Το Ευρωπαϊκό σκέλος και μαζί του το δεύτερο τρίτο της σεζόν ολοκληρώνονται στο Monza Eni Circuit με την 88η έκδοση- εάν προσμετρήσουμε και τους αγώνες πριν το 1950- του Ιταλικού Grand Prix.
Το σιρκουί της Λομβαρδίας, του οποίου η παρουσία στο καλεντάρι τα επόμενα χρόνια είναι δυστυχώς αμφίβολη, θα αποτελέσει το επόμενο θέατρο της μεγάλης μάχης ανάμεσα στους Ferrari-Vettel και Mercedes-Hamilton, με όλα τα ενδεχόμενα να παραμένουν ακόμη ανοιχτά στο φετινό πρωτάθλημα. Η Scuderia Ferrari, παίρνοντας ώθηση και από την μεγάλη εμφάνιση του Σπα, θα τα δώσει όλα ώστε να κερδίσει τον εντός έδρας αγώνα για πρώτη φορά μετά το 2010.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η ιστορία της Μόντσα είναι συνυφασμένη όχι απλώς με εκείνη της Formula 1 αλλά με του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Στο Μιλανέζικο σιρκουί διεξάγονται αγώνες από τον Σεπτέμβριο του 1922 ενώ οι διάφορες χαράξεις του έχουν φιλοξενήσει όλα τα Ιταλικά Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με μόνη εξαίρεση εκείνο του 1980. Η σημερινή διαδρομή που έχει καθιερωθεί από το 2000 έχει μήκος 5,793 χιλιόμετρα με τη συνολική απόσταση του αγώνα να συμπληρώνεται σε 53 γύρους. Ο κινητήρας ήταν και παραμένει το Α και το Ω για όποιον θέλει να κερδίσει στην Μόντσα ενώ και η μικρότερη κλίση που έχουν οι πτέρυγες των μονοθεσίων από οποιονδήποτε άλλο αγώνα, προδίδει τους οδηγούς που έχουν την καλύτερη αίσθηση των ορίων της πρόσφυσης.
Το φρενάρισμα και η είσοδος στα τρία σικέιν της πίστας (Rettifilio, Roggia και Ascari) συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα συναντήσει ένας οδηγός στη διάρκεια του πρωταθλήματος, ενώ τα ιδανικά περάσματα από τις Lesmo και την Parabolica είναι κτήμα ελάχιστων οδηγών στην ιστορία του σπορ. Οι ζώνες DRS θα είναι και φέτος δύο με την πρώτη να βρίσκεται ανάμεσα στη 2η Lesmo και το σικέιν Ascari και την επόμενη στην κεντρική ευθεία. Αυτό που αλλάζει για φέτος είναι το μήκος των ζωνών, καθώς τα σημεία ενεργοποίησης θα βρίσκονται τοποθετημένα πιο πίσω ώστε να ισχυροποιηθεί το πλεονέκτημα του DRS.
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τις γόμες medium, soft και super soft τόσο λόγω των μεγάλων φορτίων που αναπτύσσονται από τις ακραίες εναλλαγές επιβραδύνσεων και επιταχύνσεων αλλά και λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν εκεί παραδοσιακά τέτοια εποχή. Οι επιλογές των σετ για Mercedes και Red Bull είναι σχεδόν πανομοιότυπες ενώ η Ferrari έχει φέρει περισσότερα σετ από τα Supersoft προσανατολιζόμενη σε καλύτερη εκμετάλλευση του δυναμικού της SF71H στις κατατακτήριες. Ωστόσο πολλές προβλέψεις μιλούν για βροχή το Σάββατο κάτι που εάν επιβεβαιωθεί ενδέχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, καθώς η W09 ανταποκρίνεται συνήθως καλύτερα στα βρόχινα Pirelli. Πιο πιθανή στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop με συνδυασμό Supersoft/Soft. Το Ιταλικό Grand Prix είναι ο εντός έδρας αγώνας και για την Pirelli, τον μοναδικό προμηθευτή ελαστικών στο πρωτάθλημα.
