Ο Valtteri Bottas οδηγώντας το εύκολο 1-2 των Mercedes στο Σότσι κατέκτησε την δεύτερη φετινή του pole στην πίστα όπου πέρσι πέτυχε την πρώτη νίκη της καριέρας του…
Η εικόνα που είχε αρχίσει να σχηματίζεται ήδη από το FP1 στη Ρωσία επιβεβαιώθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές, με τις δύο W09 να βρίσκονται σε δικό τους αγώνα αφήνοντας πολύ πίσω τον ανταγωνισμό. Ο Hamilton, μάλιστα, προέβαλλε ως το απόλυτο φαβορί στη σημερινή διαδικασία, αλλά τα λάθη που έκανε κατά το Q3, έδωσαν την ευκαιρία στον ομόσταβλο του να κατακτήσει την 6η pole της καριέρας του. Οι δύο Ferrari βρίσκονταν εκτός ρυθμού από την αρχή του τριημέρου, με λάθος επιλογές στο set-up, ενώ ακόμη και η χθεσινή… ολονυκτία των ανθρώπων της σε Ιταλία και Ρωσία απέδωσε φτωχά αποτελέσματα. Ο 3ος Vettel τα έδωσε όλα στην τελευταία του προσπάθεια αλλά η υπεροχή των Mercedes τον περιόρισε στην 3η θέση, πάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω. Στην πιο κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος η Mercedes έχει το πλεονέκτημα…
Η αλήθεια είναι, όμως, πώς στους παραπάνω αγώνες η Mercedes είχε την άνεση να προσεγγίσει τους αγώνες με λιγότερη πίεση, βασιζόμενη στην μεγάλη της υπεροχή επί της Ferrari, κάτι που βοήθησε τον Hamilton να πετύχει τρεις εύκολες νίκες σε Καταλούνια, Πωλ Ρικάρ και Σιγκαπούρη. Στην Αυστραλία μπορεί να έχασαν τη νίκη λόγω του λάθους υπολογισμού υπό VSC, ενώ και στην Αυστρία είχαμε τη διπλή μηχανική αστοχία στα ασημί μονοθέσια, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν θα έπρεπε να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα. Και οι αγώνες αυτοί προορίζονταν να καταλήξουν στο τσεπάκι του Lewis Hamilton και μάλιστα υπό κανονικές συνθήκες, εύκολα. Επιπλέον, η μεγάλη υπεροχή των W09 σε αυτά τα Grand Prix αύξησε την πίεση στους Vettel-Ferrari οι οποίοι μπορεί να «έκλεψαν» τη νίκη στο Άλμπερτ Παρκ, αλλά σε όλους τους υπόλοιπους προαναφερθέντες αγώνες υπέπεσαν σε διάφορα λάθη (κυρίως η ομάδα) τα οποία και τελικά αύξησαν το βαθμολογικό κέρδος των αντιπάλων τους.
Το Ιταλικό μονοθέσιο δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του τριημέρου να βρει ιδανική ισορροπία, καταπονώντας ιδιαίτερα την Hypersoft γόμα της Pirelli υπερβολικά νωρίς, ενώ για άλλον έναν αγώνα η Scuderia δεν είχε φέρει επαρκή αριθμό σετ από τις άλλες δύο γόμες ώστε να μπορέσει να διευρύνει τις στρατηγικές επιλογές της. Χαρακτηριστικό είναι το ότι ο Vettel έκανε μόνο ένα μεγάλο stint με την Ultrasoft γόμα, ενώ ο Raikkonen έχοντας δύο σετ της Soft γόμας μπόρεσε να κάνει ένα long run με τα κίτρινα Pirelli και ένα διόλου ανταγωνιστικό με τα Hypersoft όλα στο FP2. Αντιθέτως, οι Hamilton-Bottas είχαν αρχίσει τα long runs με Ultrasoft και Soft ήδη από το FP1 βρίσκοντας αμέσως αξιοζήλευτη ισορροπία στα μονοθέσιά τους.
Κάτι τέτοιο σε πίστες όπως η Βαρκελώνη ή το Σότσι είναι καταδικαστικό, καθώς τα τελευταία sectors τους αποτελούνται από αλλεπάλληλες αργές στροφές στις οποίες η ιδανική λειτουργία των ελαστικών αποτελεί το Α και το Ω για όποιον θέλει να είναι ανταγωνιστικός. Έτσι στην Ferrari, αναγκάστηκαν να επιλέξουν ένα στήσιμο το οποίο θυσίαζε μέρος των απόλυτων επιδόσεων στους δύο πιο γρήγορους τομείς, ώστε να «μένει ελαστικό» για την απόσταση από την στροφή 13 μέχρι το τέλος του γύρου.
