ΑΓΩΝΕΣ

GP Ιταλίας – Προεπισκόπηση: Ο ναός της ταχύτητας…

Το Ευρωπαϊκό σκέλος και μαζί του το δεύτερο τρίτο της σεζόν ολοκληρώνονται στο Monza Eni Circuit με την 88η έκδοση- εάν προσμετρήσουμε και τους αγώνες πριν το 1950- του Ιταλικού Grand Prix.

Το σιρκουί της Λομβαρδίας, του οποίου η παρουσία στο καλεντάρι τα επόμενα χρόνια είναι δυστυχώς αμφίβολη, θα αποτελέσει το επόμενο θέατρο της μεγάλης μάχης ανάμεσα στους Ferrari-Vettel και Mercedes-Hamilton, με όλα τα ενδεχόμενα να παραμένουν ακόμη ανοιχτά στο φετινό πρωτάθλημα. Η Scuderia Ferrari, παίρνοντας ώθηση και από την μεγάλη εμφάνιση του Σπα, θα τα δώσει όλα ώστε να κερδίσει τον εντός έδρας αγώνα για πρώτη φορά μετά το 2010.

Ο Vettel, επίσης, είχε πετύχει εκεί την εκπληκτική πρώτη του νίκη με Toro Rosso το 2008, αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ για την κόκκινη ομάδα στην Μόντσα στα χρόνια που οδηγεί για λογαριασμό της. Από την άλλη, η Mercedes έχει κατακτήσει όλα τα Ιταλικά Grand Prix στην υβριδική εποχή της Formula 1 ενώ και ο Hamilton συνηθίζει να κάνει μεγάλες εμφανίσεις στην συγκεκριμένη πίστα. Ο «Ναός της ταχύτητας» είναι έτοιμος να υποδεχτεί τους μονομάχους του 2018…

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η ιστορία της Μόντσα είναι συνυφασμένη όχι απλώς με εκείνη της Formula 1 αλλά με του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Στο Μιλανέζικο σιρκουί διεξάγονται αγώνες από τον Σεπτέμβριο του 1922 ενώ οι διάφορες χαράξεις του έχουν φιλοξενήσει όλα τα Ιταλικά Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με μόνη εξαίρεση εκείνο του 1980. Η σημερινή διαδρομή που έχει καθιερωθεί από το 2000 έχει μήκος 5,793 χιλιόμετρα με τη συνολική απόσταση του αγώνα να συμπληρώνεται σε 53 γύρους. Ο κινητήρας ήταν και παραμένει το Α και το Ω για όποιον θέλει να κερδίσει στην Μόντσα ενώ και η μικρότερη κλίση που έχουν οι πτέρυγες των μονοθεσίων από οποιονδήποτε άλλο αγώνα, προδίδει τους οδηγούς που έχουν την καλύτερη αίσθηση των ορίων της πρόσφυσης.

Το φρενάρισμα και η είσοδος στα τρία σικέιν της πίστας (Rettifilio, Roggia και Ascari) συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα συναντήσει ένας οδηγός στη διάρκεια του πρωταθλήματος, ενώ τα ιδανικά περάσματα από τις Lesmo και την Parabolica είναι κτήμα ελάχιστων οδηγών στην ιστορία του σπορ. Οι ζώνες DRS θα είναι και φέτος δύο με την πρώτη να βρίσκεται ανάμεσα στη 2η Lesmo και το σικέιν Ascari και την επόμενη στην κεντρική ευθεία. Αυτό που αλλάζει για φέτος είναι το μήκος των ζωνών, καθώς τα σημεία ενεργοποίησης θα βρίσκονται τοποθετημένα πιο πίσω ώστε να ισχυροποιηθεί το πλεονέκτημα του DRS.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει τις γόμες medium, soft και super soft τόσο λόγω των μεγάλων φορτίων που αναπτύσσονται από τις ακραίες εναλλαγές επιβραδύνσεων και επιταχύνσεων αλλά και λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν εκεί παραδοσιακά τέτοια εποχή. Οι επιλογές των σετ για Mercedes και Red Bull είναι σχεδόν πανομοιότυπες ενώ η Ferrari έχει φέρει περισσότερα σετ από τα Supersoft προσανατολιζόμενη σε καλύτερη εκμετάλλευση του δυναμικού της SF71H στις κατατακτήριες. Ωστόσο πολλές προβλέψεις μιλούν για βροχή το Σάββατο κάτι που εάν επιβεβαιωθεί ενδέχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, καθώς η W09 ανταποκρίνεται συνήθως καλύτερα στα βρόχινα Pirelli. Πιο πιθανή στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop με συνδυασμό Supersoft/Soft. Το Ιταλικό Grand Prix είναι ο εντός έδρας αγώνας και για την Pirelli, τον μοναδικό προμηθευτή ελαστικών στο πρωτάθλημα.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes:Όπως έγινε και τον Ιούνιο, η περσινή πρωταθλήτρια εντός δύο αγώνων ολοκληρώνει το δεύτερο μεγάλο upgrade της για την σεζόν. Συγκεκριμένα στο Σπα, η Mercedes είχε φέρει την τελευταία αναβάθμιση στην PU της ενώ στην Μόντσα αναμένεται να φέρει και μεγάλη αεροδυναμική αναβάθμιση όπως είχε κάνει στην Αυστρία. Τα μέλη της ομάδας επιδόθηκαν σε διάφορες δηλώσεις μετά το πέρας του αγώνα στο Βέλγιο, οι περισσότερες από τις οποίες περιστράφηκαν γύρω από την υπεροχή της SF71H στις εξόδους των αργών στροφών παρά το ότι- κυρίως ο Vettel- είχε μικρότερη κλίση στις πτέρυγές του. Ο Toto Wolff δήλωσε πώς η W09 μπορεί να κερδίσει απόδοση από τη διαφορετική διαχείριση της PU κάτι που μάλλον υποδηλώνει πώς σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν πιο επιθετικές χαρτογραφήσεις για το υπόλοιπο της σεζόν. Όσο για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις Hamilton περί «trick things» στην Ιταλική PU, πιστεύουμε ότι δεν αξίζουν περεταίρω εμβάθυνσης…

