Μία ακόμη συναρπαστική σεζόν φτάνει στο τέλος της με την τελευταία της παράσταση να λαμβάνει χώρα, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, στον Περσικό κόλπο και συγκεκριμένα στο εμιράτο του Άμπου Ντάμπι.
Φέτος, όπως και πέρσι, οι τίτλοι οδηγών-κατασκευαστών αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των θέσεων κατάταξης στα πρωταθλήματα της FIA έχουν κριθεί μαθηματικά ή ουσιαστικά εδώ και αρκετούς αγώνες. Συνεπώς το βαθμολογικό ενδιαφέρον του επικείμενου αγώνα είναι πρακτικά ανύπαρκτο. Παρά ταύτα, ο αγώνας παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς πολλές ομάδες θα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες κάποιες πρώτες ιδέες για τη νέα σεζόν. Επιπλέον, με την πίεση της συγκομιδής βαθμών εκτός εξίσωσης, δε θα έπρεπε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ενός αγώνα στον οποίον οι συμμετέχοντες θα ανταγωνιστούν μεταξύ τους πιο ελεύθερα, με λιγότερους στρατηγικούς συμβιβασμούς.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η 5,554 χιλιομέτρων αριστερόστροφη διαδρομή της υπερσύγχρονης Yas Marina έχει φιλοξενήσει τα περισσότερα φινάλε σεζόν από το 2009 όταν και έλαβε χώρα το πρώτο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι. Ήταν ο πρώτος αγώνας ο οποίος διεξήχθη σε… μεικτές εντάσεις φωτός με την εκκίνηση να δίνεται το σούρουπο και τους προβολείς να ανάβουν κατά τη διάρκεια του. Από οδηγικής άποψης πέραν των πρώτων τεσσάρων στροφών δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό, ενώ και τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο εύκολα παρά τις δύο μεγάλες πίσω ευθείες. Ο τεχνικός (αν και λίγο βαρετός) τελευταίος τομέας προσφέρει και το μεγαλύτερο κέρδος σε χρόνο. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 55 γύρους.
Ελαστικά
Η Pirelli φέρνει τις Hypersoft, Ultrasoft και Supersoft γόμες για τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος. Σε μία πίστα η οποία δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά, η στρατηγική της μίας στάσης με συνδυασμό HS/SS θα πρέπει να βγαίνει εύκολα αν και πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο της χρησιμοποίησης των Ultrasoft κατά το Q2 από τις κορυφαίες ομάδες. Οι επιλογές των σετ ανά οδηγό έχουν μικρές αποκλίσεις μεταξύ των ομάδων με τις Toro Rosso και Williams να έχουν φέρει τα περισσότερα σετ (10 ανά οδηγό) των Hypersoft. Αξιοσημείωτες είναι και οι επιλογές της Renault, με την Γαλλική ομάδα να αποκλείει καθώς φαίνεται τα Supersoft από τον αγώνα και να επικεντρώνεται στα Ultrasoft. Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν κατά τη διάρκεια του Grand Prix- λόγω της ώρας διεξαγωγής του- μειώνουν ακόμη περισσότερο τη φθορά των ελαστικών και αυτό ίσως προτρέψει κάποιους συνδυασμούς να χρησιμοποιήσουν ως κύριο ελαστικό τα μωβ Pirelli.
Τεχνική σύνοψη
Mercedes: Η ομάδα του Toto Wolff θέλει να κλείσει την σεζόν με μία ακόμη νίκη η οποία θα είναι η 5η συνεχόμενη στο Άμπου Ντάμπι. Για τον Hamilton- ο οποίος την Παρασκευή θα αγωνιστεί με το νούμερο 1 στο μονοθέσιό του για πρώτη φορά- υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να διασαφηνιστούν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Το σημαντικότερο αφορά στην μονάδα ισχύος η οποία παρουσίασε πρόβλημα στην Βραζιλία και με την οποίαν ο Βρετανός θα πρέπει να αγωνιστεί και στην Yas Marina εάν θέλει να αποφύγει κάποια ποινή θέσεων στην εκκίνηση.
