SMSΑΓΩΝΕΣ

GP Καναδά – Ανάλυση αγώνα: Χαίρε Gilles…

 

Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη νίκη του θρυλικού Gilles Villeneuve με Ferrari, στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη ποτέ στην πίστα του Μόντρεαλ, ήταν η σειρά του Sebastian Vettel να οδηγήσει το δικό του κόκκινο μονοθέσιο πρώτο στην καρό σημαία του Καναδικού Grand Prix.

Φαινομενικά, μία ακόμη από εκείνες τις ψυχρές, «επαγγελματικές» νίκες στις οποίες μας είχε συνηθίσει κατά τα χρυσά χρόνια της Red Bull. Με την μισή «δουλειά» να έχει γίνει από το Σάββατο, ο Seb δεν άφησε σε κανένα σημείο του αγώνα περιθώρια στον ανταγωνισμό. Ξεκίνησε ιδανικά, έλεγξε το ρυθμό και την φθορά των Ultrasoft καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο και έμεινε στην πρωτοπορία σε κάθε έναν από τους 68 (καθώς η καρό σημαία έπεσε πρόωρα) γύρους.

Κάτι, όμως, ήταν διαφορετικό αυτήν τη φορά. Οι πανηγυρισμοί του Seb κράτησαν ασυνήθιστα πολύ και μόλις έβγαλε το λευκό του κράνος με τη Γερμανική σημαία- ένας φόρος  τιμής από όταν υπέγραψε με τη Ferrari στον άλλον μεγάλο θρύλο της Scuderia και ίνδαλμά του, Michael Schumacher- η συγκίνησή του ήταν εμφανής. Δεν ήταν μόνο λόγω της επανόδου στις νίκες έπειτα από μια σειρά μέτριων αποτελεσμάτων και εν μέσω παρασκηνιακού πολέμου. Το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο ακόμη και ο ένας βαθμός διαφορά από τον Hamilton δεν είναι σχεδόν άξιος αναφοράς. Ούτε, φυσικά, λόγω του ότι σήμερα έγινε μόλις ο 4ος άνθρωπος στην ιστορία της F1 που φτάνει τις 50 νίκες. Ως λάτρης της ιστορίας του σπορ, γνώριζε τον βαθύτερο συμβολισμό αυτής της νίκης για την Ferrari και φυσικά δεν παρέλειψε να αναφέρει στις πρώτες του δηλώσεις τον μεγάλο Gilles.

Ο τρόπος με τον οποίον κυριάρχησε ο Vettel, βέβαια, ήταν και ο λόγος για τον οποίον είχαμε το λιγότερο επεισοδιακό Καναδικό Grand Prix των τελευταίων ετών. Η μόνη περίπτωση κατά την οποίαν ο Γερμανός θα μπορούσε ίσως να απειληθεί ή να πιέσει την SF71H περισσότερο από όσο επιθυμούσε ήταν εκείνη στην οποίαν ο Verstappen θα περνούσε τον Bottas με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Αν και ο Max ξεκίνησε καλύτερα από τον Valtteri, ο Φιλανδός κράτησε πεισματικά την εσωτερική της δεύτερης στροφής αναγκάζοντας τον οδηγό της Red Bull να υποχωρήσει στο φρενάρισμα για την 3. Αντίστοιχο μαχητικό πνεύμα δεν επέδειξε ο Raikkonen ο οποίος την ίδια στιγμή υπέκυπτε στον Ricciardo κατά την έξοδο του Virage Senna, ενώ ο Ocon υποσκέλιζε τον Hulkenberg για την 7η θέση. Η μόνη δραματική στιγμή του αγώνα προήλθε λίγα μέτρα παρακάτω στην ταχύτατη καμπή 5.

Οι Williams είχαν κάνει τις συνήθεις «εκτοξεύσεις» τους από το grid με τον Stroll να φτάνει 11ος (!) στην στροφή 3. Η έξοδός του από την 4 δεν ήταν ιδανική και ο Hartley που ακολουθούσε επέλεξε να μείνει κοντά του στην εξωτερική της 5. Η Williams, όμως, υπέρστρεψε και βρήκε την Toro Rosso τη στιγμή που ο Stroll επιχειρούσε τη διόρθωση. Το αποτέλεσμα ήταν ο Hartley να στριμωχτεί ανάμεσα στην FW41 και την μπαριέρα που βρίσκεται στην εξωτερική (η οποία ευτυχώς είναι τύπου SAFER) και το μονοθέσιό του να σηκωθεί αρκετά μέτρα πριν προσγειωθεί πάνω στη Williams. Το ατύχημα προήλθε ασφαλώς από το λάθος του Stroll αλλά και ο Hartley έπρεπε, μάλλον, να φροντίσει να μην βρίσκεται σε εκείνο το σημείο και να επιτεθεί λίγο παρακάτω. Όπως και να έχει οι δύο οδηγοί εγκατέλειψαν επί τόπου και το αυτοκίνητο ασφαλείας θα έμπαινε μέχρι τον 5ο γύρο.