Ferrari:Οι άνθρωποι της Scuderia είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι μετά την μεγάλη εμφάνιση του Βελγίου και για τον εντός έδρας αγώνα της ομάδας. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο διαχείρισης του τριημέρου από την Ferrari, η οποία μπορεί να κέρδισε στο Σπα αλλά είδε την διαφορά με την Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών να ανοίγει έπειτα από την εγκατάλειψη του Raikkonen. Οι Ιταλοί πρέπει να εκμεταλλευτούν πλήρως τα Grand Prix στα οποία η SF71H υπερέχει καθώς η εικόνα του Σπα- και πιθανώς και της Μόντσα- δεν είναι δεδομένο πώς θα ισχύσει σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες της σεζόν. Το κυριότερο, φυσικά, είναι η αποφυγή λαθών, όπως εκείνων που έγιναν στα δοκιμαστικά του Βελγίου ή εκείνου που έκανε ο Vettel στην επίδειξη της Ferrari του Μιλάνο…

Red Bull: Η Αυστριακή ομάδα θα χρησιμοποιήσει την αναβαθμισμένη έκδοση της PU της Renault στην Μόντσα για την RB14 του Ricciardo κάτι που θα επιφέρει ποινή θέσεων στην εκκίνηση στον Αυστραλό ο οποίος θα ξεπεράσει τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό στοιχείων. Για τον Daniel υπήρχε ήδη ανισορροπία στον αριθμό των στοιχείων, λόγω των πολλών βλαβών που είχε αντιμετωπίσει ο οδηγός της Red Bull μέχρι στιγμής, κάτι που θα διορθωθεί στην Ιταλία, αν και η απόφαση ενέχει ρίσκο καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμη η απαραίτητη αξιοπιστία.

Δεν είναι γνωστό αν θα δοκιμάσει και ο Verstappen τη νέα έκδοση, καθώς ο Ολλανδός μπορεί να πάρει νέα στοιχεία χωρίς ποινές σε ICE και MGU-H. Το Ιταλικό σιρκουί αναμένεται να δυσκολέψει τις RB14 αν και ίσως όχι στον βαθμό που αυτό συνέβη στο Σπα. Θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσετε να περάσματα του Verstappen από το πρώτο σικέιν, από το Ascari ή την Parabolica. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο Max θα πρέπει να περιμένει κάποια αστοχία από τους οδηγούς των Mercedes-Ferrari ώστε να διεκδικήσει μια θέση στο πόντιουμ.

Renault: Η spec C έκδοση της Γαλλικής μονάδας ισχύος δεν θα χρησιμοποιηθεί από την εργοστασιακή ομάδα στην Μόντσα, καθώς οι τεχνικοί στο Βιρί-Σατιγιόν προσπαθούν ακόμη να σιγουρέψουν την αξιοπιστία του νέου συνόλου. Καθώς η Haas πλησιάζει απειλητικά την Renault στη βαθμολογία, οι Γάλλοι δεν θέλουν να έχουν εγκαταλείψεις στο τέλος της χρονιάς από μηχανικά θέματα. Ήδη το τριήμερό τους θα είναι πολύ δύσκολο, λόγω της ποινής που έχει επιβληθεί στον Hulkenberg από τα «κατορθώματα» του Βελγίου.

