Το σκηνικό που είχε στηθεί κατά τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών έμοιαζε να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της Ferrari και δη του Sebastian Vettel…
Τα κόκκινα μονοθέσια πετούσαν τόσο σε προσομοιώσεις δοκιμών όσο και σε προσομοιώσεις αγώνα επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη ευστάθεια στην «στριφογυριστή» διαδρομή του Χουνγκαρόρινγκ. Οι δύο Red Bull ήταν επίσης πολύ ανταγωνιστικές, όπως αναμενόταν, αλλά τους έλλειπε το κάτι παραπάνω για να υποσκελίσουν τις SF71H. Επιπλέον, η Mercedes W09 έμοιαζε έξω από τα νερά της από την αρχή του τριημέρου, με τους Hamilton-Bottas να υποφέρουν συχνά από φαινόμενα υποστροφής η οποία ενίοτε στις εξόδους ορισμένων στροφών μετατρεπόταν σε υπερστροφή, υπονομεύοντας τους χρόνους τους.
Ο Φιλανδός, μάλιστα, είχε καταφέρει μέχρι και το τέλος του FP3 να επιτύχει μία κάπως ικανοποιητικότερη ισορροπία σε σχέση με τον ομόσταβλο του, προβάλλοντας ως ο πιθανότερος αντίπαλος των Ferrari στον αυριανό αγώνα. Όλα αυτά, όμως, έμελλε να αλλάξουν λίγα λεπτά πριν την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών με την έλευση της βροχής. Τότε ήρθαν στο προσκήνιο η προσαρμοστικότητα του κάθε συνδυασμού σε μεταβαλλόμενες συνθήκες, η ικανότητα των οδηγών στο βρεγμένο και η ετοιμότητα των ομάδων για καίριες αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. Υπό αυτές τις συνθήκες υπήρχε μόνο ένας συνδυασμός στον οποίον κάθε λογικός άνθρωπος θα έβαζε τα λεφτά του: Η Mercedes του Lewis Hamilton…
Διαχειρίστηκε σωστά τα ελαστικά του, φέρνοντάς τα προοδευτικά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας κατά τον γύρο προετοιμασίας και φροντίζοντας παράλληλα να εξασφαλίσει μία ικανοποιητική απόσταση από την προπορευόμενη Toro Rosso του Hartley. Στη συνέχεια ξεκίνησε τον γύρο του επιθετικά στον πρώτο τομέα κερδίζοντας μισό δέκατο από τον teammate του ο οποίος προηγούταν στην πίστα. Φτάνοντας στην στροφή 4 η W09 υπέρστρεψε αλλά ο Lewis διόρθωσε αστραπιαία κάτι που θα επαναλαμβανόταν και στο σικέιν των 6-7. Σε αυτές τις στροφές οι δύο W09 δυσκολεύονταν από την αρχή του τριημέρου με τους Hamilton-Bottas να χάνουν αρκετές φορές τον έλεγχο. Οι διορθώσεις του Lewis είχαν σαν αποτέλεσμα έναν μέτριο δεύτερο τομέα, δύο δέκατα αργότερο από του Valtteri. Όμως, ο Βρετανός δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Χρησιμοποιώντας όλη του τη μαεστρία και με τα wet ελαστικά στα όρια της πρόσφυσης, κατάφερε να κάνει ένα σχεδόν ιδανικό πέρασμα από τις τρεις τελευταίες στροφές του σιρκουί κερδίζοντας τέσσερα (!) δέκατα από τον Bottas ο οποίος είχε βρεθεί προσωρινά στην πρώτη θέση. Η 5η του pole για φέτος ήταν γεγονός!
Για τον Raikkonen η σημερινή ήταν άλλη μία χαμένη ευκαιρία για την πρώτη του pole από το Μονακό του 2017. Εάν, όμως, στην πλειονότητα των προηγούμενων περιπτώσεων η ευθύνη ανήκε κυρίως στον Φιλανδό, σήμερα ήταν εξ ολοκλήρου της ομάδας του η οποία τον έβγαλε στο χειρότερο δυνατό σημείο για το τέλος του Q3. Το pit wall της Scuderia είχε ήδη από το Q2 θέσει σε κίνδυνο τον Kimi βγάζοντάς τον τελευταίο με τα Intermediate αλλά ο Φιλανδός κατάφερε να ανακάμψει εκπληκτικά παρά το ότι η βροχή δυνάμωνε όσο περνούσε ο χρόνος. Πάνω, δε, στην πιο κρίσιμη στιγμή των δοκιμαστικών η Ferrari έκανε τη χειρότερη δυνατή επιλογή για τον οδηγό της φωνάζοντάς τον πολύ αργά για αλλαγή σε φρέσκα wets. Συγκεκριμένα, ο Kimi βγήκε για τελευταία φορά από τα pits ενώ απέμεναν κάτι λιγότερο από δύο λεπτά για την καρό σημαία του Q3 και ακριβώς πίσω από την Haas του Grosjean ο οποίος βρισκόταν σε γρήγορο γύρο.
Και ερχόμαστε σε δύο οδηγούς οι οποίοι- χωρίς να ξεχνάμε τον pole man- πέτυχαν τις πιο εντυπωσιακές επιδόσεις σήμερα. Αναφερόμαστε φυσικά στους Carlos Sainz και Pierre Gasly. Για τον Ισπανό μπορεί να γνωρίζαμε το εκπληκτικό car control που έχει σε μεικτές αλλά και βρόχινες συνθήκες, όμως η δεύτερη θέση που πέτυχε στο Q2 ήταν σκέτο αριστούργημα. Το 1:30.771 που σημείωσε με τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ταχύτερο κατά μισό δευτερόλεπτο από τους χρόνους που σημείωναν την ίδια στιγμή οι Verstappen-Hamilton, οδηγοί εγνωσμένης αξίας σε ημί-βρεγμένο οδόστρωμα και με πολύ ανταγωνιστικότερα μονοθέσια της Renault. Ο Carlos συνέχισε να εντυπωσιάζει και στο Q3 σημειώνοντας τον 5ο καλύτερο χρόνο ο οποίος απείχε μόλις μισό δευτερόλεπτο από εκείνον του Vettel. Η επίδοση του Sainz αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστούμε ότι ο Hulkenberg δεν κατάφερε καν να περάσει στο Q3 παρ’ ότι και εκείνος «ειδικεύεται» σε τέτοιου είδους συνθήκες.
