeneuve με Ferrari, στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη ποτέ στην πίστα του Μόντρεαλ, ήταν η σειρά του Sebastian Vettel να οδηγήσει το δικό του κόκκινο μονοθέσιο πρώτο στην καρό σημαία του Καναδικού Grand Prix.
Φαινομενικά, μία ακόμη από εκείνες τις ψυχρές, «επαγγελματικές» νίκες στις οποίες μας είχε συνηθίσει κατά τα χρυσά χρόνια της Red Bull. Με την μισή «δουλειά» να έχει γίνει από το Σάββατο, ο Seb δεν άφησε σε κανένα σημείο του αγώνα περιθώρια στον ανταγωνισμό. Ξεκίνησε ιδανικά, έλεγξε το ρυθμό και την φθορά των Ultrasoft καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο και έμεινε στην πρωτοπορία σε κάθε έναν από τους 68 (καθώς η καρό σημαία έπεσε πρόωρα) γύρους.
“Forty years after Gilles won his Grand Prix here, I think it’s great to show that Ferrari is still alive, still there, winning races” ⬇️ https://t.co/iEkNDwbHKX
— Formula 1 (@F1) June 10, 2018
Ο τρόπος με τον οποίον κυριάρχησε ο Vettel, βέβαια, ήταν και ο λόγος για τον οποίον είχαμε το λιγότερο επεισοδιακό Καναδικό Grand Prix των τελευταίων ετών. Η μόνη περίπτωση κατά την οποίαν ο Γερμανός θα μπορούσε ίσως να απειληθεί ή να πιέσει την SF71H περισσότερο από όσο επιθυμούσε ήταν εκείνη στην οποίαν ο Verstappen θα περνούσε τον Bottas με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Αν και ο Max ξεκίνησε καλύτερα από τον Valtteri, ο Φιλανδός κράτησε πεισματικά την εσωτερική της δεύτερης στροφής αναγκάζοντας τον οδηγό της Red Bull να υποχωρήσει στο φρενάρισμα για την 3. Αντίστοιχο μαχητικό πνεύμα δεν επέδειξε ο Raikkonen ο οποίος την ίδια στιγμή υπέκυπτε στον Ricciardo κατά την έξοδο του Virage Senna, ενώ ο Ocon υποσκέλιζε τον Hulkenberg για την 7η θέση. Η μόνη δραματική στιγμή του αγώνα προήλθε λίγα μέτρα παρακάτω στην ταχύτατη καμπή 5.
Η χρονιά του Valtteri, πάντως, εξελίσσεται πολύ καλά μέχρι στιγμής και χωρίς την ατυχία στο Μπακού θα βρισκόταν πολύ πιο κοντά στην κορυφή της βαθμολογίας. Από την άλλη ο Hamilton είχε μία ακόμη άχρωμη εμφάνιση φέτος και έχασε την 4η θέση από τον πολύ μαχητικό Ricciardo. Σε αυτό, φυσικά, συνετέλεσε και ένα πρόβλημα που είχε με την μονάδα ισχύος του νωρίς στον αγώνα αλλά ακόμη κι έτσι η συνολική του παρουσία κατά τη διάρκεια του τριημέρου ήταν μάλλον υποτονική. Πηγαίνοντας στη Γαλλία με νέα PU αλλά και τα Pirelli με το λεπτότερο πέλμα, η συνέχεια δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερη για τον Βρετανό αλλά και τη Mercedes.
The Safety Car came in… but almost had to come back out after this collision between Carlos Sainz and Sergio Perez 👀#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/lDWajKXAxK
— Formula 1 (@F1) June 10, 2018
Η ανανέωση της συνεργασίας του Fernando με την McLaren μπορεί να είναι πρόσφατη. Πολλοί διατείνονται, ωστόσο, ότι στο καινούριο συμβόλαιο υπάρχουν ρήτρες αποτελεσμάτων. Με μερικές πέμπτες θέσεις να είναι τα καλύτερα αποτελέσματα που έχει πετύχει ο Alonso από το 2015, ο Ισπανός δείχνει πια φανερά κουρασμένος από την όλη ιστορία. Θέση στις κορυφαίες ομάδες δεν φαίνεται να ανοίγει (φρόντισε και ο ίδιος για αυτό) και ίσως πλεόν αρχίζει να σκέφτεται άλλες κατηγορίες αγώνων για το απρόσμενα κοντινό μέλλον. Αυτό μαρτυρούν οι δηλώσεις του το τελευταίο διάστημα όπως και η ανυπομονησία του να τρέξει ξανά στο WEC. Πρόσφατα, μάλιστα, κυκλοφόρησε και η φήμη ότι για του χρόνου σκέφτεται τα Indy car. Ας ευχηθούμε η νίκη της Βαρκελώνης πριν πέντε χρόνια να μην ήταν η τελευταία του μεγάλου Ισπανού στη Formula 1…
When you tell @WinnieHarlow to wave the chequered flag too early 🙈
Miscommunications happen!#NoHarmDone pic.twitter.com/3uWCl6zMbG
— Formula 1 (@F1) June 10, 2018
Μετά τις σαμπάνιες, ενώ οι ομάδες είχαν αρχίσει να πακετάρουν, ο σημερινός νικητής Sebastian Vettel θα ήταν ασυνήθιστα φιλοσοφικός στην μεικτή ζώνη: «Σκέφτομαι όλα αυτά που έχουν συμβεί και μένω άναυδος. Όταν ξεκινούσα να αγωνίζομαι δεν τολμούσα να φανταστώ καν ότι θα ήμουν εγώ εκείνος που θα έπαιρνε την σκυτάλη από τον Michael στη Ferrari. Και σήμερα, να επαναλάβω το κατόρθωμα του Gilles στην τεσσαρακοστή του επέτειο είναι κάτι το απίστευτο. Μακάρι η στιγμή να διαρκούσε περισσότερο…». Salut Gilles…
Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος Grand Prix στις 24 Ιουνίου στην Γαλλία (17:10).
GRAND PRIX ΚΑΝΑΔΑ
POS | DRIVER | CAR | LAPS | GAP |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 68 | 1h28m31.377s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 68 | 7.376s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 68 | 8.360s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 68 | 20.892s |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 68 | 21.559s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 68 | 27.184s |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 67 | 1 Lap |
8 | Carlos Sainz | Renault | 67 | 1 Lap |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 67 | 1 Lap |
10 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 67 | 1 Lap |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 67 | 1 Lap |
12 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 67 | 1 Lap |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 67 | 1 Lap |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 67 | 1 Lap |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 66 | 2 Laps |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 66 | 2 Laps |
17 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 66 | 2 Laps |
– | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 40 | Exhaust |
– | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 0 | Collision |
– | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 0 | Collision |
It was at this point, Winnie Harlow knew she f*cked up. #F1 pic.twitter.com/moSusuR2cw
— Planet F1 (@Planet_F1) June 10, 2018
Could really only be one man today…
Seb is your #F1DriverOfTheDay 👊#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/0Q76aPjW9V
— Formula 1 (@F1) June 10, 2018
The race started with a bang in Canada 💥#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/Zz41ewBrrh
— Formula 1 (@F1) June 10, 2018