Σύμφωνα με τον Remy Taffin, πάντως, η βελτίωση της PU- σε συνδυασμό με τα καύσιμα- θα επιφέρει σε πίστες όπως η Μόντσα βελτίωση στους χρόνους κατά τρία δέκατα ανά γύρο, πράγμα που μεταφράζεται πιθανότατα σε κέρδος 10-15 ίππων σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Εκεί, όμως, που φαίνεται ότι οι Γάλλοι θα πρέπει να επικεντρωθούν για το 2019 είναι η διαχείριση της MGU-H, καθώς όπως φαίνεται είναι το στοιχείο εκείνο που είχε χαρίσει το πλεονέκτημα στις Mercedes από το 2014, όπως και φέτος στις Ferrari.

Η Haas θα πρέπει, χάρη και στην PU της Ferrari, να είναι εύκολα best of the rest στην Μόντσα και εάν όλα κυλήσουν ομαλά θα δει, λογικά, τα μονοθέσιά της να τερματίζουν τουλάχιστον στις θέσεις 7 και 8 στον αγώνα. Η διαφορά από την Renault έχει κλείσει στους 6 βαθμούς τώρα και με δεδομένο τον δύσκολο αγώνα που αναμένεται να έχουν οι RS18 στην Ιταλία, δε θα ήταν απίθανο αν βλέπαμε την Αμερικανική ομάδα στην 4η θέση πριν την Σιγκαπούρη. Δεν έχει γίνει γνωστό το εάν η McLaren σκοπεύει να χρησιμοποιήσει κι εκείνη την αναβαθμισμένη PU της Renault, καθώς η Βρετανική ομάδα έχει μία διαφορά ασφαλείας από την Toro Rosso που ακολουθεί στην βαθμολογία. Φυσικά, η νέα PU θα επιφέρει ποινές στους Alonso-Vandoorne αλλά δεν υπάρχει και καλύτερο μέρος για αυτές τις ποινές από την Μόντσα. Οι άνθρωποι της McLaren θα δοκιμάσουν μία νέα extreme εμπρός πτέρυγα ελάχιστης κάθετης δύναμης την Παρασκευή.

Για τον Charles Leclerc έγινε γνωστό ότι τον Ιούλιο είχε κάνει κάποιους γύρους με την φετινή Ferrari στα πλαίσια προωθητικών δραστηριοτήτων  της Ιταλικής εταιρίας. Επίσης ακούγεται έντονη φημολογία για μεταπήδηση του Μονεγάσκου στην Haas από την επόμενη σεζόν. Η Sauber, θα θέλει να έχει και τα δύο μονοθέσια στην δεκάδα ώστε να αποσπαστεί από την Racing Point η οποία μετά την καταπληκτική εμφάνιση του Σπα την έχει φτάσει στη βαθμολογία. Ο Ocon μάλλον θα παραμείνει στην ομάδα για αυτόν τον αγώνα, ενώ ακούστηκαν φήμες και για επιστροφή του Kubica με την Williams σε περίπτωση που ο Stroll μετακινηθεί προς την RP στη διάρκεια της σεζόν. Το μέλλον του Esteban, ωστόσο, παραμένει αβέβαιο καθώς η McLaren δεν φαίνεται διατεθειμένη προς το παρόν να τον έχει του χρόνου και μόνη άλλη διαθέσιμη επιλογή για τον προστατευόμενο της Mercedes μοιάζει να είναι εκείνη της Williams.

Ιστορικό σημείωμα

Ίσως το πιο ιστορικό σιρκουί στον κόσμο, έχει να υπερηφανεύεται για αμέτρητες στιγμές που έμειναν αξέχαστες στη συλλογική μνήμη. Στιγμές όπως την ανάδειξη του Nino Farina ως ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής το 1950, ή το «μαύρο» πρωτάθλημα του Phil Hill με Ferrari το 1961 όταν ο ομόσταβλος του Αμερικανού και συνδιεκδικητής του πρωταθλήματος von Trips με 15 θεατές έχασαν τη ζωή τους στην Parabolica ύστερα από σύγκρουση του Γερμανού με τον Jim Clark. Στην Μόντσα το 1971 έλαβε χώρα ο τερματισμός με τη μικρότερη διαφορά με όταν ο Peter Gethin κέρδισε για 0,01 sec τον μετέπειτα 3 φορές νικητή Ronnie Peterson.

Ένα χρόνο πριν θα έχανε στη Μόντσα τη ζωή του ο Jochen Rindt ο μόνος πρωταθλητής που στέφτηκε μετά θάνατον. Στην πρόσφατη ιστορία ξεχωρίζουν το 1-2 της Ferrari το 1988  (ο μόνος αγώνας που δεν κέρδισαν οι πανίσχυρες McLaren-Honda εκείνη τη σεζόν) οι μεγάλες νίκες του Schumacher με Ferrari (πολυνίκης του αγώνα με 5 επιτυχίες), ο δραματικός αγώνας του 1999 και η πρώτη νίκη του Vettel υπό βροχή το 2008. Ο Γερμανός έχει κερδίσει άλλες δύο φορές στην Monza, ο Hamilton έχει τέσσερεις επιτυχίες ενώ ο Alonso έχει δύο.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!