Τεχνική σύνοψη
Mercedes:Όπως έγινε και τον Ιούνιο, η περσινή πρωταθλήτρια εντός δύο αγώνων ολοκληρώνει το δεύτερο μεγάλο upgrade της για την σεζόν. Συγκεκριμένα στο Σπα, η Mercedes είχε φέρει την τελευταία αναβάθμιση στην PU της ενώ στην Μόντσα αναμένεται να φέρει και μεγάλη αεροδυναμική αναβάθμιση όπως είχε κάνει στην Αυστρία. Τα μέλη της ομάδας επιδόθηκαν σε διάφορες δηλώσεις μετά το πέρας του αγώνα στο Βέλγιο, οι περισσότερες από τις οποίες περιστράφηκαν γύρω από την υπεροχή της SF71H στις εξόδους των αργών στροφών παρά το ότι- κυρίως ο Vettel- είχε μικρότερη κλίση στις πτέρυγές του. Ο Toto Wolff δήλωσε πώς η W09 μπορεί να κερδίσει απόδοση από τη διαφορετική διαχείριση της PU κάτι που μάλλον υποδηλώνει πώς σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν πιο επιθετικές χαρτογραφήσεις για το υπόλοιπο της σεζόν. Όσο για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις Hamilton περί «trick things» στην Ιταλική PU, πιστεύουμε ότι δεν αξίζουν περεταίρω εμβάθυνσης…
Facts and figures of the upcoming race. #ItalianGP #ForzaFerrari pic.twitter.com/El7JhZujUJ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 29, 2018
Δεν είναι γνωστό αν θα δοκιμάσει και ο Verstappen τη νέα έκδοση, καθώς ο Ολλανδός μπορεί να πάρει νέα στοιχεία χωρίς ποινές σε ICE και MGU-H. Το Ιταλικό σιρκουί αναμένεται να δυσκολέψει τις RB14 αν και ίσως όχι στον βαθμό που αυτό συνέβη στο Σπα. Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσετε να περάσματα του Verstappen από το πρώτο σικέιν, από το Ascari ή την Parabolica. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο Max θα πρέπει να περιμένει κάποια αστοχία από τους οδηγούς των Mercedes-Ferrari ώστε να διεκδικήσει μια θέση στο πόντιουμ.
Σύμφωνα με τον Remy Taffin, πάντως, η βελτίωση της PU- σε συνδυασμό με τα καύσιμα- θα επιφέρει σε πίστες όπως η Μόντσα βελτίωση στους χρόνους κατά τρία δέκατα ανά γύρο, πράγμα που μεταφράζεται πιθανότατα σε κέρδος 10-15 ίππων σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Εκεί, όμως, που φαίνεται ότι οι Γάλλοι θα πρέπει να επικεντρωθούν για το 2019 είναι η διαχείριση της MGU-H, καθώς όπως φαίνεται είναι το στοιχείο εκείνο που είχε χαρίσει το πλεονέκτημα στις Mercedes από το 2014, όπως και φέτος στις Ferrari.
Ιστορικό σημείωμα
Ίσως το πιο ιστορικό σιρκουί στον κόσμο, έχει να υπερηφανεύεται για αμέτρητες στιγμές που έμειναν αξέχαστες στη συλλογική μνήμη. Στιγμές όπως την ανάδειξη του Nino Farina ως ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής το 1950, ή το «μαύρο» πρωτάθλημα του Phil Hill με Ferrari το 1961 όταν ο ομόσταβλος του Αμερικανού και συνδιεκδικητής του πρωταθλήματος von Trips με 15 θεατές έχασαν τη ζωή τους στην Parabolica ύστερα από σύγκρουση του Γερμανού με τον Jim Clark. Στην Μόντσα το 1971 έλαβε χώρα ο τερματισμός με τη μικρότερη διαφορά με όταν ο Peter Gethin κέρδισε για 0,01 sec τον μετέπειτα 3 φορές νικητή Ronnie Peterson.
Monza and @MercedesBenz go way back… 🇮🇹🏆
The great Juan Manuel Fangio led a Silver Arrows 1-2 at the 1955 #ItalianGP in the final appearance of the gorgeous W196 Type Monza Streamliner! 😍 pic.twitter.com/4BfJKnNUZZ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 29, 2018
Ένα χρόνο πριν θα έχανε στη Μόντσα τη ζωή του ο Jochen Rindt ο μόνος πρωταθλητής που στέφτηκε μετά θάνατον. Στην πρόσφατη ιστορία ξεχωρίζουν το 1-2 της Ferrari το 1988 (ο μόνος αγώνας που δεν κέρδισαν οι πανίσχυρες McLaren-Honda εκείνη τη σεζόν) οι μεγάλες νίκες του Schumacher με Ferrari (πολυνίκης του αγώνα με 5 επιτυχίες), ο δραματικός αγώνας του 1999 και η πρώτη νίκη του Vettel υπό βροχή το 2008. Ο Γερμανός έχει κερδίσει άλλες δύο φορές στην Monza, ο Hamilton έχει τέσσερεις επιτυχίες ενώ ο Alonso έχει δύο.