Σαν σήμερα η Bentley γιορτάζει τον πρώτο της αιώνα

Η μάρκα που ίδρυσε ο Walter Owen Bentley, στο πέρασμα των χρόνων έχει γίνει συνώνυμο της χειροποίητης, υπερπολυτελούς κατασκευής που συνδυάζεται με τεχνολογική υπεροχή 

Η 10η Ιουλίου 2019 αποτελεί ορόσημο για την Bentley και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η μάρκα με έδρα το Crewe της Αγγλίας, συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής, καθώς ιδρύθηκε πριν ακριβώς έναν αιώνα, το 1919! Πολύ λίγα brands έχουν αντέξει τόσο πολύ στο χρόνο και ανάμεσά τους ελάχιστες είναι αυτές που φέρουν τη σφραγίδα της υπερπολυτελούς μάρκας.

Η Bentley ιδρύθηκε από τον Walter Owen Bentley. Ο W.O., όπως ήταν ευρύτερα γνωστός, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1888, όταν κυριαρχούσαν τα άλογα και τα κάρα. Μεγαλωμένος σε μία οικογένεια 11 ατόμων και με μέτριες επιδόσεις στο σχολείο, ο Bentley από νωρίς διακρίθηκε για το μηχανολογικό του ταλέντο. Το πάθος του ήταν ο ατμός και αυτό τον οδήγησε σε μία πρακτική εξάσκηση στους σιδηρόδρομους και τις ατμομηχανές, στα 16 του! Στην πορεία, ανακάλυψε τις μηχανές εσωτερικής καύσης και σύντομα ξεκίνησε να συμμετέχει σε αγώνες μοτοσυκλετών.

Εκείνη την περίοδο, εφηύρε ένα κράμα αλουμινίου-χαλκού για να φτιάχνει ελαφρύτερα πιστόνια για ένα δικό του αγωνιστικό αυτοκίνητο, λίγο πριν καταταγεί στο στρατό. Εκεί, εξέπληξε τους ανώτερούς του εφαρμόζοντας την ιδέα του των ελαφρύτερων πιστονιών σε κινητήρες αεροπλάνων, με αποτέλεσμα να του δώσουν πλήρη ελευθερία να σχεδιάσει τους δικούς του περιστροφικούς κινητήρες που πήραν το όνομά του, Bentley Rotary 1 και έμειναν γνωστοί ως BR1. Παράλληλα, είχε ξεσπάσει ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος και το Sopwith Camel, το διπλάνο που χρησιμοποίησε αυτούς τους κινητήρες, βοήθησε τα μέγιστα να κερδηθεί ο πόλεμος ενώ βρήκε μία θέση στο πάνθεο της αεροπορικής ιστορίας ως ένα από τα σημαντικότερα αεροσκάφη του 20ου αιώνα!

Με τη λήξη του πολέμου, ο Bentley αποφάσισε να περάσει όλη την τεχνογνωσία που είχε δημιουργήσει ο ίδιος αλλά και το έμφυτο μηχανολογικό του ταλέντο στην κατασκευή αυτοκινήτων. Για τις υπηρεσίες του στην πατρίδα κατά τον πόλεμο, το βρετανικό κράτος τον τίμησε με παράσημο που το συνόδευε το ποσό των 8.000 λιρών. Αυτό, ήταν το κεφάλαιο που επένδυσε ο Bentley για την ίδρυση της εταιρείας του και την πραγμάτωση του οράματός του, «να κατασκευάσει ένα καλό, ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κλάση του»! Ήταν η 10η Ιουλίου του 1919, η μέρα που σηματοδότησε το ξεκίνημα μίας από τις πιο ξεχωριστές μάρκες στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Για να τιμήσει την επέτειο, η Bentley Motors θα παρουσιάσει ειδικές εκδόσεις των μοντέλων της, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, έχει προγραμματίσει μία ολόκληρη σειρά από ενέργειες ή εκδηλώσεις επετειακού χαρακτήρα αλλά και κυκλοφορία αντικειμένων εξαιρετικού design, κατασκευασμένων από ιδιαίτερα και πολύτιμα υλικά, στο πνεύμα της μάρκας. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν:

Τέλος, προκειμένου να τιμήσει την επέτειο, η Bentley παρουσιάζει ανήμερα στη συμπλήρωση των 100 χρόνων ένα εντυπωσιακό concept car, το Bentley EXP 100 GT. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο μηδενικών ρύπων το οποίο «προορίζεται να χαρίσει μοναδικές εμπειρίες μέσα από ένα τέλειο κράμα τεχνολογίας και κορυφαίας κατασκευής». Το EXP 100 GT είναι το αποτέλεσμα καινοτόμου design και απόλυτης τεχνολογικής έμπνευσης των μηχανικών της Bentley, που δίνουν πρωτοφανές νόημα στην χειροποίητη κατασκευή, θέλοντας να κάνουν μία επίδειξη των δυνατοτήτων της μάρκας καθώς μπαίνει στο δεύτερο αιώνα ζωής της.

ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΗΡΙΔΑ BENTLEY

1910 – 1919

Γεννημένος το 1888 ο W.O. Bentley μεγάλωσε ως ενθουσιώδης μηχανικός. Απαξίωσε τα αυτοκίνητα του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα, θεωρώντας τα επικίνδυνα, απλοϊκά και θορυβώδη. Οπότε για τους ανθρώπους γύρω του δεν ήταν έκπληξη το ότι ο W.O. έστρεψε την προσοχή του στην κατασκευή αυτοκινήτων που θα ικανοποιούσαν καταρχήν τις εξαιρετικά υψηλές δικές του προσδοκίες ως οδηγού, μηχανικού και gentleman.

H Bentley Motors ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1919 και το Σεπτέμβριο του 1921 η πρώτη Bentley παραγωγής έφυγε από το εργοστάσιο και παραδόθηκε, με υπερηφάνεια από την πλευρά των ανθρώπων της εταιρείας, στον ιδιοκτήτη της Noel van Raalte, ο οποίος είχε καταβάλει για να την αποκτήσει το ποσό των £ 1.050. Το αυτοκίνητο διέθετε τη χαρακτηριστική μάσκα των Bentley καθώς και το λογότυπο του «ιπτάμενου Β». 

1920 – 1929

Οι Bentley της δεκαετίας του 1920 συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο ξεχωριστών αυτοκινήτων εκείνης της εποχής. Ο W.O. Bentley έγινε ένθερμος οπαδός της εξέλιξης ενός αγωνιστικού κινητήρα. Το “ήθελα να κάνω ένα καλό, ένα γρήγορο αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κλάση του” οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου κινητήρα 3.000 κυβικών της Bentley, ο οποίος απέδιδε 85 bhp και εξασφάλιζε μια τελική ταχύτητα 80 mph (128 χλμ./ ώρα).   

Στην Ινδιανάπολη, στη Νήσο του Μαν και στο Μπρούκλαντς επιτεύχθηκαν μια σειρά από ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής. Παράλληλα δεν θα πρέπει να περνάνε απαρατήρητα τα θρυλικά επιτεύγματα των Bentley Boys, που κέρδισαν στο Le Mans το 1924, το 1927, το 1928, το 1929 και το 1930 και έκαναν τις αγωνιστικές επιτυχίες της Bentley γνωστές σε όλο τον κόσμο.

1930 – 1939

Η δεκαετία του 1930 έφερε πολλές προκλήσεις για τη Bentley. Παρά τις αγωνιστικές επιτυχίες της και τη δημόσια αναγνώρισή της, η Bentley Motors αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες και το 1931 η Rolls-Royce την εξαγόρασε. Η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Ντέρμπι, όπου κατασκευάστηκε το νέο Silent Sports Car των 3,5 λίτρων, που συνδύαζε τα καλύτερα χαρακτηριστικά και των δύο εταιρειών – ευελιξία με πολυτέλεια, δύναμη με ησυχία.

Το 1930, ο Woolf Barnato (Διευθύνων Σύμβουλος της Bentley από το 1926 έως το 1931 και νικητής του Le Mans, το 1928 και το 1929) έβαλε ένα στοίχημα £ 100 πως θα μπορούσε να φτάσει στο Λονδίνο από τις Κάννες, πριν το Le Train Bleu που ξεκινούσε από τις Κάννες φτάσει στο Καλέ. Κέρδισε το στοίχημά του, προλαβαίνοντας το τρένο και μάλιστα με άνεση με την Speed Six saloon του των 6 ½ λίτρων. Με την χαμηλή της οροφή και το εκφραστικό της καπό, η Speed Six αποτελεί την επιτομή της ισχύος, της αντοχής και της δυναμικής εικόνας των προπολεμικών Grand Tourer της Bentley. Το τμήμα σχεδιασμού του Crewe την αναφέρει ως βασικό στοιχείο έμπνευσης για τις σημερινές Bentley.

