Μία εύκολη αλλά πολύ σημαντική νίκη πέτυχαν ο Lewis Hamilton και η Mercedes στον θεωρητικά δυσκολότερο για εκείνους αγώνα της χρονιάς…
Η W09 αποδείχτηκε τελικά ανίκητη στους δρόμους της Marina Bay ανεξαρτήτως γόμας ελαστικών ή ρυθμίσεων δοκιμαστικών-αγώνα. Κατά συνέπεια ο πρωτοπόρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος οδηγώντας ψύχραιμα και αλάνθαστα στους 61 γύρους του Grand Prix κατάφερε να πάρει την έβδομη φετινή του νίκη. Ο δεύτερος, σήμερα, Max Verstappen οδήγησε κι εκείνος εξαιρετικά- έχοντας να διαχειριστεί και πάλι διάφορα «καπρίτσια» της PU- αλλά δεν κατάφερε σε κανένα σημείο να απειλήσει ουσιαστικά τον Hamilton. Τουλάχιστον απογοητευτική ήταν η εμφάνιση των Ferrari, με τα κόκκινα μονοθέσια να τερματίζουν στις θέσεις από τις οποίες ξεκίνησαν, δείχνοντας ανίκανα να ακολουθήσουν τον ρυθμό των δύο πρώτων. Έτσι, ο Hamilton απέσπασε άλλους δέκα βαθμούς στην Σιγκαπούρη από τον 3o Vettel αυξάνοντας την συνολική τους διαφορά στους σαράντα πόντους και ενώ απομένουν μόλις έξι αγώνες για την ολοκλήρωση της χρονιάς. Τα πρωταθλήματα αρχίζουν να κατευθύνονται προς το Μπράκλεϊ…
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει διαφορετική εξέλιξη άλλωστε, όταν η Mercedes είχε τόσο μεγάλη διαφορά ρυθμού με τα Hypersoft στο πρώτο stint, ενώ κόντρα σε όλες τις προβλέψεις της Pirelli, τόσο η W09 όσο και η RB14 απέδωσαν εξαιρετικά και με την Soft γόμα στο… ατελείωτο δεύτερο stint των 40+ γύρων. Χαρακτηριστική είναι η ευκολία με την οποίαν ο Hamilton απέσπασε δύο δευτερόλεπτα από τον Vettel κατά το κρίσιμο διάστημα μεταξύ των γύρων 12 και 14. Μέχρι εκείνο το σημείο ο Γερμανός- έχοντας προσπεράσει τον Verstappen στον πρώτο γύρο- βρισκόταν κοντά στο DRS του αντιπάλου του σημειώνοντας πανομοιότυπους χρόνους. Αυτό έδωσε την εντύπωση ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari θα ήταν στο επίπεδο εκείνου της Mercedes αλλά με την ολοκλήρωση του πρώτου έκτου της συνολικής απόστασης ο Hamilton θα διέψευδε το σενάριο αυτό πανηγυρικά, σημειώνοντας ταχύτερους γύρους κατά βούληση, με τον Vettel ανήμπορο να αντιδράσει.
Αντίστοιχη ήταν και η υπεροχή της W09 έναντι της RB14 του Verstappen με τα Soft (η μόνη σύγκριση που έχει νόημα) καθώς ο Βρετανός είχε και πάλι την ευχέρεια να αυξάνει την διαφορά από τον Max όποτε το επιθυμούσε, χωρίς ο οδηγός της Red Bull να μπορεί να ανταποδώσει. Αυτό αποδείχτηκε περίτρανα και ανάμεσα στους γύρους 37 και 38, όταν ο οδηγός της Mercedes έχασε πολύτιμο χρόνο πίσω από την μάχη των Sirotkin-Grosjean και ενώ ετοιμαζόταν να τους ρίξει γύρο. Ήταν τόσο μεγάλο το χρονικό κόστος για τον Βρετανό, ώστε ο Verstappen όχι μόνο τον έφτασε αλλά παραλίγο και να τον προσπερνούσε στην στροφή 10. Και πάλι, όμως, μόλις ο Hamilton απαλλάχτηκε από τα αργότερα μονοθέσια κατάφερε εντός δύο γύρων να επαναφέρει τη διαφορά πάνω από τα 4 δευτερόλεπτα, ξεκαθαρίζοντας σε όλους ότι τον αγώνα αυτόν μόνο κάποια μηχανική αστοχία θα μπορούσε να του τον στερήσει.