Στη συνέχεια, όλα κύλησαν σύμφωνα με τις επιθυμίες των Vettel και Ferrari. Έλεγχος του ρυθμού, προοδευτική απομάκρυνση από τον Bottas και επέκταση του πρώτου stint μέχρι τον 38ο γύρο, αμέσως μετά την στάση του Φιλανδού. Εδώ, έδειξαν να μαθαίνουν από τις παραλείψεις του Μπακού. Τότε ο Vettel είχε φτιάξει ένα υγιέστατο προβάδισμα και πάλι από τον Bottas, αλλά αψηφώντας την πιθανότητα ενός Safety car είχε μπει σχετικά νωρίς, παραχωρώντας στην Mercedes την πρωτοπορία και εν τέλει- έπειτα από την δική του αστοχία στην επανεκκίνηση- τη νίκη. Αυτή τη φορά ο Seb και η Ferrari φρόντισαν να παρατείνουν τη ζωή των Ultrasoft στο… μη παρέκει και έκαναν το μοναδικό τους pit stop όντας πρωτοπόροι, αποκλείοντας έτσι την επανάληψη ενός τέτοιου σεναρίου. Ο Bottas, φυσικά, έκανε ότι μπορούσε αλλά όσο περνούσαν οι γύροι τόσο πιο δύσκολα μπορούσε να κρατήσει επαφή με τη Ferrari της οποίας η νέα μονάδα ισχύος πρέπει εκτός από ισχυρότερη να είναι και ασύγκριτα πιο οικονομική.

Η χρονιά του Valtteri, πάντως, εξελίσσεται πολύ καλά μέχρι στιγμής και χωρίς την ατυχία στο Μπακού θα βρισκόταν πολύ πιο κοντά στην κορυφή της βαθμολογίας. Από την άλλη ο Hamilton είχε μία ακόμη άχρωμη εμφάνιση φέτος και έχασε την 4η θέση από τον πολύ μαχητικό Ricciardo. Σε αυτό, φυσικά, συνετέλεσε και ένα πρόβλημα που είχε με την μονάδα ισχύος του νωρίς στον αγώνα αλλά ακόμη κι έτσι η συνολική του παρουσία  κατά τη διάρκεια του τριημέρου ήταν μάλλον υποτονική. Πηγαίνοντας στη Γαλλία με νέα PU αλλά και τα Pirelli με το λεπτότερο πέλμα, η συνέχεια δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερη για τον Βρετανό αλλά και τη Mercedes.

Ο Verstappen έκανε έναν συνετό αγώνα, εξασφαλίζοντας το δεύτερο φετινό του πόντιουμ. Ο Max πέτυχε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (καθώς του Ricciardo δύο γύρους αργότερα θεωρήθηκε ως μη γενόμενος) στην προσπάθειά του να πιάσει τον Bottas στο τέλος. Το αποτέλεσμα και κυρίως η άνοδος του ρυθμού των RB14 είναι ενθαρρυντικές ενδείξεις σε ένα σιρκουί που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο δύσκολα για εκείνες. Δεν είχαν όμως ρεαλιστικές πιθανότητες για κάτι καλύτερο από την 3η θέση καθώς στη Red Bull επιχείρησαν τελικά συνδυασμό Hypersoft/Supersoft και ένα pit stop. Είναι απορίας άξιο, τότε, γιατί δεν πήραν κι αυτοί κατάταξη στο Q2 με την Ultra γόμα όπως έπραξαν η Ferrari και η Mercedes.  

Πάντως, η χάραξη της στρατηγικής γύρω από το μοναδικό pit stop είναι μια γενικότερη «ασθένεια» που μαστίζει την Formula 1 σήμερα και αυτό οφείλεται αφενός στο ότι δεν υπάρχουν πλέον ανεφοδιασμοί καυσίμου και αφετέρου στην επιλογή των FIA και Pirelli να έχουν στάνταρ γόμες ανεξαρτήτως πίστας. Για το 2019 συζητείται μία νέα προσέγγιση στα ελαστικά, με την Pirelli να παρέχει 2 γόμες ανά αγώνα (standard και option) οι οποίες θα είναι προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του κάθε σιρκουί. Ακόμη κι έτσι, όμως, δυσκολευόμαστε να δούμε για ποιον λόγο μία ομάδα θα διακινδύνευε ένα pit stop παραπάνω εάν το θεωρητικό κέρδος από κάτι τέτοιο δεν ξεπερνάει τα 4-5 δευτερόλεπτα. Χρόνος ο οποίος μπορεί να χαθεί κάλλιστα από ένα λάθος του πληρώματος ή μέσα στην κίνηση που θα συναντήσει ο οδηγός ενώ θα προσπαθεί να ανοίξει διαφορά ασφαλείας.