Red Bull: Για την Αυστριακή ομάδα, ο αγώνας στα ΗΑΕ μέχρι πριν λίγο καιρό φαινόταν ότι θα είχε μάλλον διαδικαστικό χαρακτήρα καθώς η Yas Marina μάλλον ανήκει στις πίστες οι οποίες δεν ευνοούν την RB14. Ωστόσο και το Ιντερλάγκος ανήκε θεωρητικά στην ίδια κατηγορία, αλλά εκεί οι Verstappen-Ricciardo διέπρεψαν χάρη στην εξαιρετική ικανότητά τους- σε συνδυασμό με το πολύ βελτιωμένο τους μονοθέσιο- να διατηρούν τις μαλακότερες γόμες της Pirelli για μεγάλο αριθμό γύρων. Συνεπώς δεν θα έπρεπε να τους ξεγράψουμε εύκολα από το παιχνίδι της νίκης, ιδίως εάν κάποια εκ των Mercedes-Ferrari αντιμετωπίσει προβλήματα κατά τη διάρκεια του τριημέρου.
Renault: Η Γαλλική ομάδα, έχοντας εξασφαλίσει ουσιαστικά την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έχει στραφεί αποκλειστικά στην προετοιμασία για την επόμενη σεζόν. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο επικεφαλής της ομάδας Cyril Abiteboul δήλωσε ότι τα πρώτα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, αλλά θα πρέπει να μεγιστοποιήσουν την απόδοση κάθε τμήματός τους εάν επιθυμούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις έναν ανταγωνισμό που εξακολουθεί να ξοδεύει περισσότερα από εκείνους.
Η Haas περίμενε μέχρι τον τελευταίο αγώνα για να καταθέσει την ένστασή της σχετικά με την συμμετοχή της RPFI στο πρωτάθλημα από το Σπα και μετά. Η Αμερικανική ομάδα είχε από τότε ταχθεί ενάντια στην κατάταξη της ομάδας των Stroll στην πρώτη στήλη των πληρωμών της FOM, καθώς εκείνη θεωρείται νέα είσοδος στο πρωτάθλημα και όχι συνέχεια της προηγούμενης οντότητας. Για να μπορέσει μία ομάδα να λάβει την πληρωμή από την πρώτη στήλη πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον 10η σε δύο από τις τρεις προηγούμενες σεζόν.
Η ένσταση που κατέθεσε η Haas αφορά στο μονοθέσιο που χρησιμοποιεί η ομάδα και το οποίο δεν αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας αλλά της προηγούμενης οντότητας. Οι αγωνοδίκες δεν έχουν ακόμη εκδώσει απόφαση. Η McLaren αποχαιρετά τον Fernando Alonso με έναν ξεχωριστό χρωματισμό στο πίσω μέρος του μονοθεσίου στα πρότυπα εκείνου που χρησιμοποιεί ο Ισπανός στο κράνος του. Επιπλέον ανακοινώθηκε ότι ο Sainz θα συμμετάσχει με την ομάδα από το Woking στο πρώτο τεστ του Άμπου Ντάμπι που θα διεξαχθεί φέτος.
Η Sauber θέλει να κλείσει δυνατά την σεζόν και με μια καλή εμφάνιση από τον Leclerc ίσως μπορέσει να ανέλθει στην έβδομη θέση της τελικής βαθμολογίας, μπροστά από την RPFI. Τέλος, τα μεγάλα νέα στη Williams αφορούν στην επιστροφή του Robert Kubica ο οποίος θα αγωνιστεί για την Βρετανική ομάδα το 2019. Αυτό σημαίνει ότι ο Sirotkin μένει εκτός grid, ένας οδηγός ο οποίος δεν τα πήγε καθόλου άσχημα απέναντι στον Stroll φέτος.