Φυσικά, η διαφορά της Mercedes από την Red Bull θα μπορούσε να εξηγηθεί από την βελτίωση και μόνο της πρώτης στη διάρκεια της σεζόν. Η W09 ήταν έτσι κι αλλιώς ένα ανώτερο συνολικά μονοθέσιο από την RB14 και με την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζε σε κλειστού τύπου χαράξεις, η ανωτερότητα της αυτή είναι πλέον ορατή και σε σιρκουί όπως η Σιγκαπούρη. Τι συνέβη όμως με την SF71H; Είναι δυνατόν η W09 να έχει προσπεράσει σε επιδόσεις την φετινή Ferrari τόσο γρήγορα και τόσο εύκολα, μετά το Βέλγικό Grand Prix; Πιστεύουμε πως όχι. Σίγουρα η βελτίωση της Mercedes είναι μεγάλη αλλά το πιθανότερο είναι πώς η Scuderia δεν ακολούθησε την σωστή κατεύθυνση στο set-up του μονοθεσίου κατά την διάρκεια του τριημέρου.
Ο Vettel ήταν εμφανώς απογοητευμένος μετά τις κατατακτήριες δοκιμές και όχι άδικα. Η μόνη του πιθανότητα για νίκη στον αγώνα ήταν να ξεκινούσε από την pole και έπειτα αναλόγως της φθοράς των HS να πίεζε νωρίς για τα δύο pit stop ή να έκανε διαχείριση βασιζόμενος στο ότι οι πιλότοι που ακολουθούσαν δύσκολα θα μπορούσαν να τον προσπεράσουν. Ακόμη κι έτσι, όμως, δύσκολα θα τα κατάφερνε τελικά καθώς τόσο η Red Bull του Verstappen, όσο κυρίως η Mercedes του Hamilton θα μπορούσαν να επιτύχουν undercut ή overcut στη Ferrari με την διαφορά ρυθμού που επέδειξαν σήμερα. Τελικά, ο Γερμανός θα κατάφερνε να κάνει ένα μεγάλο προσπέρασμα στον Verstappen μετά την εκκίνηση για να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον Hamilton οπότε και στην Ferrari αποφάσισαν να τα παίξουν όλα για όλα επιλέγοντας τα δύο pit stops για να κερδίσουν τον αγώνα.
Όσο για την Red Bull, η ομάδα από το Μίλτο Κέινς είχε στην Σιγκαπούρη το καλύτερο τριήμερό της μετά την Αυστρία. Ο Verstappen ήταν «μαγικός» σε όλη τη διάρκεια του Grand Prix με τα περάσματά του από τον δεύτερο τομέα της πίστας να κόβουν κυριολεκτικά την ανάσα. Ιδίως ο τρόπος με τον οποίον ισορροπούσε την RB14 στα όρια της πρόσφυσης από την στροφή 10 μέχρι το hairpin της 13 μπορούσε να συγκριθεί μόνο με το αντίστοιχο του Hamilton από το σύμπλεγμα των τριών πρώτων στροφών. Η δεύτερη θέση ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσε να πετύχει ο νεαρός Ολλανδός από την φετινή Σιγκαπούρη και τώρα ευελπιστεί ότι στο Μεξικό θα μπορέσει να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις την δεύτερη του νίκη για το 2018. Ο έκτος Ricciardo, από την άλλη- όπως και ο 4ος Bottas για την Mercedes- δεν απέδωσαν στο επίπεδο των teammates τους σήμερα και σίγουρα θα είναι εξαιρετικά προβληματισμένοι από τη μεγάλη μεταξύ τους διαφορά.
Στην επανεκκίνηση δεν είχαμε κάποια αλλαγή, με τον Hamilton να ξεκινά ιδανικά. Για τους επόμενους πέντε γύρους οι πέντε πρώτοι θα βρίσκονταν πολύ κοντά μεταξύ τους, σχεδόν συνέχεια εντός DRS, καθώς όλοι προσπαθούσαν να φυλάξουν τα ελαστικά τους. Ο Hamilton όμως ειδοποίησε την ομάδα του ότι: «Αυτά τα ελαστικά έχουν πολλή ζωή ακόμη». Στην Ferrari θα παρερμήνευαν το μήνυμα λέγοντας στον Vettel ότι ο Βρετανός είπε το ανάποδο. Ο Seb όμως διαφώνησε: «Δεν το πιστεύω» ήταν η σίγουρη απάντησή του, καθώς κι εκείνος μπορούσε να δει πώς η φθορά των HS ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη. Μέχρι τον 10ο γύρο, ο αγώνας έμοιαζε πολύ με το δεύτερο stint του Μονακό, με τα μονοθέσια να γυρίζουν 10 δευτερόλεπτα αργότερα από τον χρόνο της pole και όλους τους οδηγούς εξαιρετικά επιφυλακτικούς.