Κάπως έτσι εξηγείται και η διαφορά των τριών δεκάτων ανάμεσα στους οδηγούς των Ferrari. Ο Seb είχε κι εκείνος ένα μικρό «ψάρεμα» στην τελευταία του προσπάθεια αλλά ο τελικός του χρόνος απέχει λιγότερο του ενός δεκάτου από το άθροισμα των τριών ταχύτερων τομέων του. Απλώς η Mercedes βρισκόταν σε άλλο επίπεδο σήμερα. Η Ferrari είναι τυχερή που η Red Bull αποφάσισε να πάρει τις ποινές της για τα νέα στοιχεία PU στο Σότσι, ειδάλλως δε θα ήταν καθόλου περίεργο αν βλέπαμε έναν εκ των Verstappen-Ricciardo να χωρίζουν ή και να ξεπερνούν τα κόκκινα μονοθέσια σήμερα.
Στο Q1 έγινε αμέσως εμφανής η υπεροχή των Mercedes έναντι παντός επίδοξου διεκδικητή ενώ εντυπωσιακός ήταν και ο ρυθμός των Red Bull στο τέλος της διαδικασίας, δείχνοντας ότι τα Αυστριακά μονοθέσια αρχίζουν να βελτιώνονται σταδιακά σε διαδρομές τύπου Σότσι. Εντυπωσιακοί ήταν οι Ocon, Leclerc και Gasly. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Hartley, Alonso, Sirotkin (ίσως να μπορούσε για κάτι καλύτερο αλλά έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια), Vandoorne και Stroll.
Στο Q2 η πρώτη έκπληξη αφορούσε στις δύο Renault οι οποίες δεν βγήκαν καν να δοκιμάσουν καθώς οι άνθρωποι της Γαλλικής ομάδας ήταν σίγουροι πώς δεν διέθεταν τον απαιτούμενο ρυθμό για να περάσουν στο Q3. Στα pits έμειναν επίσης οι Verstappen, Ricciardo και Gasly οι οποίοι λόγω των ποινών τους θα ξεκινήσουν από την ουρά της κατάταξης. Τόσο οι οδηγοί της Mercedes όσο και της Ferrari πήραν κατάταξη με τα Ultrasoft ελαστικά με τα οποία και θα ξεκινήσουν τον αυριανό αγώνα.
Έτσι, στο Q3 είχαμε εκτός από τις Mercedes-Ferrari και τις RPFI, Haas και Sauber. Ο Magnussen με την VF18 ήταν Best of the rest, σχεδόν δύο δευτερόλεπτα, ωστόσο, αργότερος του Bottas. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Ocon, Leclerc (μόλις 6 χιλιοστά του δευτερολέπτου χωρίζουν αυτούς τους δύο), Perez, Grosjean και Ericsson. Η τελική σειρά εκκίνησης για την δεύτερη δεκάδα έπειτα και από την επιβολή των ποινών έχει ως εξής: Sainz, Hulkenberg, Sirotkin, Vandoorne, Stroll, Alonso, Ricciardo, Gasly, Hartley και Verstappen.
Θα ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική στη Ferrari; Αξίζει να σημειωθεί ότι η άσφαλτος στις θέσεις εκκίνησης των τριών πρώτων είναι καινούργια και θα περιμένουμε να δούμε εάν αυτό θα επηρεάσει κάπως το ξεκίνημα του αγώνα. Φυσικά, όσο «προβλέψιμο» και αν φαίνεται το αυριανό Grand Prix δεν θα έπρεπε να βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα ή να χρήσουμε από τώρα τους πρωταθλητές. Άλλωστε ο τελευταίος αγώνας στον οποίον η Mercedes επέδειξε τέτοια ανωτερότητα και στον οποίον, παραδόξως, στην pole είχε βρεθεί και πάλι ο Bottas ήταν εκείνος του Red Bull-Ring. Όλοι θυμόμαστε το τελικό αποτέλεσμα…
Εδώ η βαθμολογία της F1, εδώ το πρόγραμμα και ότι έχει γίνει έως τώρα.
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 10-6 |
Ricciardo-Verstappen | 3-13 |
Vettel-Raikkonen | 13-3 |
Perez-Ocon | 4-12 |
Stroll-Sirotkin | 6-10 |
Hulkenberg-Sainz | 9-7 |
Hartley-Gasly | 3-13 |
Grosjean-Magnussen | 6-10 |
Vandoorne-Alonso | 0-16 |
Ericsson-Leclerc | 3-13 |
BREAKING: @ValtteriBottas beats @LewisHamilton to pole at the #RussianGP 🇷🇺
That’s the Finn’s second pole of 2018 and the sixth of his career 👏#F1 pic.twitter.com/a6sCg0L5N2
— Formula 1 (@F1) September 29, 2018
BOTTAS: “It was a nice lap, it feels good. It’s only the first step in this weekend” #RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/06UQjCAGIc
— Formula 1 (@F1) September 29, 2018
HAMILTON: “Big congrats to Valtteri – he did the better job. It was intense. My last two laps weren’t so special but at least I’m in the fight for the race” #RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/09pWgGIGAz
— Formula 1 (@F1) September 29, 2018
VETTEL: “It was important to get a close to them as possible. The car felt alright so that makes me quite positive for Sunday” #RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/MKBs1BngEl
— Formula 1 (@F1) September 29, 2018