"Inters or wets," Fernando? 🎧
Or how about that rocket ship? 😉 🚀
(wait for it…)#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/cdlhnN2upk
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018
Στο Q1 η πίστα ήταν ήδη βρεγμένη στο sector 3 και αυτό ανάγκασε όλους τους οδηγούς να βγουν με τα Intermediate. Σύντομα, όμως, κατέστη εμφανές ότι εκείνα υπερθερμαίνονταν καθώς το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν στεγνό. Έτσι όλοι πλην Ricciardo πέρασαν στα Ultrasoft επιδιδόμενοι σε έναν αγώνα δρόμου για το ποιος θα σημειώσει τελευταίος χρόνο σε μία πίστα που στέγνωνε στις τελευταίες της στροφές. Η επιλογή της Red Bull να βάλει τα Soft στον Ricciardo υπό αυτές τις συνθήκες φαντάζει ακατανόητη και παραλίγο να στοιχήσει στον Daniel την παρουσία του στο Q2. Τελικά, όμως, εκείνοι που έμειναν εκτός ήταν οι Vandoorne, Leclerc, Ocon (είχε χάσει τα εμπρός φρένα…), Perez και Sirotkin.
Ο Vijay Mallya, ιδιοκτήτης της ομάδας, διατείνεται πως οι ισχυρισμοί των πιστωτών θα καταρρεύσουν ενώπιον των Βρετανικών δικαστηρίων και διαβεβαιώνει ότι η ομάδα θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά. Ενδιαφέρον για την ομάδα είχε εκφράσει πριν την αναγκαστική διαχείριση η εταιρία ενεργειακών ποτών Rich Energy με τους εκπροσώπους της να δηλώνουν απογοητευμένοι από την τροπή της υπόθεσης. Το βέβαιο είναι πώς υπάρχουν αρκετοί που θέλουν να αγοράσουν την ομάδα «κοψοχρονιά» με τον Lawrence Stroll- πατέρα του οδηγού της Williams- να παρουσιάζεται ως ένα πιθανός αγοραστής. Ο Καναδός πολυεκατομμυριούχος θέλει με αυτόν τον τρόπο να εξασφαλίσει ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τον υιό του (ωιμέ!) ώστε να συνεχίσει την καριέρα του στην Formula 1.
Ο Lance Stroll, πάντως, ήταν ο πρώτος που θα μας άφηνε στο Q2 χάνοντας το μονοθέσιο- και μαζί την εμπρός του πτέρυγα- στον πρώτο του γύρο. Ο Vettel ήταν ο μόνος που βγήκε από την αρχή με τα ενδιάμεσα ελαστικά, εξασφαλίζοντας αμέσως την παρουσία του στο Q3. Για αρκετή ώρα επικράτησε πανικός στην πίστα με τους οδηγούς να βιάζονται να σημειώσουν χρόνους καθώς η βροχή εντεινόταν. Τελικά εκείνοι που έμειναν εκτός ήταν Alonso, Ricciardo, Hulkenberg και Ericsson. Μετά το τέλος του Q3 ο Verstappen κλήθηκε στους αγωνοδίκες για παρεμπόδιση του Grosjean στο τέλος της διαδικασίας, χωρίς τελικά να του επιβληθεί ποινή.
🚤 Looks like @danielricciardo is piloting a boat, not a car…#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/5KrdYjNGyf
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018
Μετά από τις ανατρεπτικές κατατακτήριες δοκιμές ο αυριανός αγώνας αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον. Ακόμη και αν δεν βρέξει υπάρχουν πολλά μονοθέσια που ξεκινούν εκτός θέσης και θα παλέψουν να ανέβουν γρήγορα στην κατάταξη όσο κι αν τα προσπεράσματα είναι δύσκολα στο Χουνγκαρόρινγκ. Στην κορυφή οι Mercedes έχουν το πλεονέκτημα με «κλειδωμένη» την πρώτη σειρά εκκίνησης αλλά σε περίπτωση στεγνού αγώνα οι Raikkonen-Vettel θα τις δυσκολέψουν πολύ, ενώ επιπλέον οι Ferrari κάνουν πάντα και εξαιρετικές εκκινήσεις. Εάν βρέξει και πάλι, όπως είδαμε σήμερα, τα πάντα είναι πιθανά. Ένα, όμως, είναι σίγουρο. Ο Lewis Hamilton μετά την μεγάλη του σημερινή επίδοση έχει για πρώτη φορά φέτος την χρυσή ευκαιρία να καταφέρει ένα καίριο πλήγμα στις ελπίδες του Vettel για το πέμπτο του πρωτάθλημα…
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 7-5 |
Ricciardo-Verstappen | 3-9 |
Vettel-Raikkonen | 10-2 |
Perez-Ocon | 3-9 |
Stroll-Sirotkin | 5-7 |
Hulkenberg-Sainz | 7-5 |
Hartley-Gasly | 3-9 |
Grosjean-Magnussen | 3-9 |
Vandoorne-Alonso | 0-12 |
Ericsson-Leclerc | 3-9 |