Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 μεταφέρεται στις Στυριακές Άλπεις και συγκεκριμένα στην πίστα του Red Bull-Ring όπου διεξάγεται ο 9ος γύρος του. Κυριακή στις 16:10 ο αγώνας.
Η πίστα η οποία βασίζεται σε παραλλαγή της διάσημης αρχικής διαδρομής του Österreichring, έχει επανέλθει από το 2014 στο καλεντάρι χάρη στην Red Bull. Ωστόσο, η Αυστριακή ομάδα δεν έχει σημειώσει έκτοτε κάποια επιτυχία εντός έδρας και οι άνθρωποί της επιθυμούν όσο τίποτε άλλο να σπάσουν αυτήν την κακοδαιμονία. Η ομάδα που έχει κυριαρχήσει απόλυτα εκεί- η Mercedes- θέλει να χτίσει πάνω στο momentum του Γαλλικού Grand Prix και για το λόγο αυτό φέρνει τις ως τώρα πιο μεγάλες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στην Αυστρία. Η άλλη διεκδικήτρια του πρωταθλήματος, Ferrari, επιθυμεί να ανακόψει την πορεία των ασημένιων βελών σε ένα σιρκουί το οποίο λογικά την ευνοεί περισσότερο από εκείνο που προηγήθηκε. Το πρώτο σερί τριών συνεχόμενων αγώνων στην ιστορία της F1 βρίσκεται στην κορύφωσή του…
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Το 4,318 χιλιομέτρων Red Bull Ring βρίσκεται 677 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας βορείως της πόλης Τσέλτβεγκ. Η πίστα στην αρχική της μορφή των 5,911 χιλιομέτρων φιλοξένησε για πρώτη φορά Grand Prix το 1970 (το 1977 η πρώτη στροφή έγινε σικέιν) μέχρι και το 1987 οπότε αφαιρέθηκε από το πρόγραμμα λόγω της επικινδυνότητάς της. Ανασχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke και επανήλθε στο καλεντάρι το 1997 ως A1-Ring έχοντας λίγο πολύ τη σημερινή της χάραξη η οποία περιλαμβάνει τμήματα του αρχικού σιρκουί αλλά όχι τη στροφή Bosch ή τις μεγάλες ευθείες της αρχικής διαδρομής. Ο αγώνας διεξήχθη μέχρι και το 2003 ενώ λίγο αργότερα η Red Bull αγόρασε την πίστα προχωρώντας σε εκτεταμένες ανακατασκευές στο σύμπλεγμα των pits και στις κερκίδες ώστε να πληροί τα σύγχρονα στάνταρ ασφαλείας.
Facts and figures of the upcoming race. #AustrianGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/Fr9FiuJPgT
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 28, 2018
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τις Ultrasoft, Supersoft και Soft γόμες της για τον αγώνα του 2018 με τις ομάδες να αναμένεται να στοχεύσουν στο ένα pit stop. Η σχετικά λεία άσφαλτος αλλά και τα μικρά πλευρικά φορτία που δέχονται τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του γύρου σημαίνει ότι ο πιθανότερος συνδυασμός θα είναι Ultrasoft/Supersoft κάτι που προκύπτει και από τις επιλογές σετ ανά ομάδα. Με το στάνταρ πάχος πέλματος να επανέρχεται, οι Ferrari και Red Bull ίσως έχουν ένα μικρό προβάδισμα έναντι της Mercedes αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από τις θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν την ημέρα του αγώνα. Στο Red Bull-Ring δε θα πρέπει να αποκλείεται καθόλου κάποια βροχόπτωση η οποία ενδέχεται να αλλάξει άρδην την εικόνα του Grand Prix.