Αρνητικός πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός , αφού έσπρωξε τον Ocon στον τοίχο κατά την εκκίνηση, βρέθηκε μετά το pit stop του πίσω από τον Sirotkin ο οποίος είχε σταματήσει υπό καθεστώς SC στον 3ο γύρο για λόγους ασφαλείας. Η Williams μπορεί να ήταν 1,5 δευτερόλεπτο αργότερη στα δοκιμαστικά από το επόμενο ταχύτερο μονοθέσιο αλλά στους στενούς δρόμους της Marina Bay η PU της Mercedes την βοηθούσε να κρατηθεί μπροστά από την RPFI. Ο Perez άρχισε να χάνει την ψυχραιμία του ζητώντας γελοιωδώς από τo team radio την παρέμβαση του Charlie Whiting. Δηλαδή τι ήθελε ο Checo; Να πει ο Whiting στον Sirotkin να κάνει στην άκρη επειδή ο Perez στενοχωριέται; Τι άλλο θα ακούσουμε πια; Σαν να μην έφτανε αυτό, όταν τελικά στον 34ο γύρο ο Perez έκανε την κίνησή του και ο Sirotkin συνέχισε να αμύνεται έξυπνα, εκείνος εντελώς αντιαθλητικά έστριψε πάνω στη Williams ενώ τα αυτοκίνητα βρίσκονταν δίπλα-δίπλα στην μικρή ευθεία πριν την 18. Του επεβλήθη drive through penalty ενώ μάλλον του άξιζε ένα stop-go 10 δευτερολέπτων. Χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων θα έπαιρνε αργότερα και ο Sirotkin επειδή είχε στριμώξει επίσης αντιαθλητικά τον Hartley προς το τέλος του αγώνα, όπως και ο Grosjean λόγω του περιστατικού με τον Hamilton.
Οδηγός του αγώνα ήταν ο Fernando Alonso ο οποίος έκανε ένα αριστουργηματικό τριήμερο για να βρεθεί άνετα best of the rest στην 7η θέση και ενώ το μονοθέσιό του δεν έχει κανονικά θέση ούτε στην δεκάδα! Αλλά ο Nando έχει τον τρόπο του. Μεγάλο αγώνα έκαναν επίσης οι Sainz, Leclerc και Hulkenberg οι οποίοι συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Μονεγάσκος μάλιστα είχε και μία συγκλονιστική μονομαχία με τον Gasly πριν το πρώτο τους pit stop από την οποίαν βγήκε νικητής. Εικόνες από το μέλλον… Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Magnussen ο οποίος στο τέλος έβαλε Hypersoft για λίγους γύρους. Η μόνη διάκριση της Haas σε έναν αγώνα όπου έχασε και πάλι ανέλπιστα βαθμούς από την Renault. Οι Toro Rosso ήταν εκτός ρυθμού από την Παρασκευή ενώ έκαναν το λάθος να ξεκινήσουν με τα Hypersoft ποντάροντας μάλλον σε κάποιο βολικό SC το οποίο, όμως, δεν ήρθε ποτέ.
Κάπως έτσι, λοιπόν, το Grand Prix της Σιγκαπούρης του 2018 πέρασε στην ιστορία ως άλλος ένας θρίαμβος του Lewis Hamilton και της Mercedes. Ο Βρετανός κέρδισε για πρώτη φορά φέτος μόλις στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς και ενώ ο Vettel είχε πάρει ήδη δύο νίκες. Τα πράγματα, όμως, μπορούν να ανατραπούν πολύ γρήγορα στην Formula 1 και σήμερα, λίγους μήνες μετά, ο Lewis προβάλλει ως το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο του 2018. Μπορούν να κάνουν, άραγε, κάτι για αυτό ο Seb Vettel και η Ferrari;
Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών, επόμενος αγώνας στο Σότσι στην Ρωσία (30 Σεπτεμβρίου στις 14:10).
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 1/61)
The Force India teammates make contact and Ocon crunches the wall 💥
It’s a Lap 1 Safety Car for the third year in a row 😱#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/Q4PXnHVdRO
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018
Through the chaos, Vettel managed to spark his way past Verstappen ✨
He’s now P2 behind race leader and title rival Hamilton#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/1b1PJhfk6q
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018
Your #F1DriverOfTheDay?
It’s Max! 👊
#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/O87tCLSUXT
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018