Άλλωστε ήταν χαρακτηριστική η απροθυμία της Ferrari να φέρει τον 6ο σήμερα Raikkonen για δεύτερο pit stop και μαλακότερη γόμα, τη στιγμή που το επόμενο μονοθέσιο-η Renault του Hulkenberg- βρισκόταν σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τη Ferrari. Στην Scuderia θεώρησαν ότι δεν άξιζε καν ο κόπος να μπουν στη διαδικασία αυτή για την μικρή πιθανότητα να πάρουν την 5η θέση από τον Hamilton. Η βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Sainz, Ocon και τον για άλλον έναν αγώνα εντυπωσιακό Leclerc. Άξιος αναφοράς και ο 12ος Grosjean που μετά την ατυχία των δοκιμαστικών έβγαλε 49 γύρους (!) με τα Ultrasoft για να υποσκελίσει τελικά τον Magnussen.

Και κάπου μέσα σε όλα αυτά είχαμε την δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη για τον Alonso από πρόβλημα πιθανότατα στην εξάτμιση της MCL33. Η χρονιά για τον Ισπανό είχε ξεκινήσει με αρκετές υποσχέσεις μετά την 5η θέση στην Αυστραλία αλλά η πορεία του μονοθεσίου έκτοτε είναι σταθερά πτωτική. Και η McLaren δεν έχει πλεόν δικαιολογίες ή κάποια υπόσχεση που μπορεί να πείσει. Τρία χρόνια, τώρα, τους έφταιγε η Honda. Οι «κακοί» Ιάπωνες πήγαν στην Toro Rosso και η McLaren πήρε την PU της Renault. Την ίδια που έχουν η Red Bull και η εργοστασιακή ομάδα. Και ποιο το αποτέλεσμα; Να μάχονται με την Toro Rosso και την Haas χωρίς να κερδίζουν κιόλας πειστικά. Απλώς, τα μονοθέσια της ομάδας από το Woking έχουν πάψει εδώ και πολύ καιρό να είναι μέσα στα κορυφαία.

Η ανανέωση της συνεργασίας του Fernando με την McLaren μπορεί να είναι πρόσφατη. Πολλοί διατείνονται, ωστόσο, ότι στο καινούριο συμβόλαιο υπάρχουν ρήτρες αποτελεσμάτων. Με μερικές πέμπτες θέσεις να είναι τα καλύτερα αποτελέσματα που έχει πετύχει ο Alonso από το 2015, ο Ισπανός δείχνει πια φανερά κουρασμένος από την όλη ιστορία. Θέση στις κορυφαίες ομάδες δεν φαίνεται να ανοίγει (φρόντισε και ο ίδιος για αυτό) και ίσως πλεόν αρχίζει να σκέφτεται άλλες κατηγορίες αγώνων για το απρόσμενα κοντινό μέλλον. Αυτό μαρτυρούν οι δηλώσεις του το τελευταίο διάστημα όπως και η ανυπομονησία του να τρέξει ξανά στο WEC. Πρόσφατα, μάλιστα, κυκλοφόρησε και η φήμη ότι για του χρόνου σκέφτεται τα Indy car. Ας ευχηθούμε η νίκη της Βαρκελώνης πριν πέντε χρόνια να μην ήταν η τελευταία του μεγάλου Ισπανού στη Formula 1…

Μετά τις σαμπάνιες, ενώ οι ομάδες είχαν αρχίσει να πακετάρουν, ο σημερινός νικητής Sebastian Vettel θα ήταν ασυνήθιστα φιλοσοφικός στην μεικτή ζώνη: «Σκέφτομαι όλα αυτά που έχουν συμβεί και μένω άναυδος. Όταν ξεκινούσα να αγωνίζομαι δεν τολμούσα να φανταστώ καν ότι θα ήμουν εγώ εκείνος που θα έπαιρνε την σκυτάλη από τον Michael στη Ferrari. Και σήμερα, να επαναλάβω το κατόρθωμα του Gilles στην τεσσαρακοστή του επέτειο είναι κάτι το απίστευτο. Μακάρι η στιγμή να διαρκούσε περισσότερο…». Salut Gilles…

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος Grand Prix στις 24 Ιουνίου στην Γαλλία (17:10).

GRAND PRIX ΚΑΝΑΔΑ

POS DRIVER CAR LAPS GAP
1 Sebastian Vettel Ferrari 68 1h28m31.377s
2 Valtteri Bottas Mercedes 68 7.376s
3 Max Verstappen Red Bull/Renault 68 8.360s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 68 20.892s
5 Lewis Hamilton Mercedes 68 21.559s
6 Kimi Raikkonen Ferrari 68 27.184s
7 Nico Hulkenberg Renault 67 1 Lap
8 Carlos Sainz Renault 67 1 Lap
9 Esteban Ocon Force India/Mercedes 67 1 Lap
10 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 67 1 Lap
11 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 67 1 Lap
12 Romain Grosjean Haas/Ferrari 67 1 Lap
13 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 67 1 Lap
14 Sergio Perez Force India/Mercedes 67 1 Lap
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 66 2 Laps
16 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 66 2 Laps
17 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 66 2 Laps
Fernando Alonso McLaren/Renault 40 Exhaust
Lance Stroll Williams/Mercedes 0 Collision
Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 Collision

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button