Τεχνική σύνοψη
Νέα στοιχεία έχουν προστεθεί και στους αεροφράκτες και δη στην βάση τους. Στην πίσω πτέρυγα εντύπωση προκαλούν οι κάθετες σχισμές που βρίσκονται στο μέσον της και οι οποίες ουσιαστικά την χωρίζουν σε δύο μέρη κατά τα πρότυπα των McLaren πέρσι και Renault φέτος. Επίσης οι διαμήκεις σχισμές στο πίσω μέρος της είναι λιγότερες σε σχέση με πριν. Οι περισσότερες από αυτές τις αλλαγές θα πρέπει να θεωρηθούν μάλλον μόνιμες και όχι κάποιο είδος ειδικού αεροδυναμικού πακέτου για την Αυστρία. Επιπλέον άρχισαν να κυκλοφορούν και οι πρώτες φήμες για την ανανέωση της συνεργασίας Mercedes-Hamilton η οποία θα είναι τουλάχιστον διετής και αναμένεται να ανακοινωθεί το αργότερο στο Γερμανικό Grand Prix. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η επέκταση της συνεργασίας με τον Bottas.
Άγνωστο παραμένει ακόμη το ποιος θα πλαισιώσει τον Vettel το 2019. Κυκλοφόρησαν φήμες σχετικά με πιθανή μεταπήδηση του Raikkonen στην McLaren αλλά ο ίδιος τις διέψευσε κατηγορηματικά. Οι φήμες για τον Leclerc φαίνεται να έχουν κάποια βάση, άλλωστε ο Μονεγάσκος είναι «προϊόν» της ακαδημίας της Ferrari, αλλά μία τέτοια επιλογή θα ήταν το λιγότερο ασυνήθιστη για την Scuderia. Η τελευταία φορά που η Ferrari υπέγραψε έναν τόσο άπειρο οδηγό πρέπει να ήταν τον χειμώνα του 1977. Το όνομά του, Gilles Villeneuve.
Η Force India θα έχει νέα εμπρός πτέρυγα και αναδιαμορφωμένους αεροφράκτες στην Αυστρία, ενώ η Haas θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί το δυναμικό της VF18 καλύτερα σε ένα σιρκουί που λογικά της ταιριάζει. Η Toro Rosso θα πρέπει να θεωρείται πώς από τώρα προετοιμάζει την Honda για το 2019. Συνεπώς οι ποινές για νέα στοιχεία στην Ιαπωνική PU θα πρέπει να περιμένουμε να πληθύνουν όσο η σεζόν πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της. Αβέβαιο παραμένει το μέλλον του Hartley. Η Sauber έχει αρχίσει να ανεβαίνει αγωνιστικά χάρη και στην συμβολή του Simone Resta από την Ferrari. Φαίνεται ότι η συνεργασία με την Scuderia γίνεται όλο και στενότερη ενώ δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε και από άλλες δυνατές εμφανίσεις τύπου Γαλλίας στο μέλλον. Όσο για την Williams θα προσπαθήσει να αποφύγει την ουρά της κατάταξης σε μια πίστα όπου το 2014 είχε πάρει την τελευταία της pole με τον Massa.
Are you ready for your #AustrianGP Technical Briefing? This week we’re focusing on overtaking…
Watch this 🎥, then head here 👉 https://t.co/E05A4JK0o3. #RSspirit pic.twitter.com/f36QCO8n0A— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 27, 2018
Ιστορικό σημείωμα
Πολυνίκης του αγώνα ο Alain Prost με 3 επιτυχίες-όλες στην αρχική μορφή της πίστας. Στο A1-Ring αυτό που κυριάρχησε ήταν οι team-orders της Ferrari το 2001 και το 2002, οι επιβλητικές εμφανίσεις του Hakkinen το 1998 και το 2000 αλλά και οι μεγάλες επιτυχίες των Irvine το 1999 και Schumacher το 2003 οπότε και ο Γερμανός ύστερα από μια εκπληκτική pole αψήφησε ένα καταστροφικό pit stop για να υπερισχύσει έναντι του Raikkonen. Από τους οδηγούς του σημερινού grid οι Hamilton και Bottas έχουν από μία επιτυχία.
100 GP’s in Austria – 1987
.
© @grandpriximages (John Townsend) pic.twitter.com/EdEG3mmDu7— Nigel Mansell CBE (@nigelmansell) June 28, 2018