Η τελευταία περίοδος κατατακτήριων δοκιμών της χρονιάς ολοκληρώθηκε όπως και η πρώτη του Άλμπερτ Παρκ, με τον Lewis Hamilton στην pole…
Ο καλύτερος οδηγός για φέτος, στο καλύτερο φετινό μονοθέσιο και με την υποστήριξη της εδώ και πέντε χρόνια καλύτερης ομάδας του grid πρόσθεσαν άλλο ένα επίτευγμα στη φετινή λαμπρή τους πορεία, με τον ανταγωνισμό ανήμπορο να αντιδράσει. Τουλάχιστον για το Σάββατο. Η κυριαρχία της Mercedes υπογραμμίστηκε και από την δεύτερη θέση του Bottas, με τα ασημένια βέλη να αφήνουν πίσω τους σε σχηματισμό τις Ferrari και Red Bull. Ο Vettel προσπάθησε πολύ να μπει ανάμεσα στις δύο W09 αλλά η απόλυτη ταχύτητα της SF71H αποδείχτηκε ανεπαρκής για κάτι τέτοιο, περιορίζοντάς τον στην 3η θέση μπροστά από τον team mate του. Από την άλλη, οι δύο RB14 έχοντας και πάλι προσαρμοστεί σε set-up αγώνα δεν θα μπορούσαν να καταφέρουν κάτι καλύτερο από την τρίτη σειρά εκκίνησης, με τον Ricciardo να υποσκελίζει τον Verstappen στην τελευταία του εμφάνιση με τα χρώματα της Red Bull.
Οι δύο Ferrari είχαν καλή διάρκεια και ταχύτητα στα μεγάλα stints, αλλά υστερούσαν σε απόλυτο ρυθμό, ενώ η Red Bull επικεντρώθηκε από νωρίς στο κυνήγι της στρατηγικής μίας στάσης με τις δύο μαλακότερες γόμες, όπως και στη Βραζιλία. Αυτό σήμαινε αυτομάτως ότι το ταβάνι των Ricciardo-Verstappen στα δοκιμαστικά θα ήταν η 3η σειρά εκκίνησης, πράγμα, όμως, που ήταν σύνηθες έτσι κι αλλιώς στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν για τους οδηγούς των Red Bull.
Εκτός συνέχειας θα έμεναν οι Hartley, Gasly (αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του στην τελευταία προσπάθεια), Vandoorne, Sirotkin και Stroll. Για τον Vandoorne ο τελευταίος του αγώνας με την McLaren σήμανε και την ισοφάριση ενός αρνητικού ρεκόρ καθώς είναι ο πρώτος οδηγός μετά τον Nelson Piquet Jr το 2008, ο οποίος δεν καταφέρνει να επιβληθεί ούτε μία φορά επί του team mate του σε δοκιμαστικά κατά τη διάρκεια της σεζόν. Θύτης, όπως και το 2008, όχι άλλος από τον Fernando Alonso.
Ο Verstappen με τα δικά του Ultrasoft είχε μια πολύ άσχημη προσπάθεια και αυτό τον ανάγκασε να βγει ξανά με τα Hypersoft ώστε να διασφαλιστεί η συμμετοχή του στο Q3. Οι υπόλοιποι- πλην του Vettel ο οποίος επέμεινε στα μωβ Pirelli- βγήκαν και με τα Hypersoft ώστε να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής, αλλά δεν χρειάστηκε να ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους. Έτσι, οι Hamilton, Bottas, Vettel, Raikkonen και Ricciardo θα εκκινήσουν με τα Ultrasoft αύριο, ενώ ο Verstappen με τα Hypersoft.
Για τον αυριανό αγώνα οι δύο Mercedes έχουν τον πρώτο λόγο για την τελική επικράτηση η οποία όμως δεν θα έρθει εύκολα. Οι Ferrari έχουν ανταγωνιστικό race pace και είναι πολύ πιθανό να αποδειχτούν ταχύτερες με την Supersoft γόμα μετά τα pit stops. Επιπλέον, οι Red Bull θα αποτελέσουν σίγουρα σοβαρή απειλή καθώς δείχνουν οι μόνες ικανές να αποφύγουν τα Supersoft στη διάρκεια του αγώνα. Σε περίπτωση, μάλιστα, που ένας εκ των Ricciardo-Verstappen μπορέσει να ξεπεράσει τους 20 γύρους με τα Hypersoft, τα δεδομένα θα ανατραπούν υπέρ της ομάδας από το Μίλτον Κέινς. Για τον Verstappen, ιδίως, το λάθος που έκανε στην αρχή του Q2 και τον ανάγκασε να πάρει κατάταξη με τα Hypersoft, ίσως αποδειχτεί ένα αναπάντεχο δώρο εξ ουρανού…
Τα σκορ των δοκιμαστικών | |
Hamilton-Bottas | 15-6 |
Ricciardo-Verstappen | 6-15 |
Vettel-Raikkonen | 17-4 |
Perez-Ocon | 5-16 |
Stroll-Sirotkin | 8-13 |
Hulkenberg-Sainz | 13-8 |
Hartley-Gasly | 6-15 |
Grosjean-Magnussen | 11-10 |
Vandoorne-Alonso | 0-21 |
Ericsson-Leclerc | 4-17 |