1940 – 1949

Η μετακίνηση στο Crewe το 1946, αμέσως μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, εξασφάλισε στην εταιρεία πρόσβαση σε μια κοινότητα μηχανικών με υψηλή ειδίκευση, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του πολέμου είχαν μεταναστεύσει σε αυτό το ζωντανό βιομηχανικό κέντρο. Με προηγμένες τεχνολογίες και μια νέα προσέγγιση σε ότι αφορά την κατασκευή, η Bentley κατάφερε για πρώτη φορά να κατασκευάσει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, έτοιμο να οδηγηθεί στα όριά του. Ένα από τους πρώτα που κατασκευάστηκαν ως Bentley και όχι ως πλαίσιο και προσαρμοσμένο αμάξωμα κάποιας καροσερίας ήταν η Mark VI. Το εργοστάσιο στο Crewe είναι τώρα ένας τόπος όπου η ακρίβεια του παρόντος συναντά το πάθος του παρελθόντος.

1950 – 1959

Η πρόοδος που προήλθε από τη μετάβαση στο Crewe στη δεκαετία του ’40 επέτρεψε στη Bentley Motors να μετατρέπει καλά αυτοκίνητα σε πολυτελή grand tourers υψηλών επιδόσεων.

Το 1952 παρουσιάστηκε η Bentley R-Type Continental, ένα κουπέ με αμάξωμα Mulliner και τελική ταχύτητα που προσέγγιζε τα 120 mph (192 χλμ./ ώρα), η οποία το καθιστούσε το πιο γρήγορο τετραθέσιο αυτοκίνητο στον κόσμο και πολύ γρήγορα του εξασφάλισε τη φήμη του κορυφαίου πολυτελούς μοντέλου επιδόσεων. Πρόκειται για την τελευταία Bentley που κατασκευάστηκε χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη Rolls-Royce για 30 χρόνια, ενώ τρία χρόνια αργότερα παρουσιάστηκαν οι εκδόσεις drop head coupe (καμπριολέ) και sports saloon.

Tο 1957 η Bentley παρουσίασε την καινούργια, πολυαναμενόμενη τετράθυρη Bentley Continental Flying Spur, ενώ η Bentley S2 ακολούθησε το 1959. Χρησιμοποιούσε έναν ολοκαίνουριο αλουμινένιο V8 6,2 λίτρων, ο οποίος αντικατέστησε τον εξακύλινδρο που εξελίχθηκε αρχικά για τα μοντέλα της Rolls-Royce τη δεκαετία του 1920.

1960 – 1969

Η δεκαετία του 1960 έφερε μια συνεχή ανάπτυξη στην Bentley Motors. Το 1965 η Bentley T παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, ενώ το 1971 το όνομά της έγινε Bentley Corniche. Το 1984 η επωνυμία της άλλαξε σε Continental, όπως την γνωρίζουμε και σήμερα. Η Bentley Τ θεωρήθηκε από τους λάτρεις της μάρκας ως μια επανάσταση της σπορ παράδοσής της, χάρη στο εντυπωσιακό σχεδιασμό και τις εξαιρετικές επιδόσεις της.  

1970 – 1979

Η δεκαετία του 1970 είναι μια δεκαετία ορόσημο στην ιστορία της Bentley Motors. Ο ιδρυτής, ενθουσιώδης μηχανικός και δημιουργός των πιο επιθυμητών grand tourers υψηλών επιδόσεων στον κόσμο, ο W.O. Bentley, πεθαίνει τον Αύγουστο του 1971 σε ηλικία 82 ετών.

Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, η συνεργασία με τη Rolls-Royce αλλά και με καροσερίες όπως η Mulliner, άφησαν ένα ανεξίτηλο σημάδι εκλεπτυσμένης πολυτέλειας στο DNA της Bentley, το οποίο ο ίδιος ο W.O. θα είχε εγκρίνει. Στη δεκαετία του ’70, ο διάσημος V8 επανασχεδιάστηκε με αύξηση της χωρητικότητάς του στα 6,75 λίτρα, η οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα.  

1980 – 1989

Τη δεκαετία του 1980 η ταυτότητα Bentley εξελίχθηκε και τέθηκαν οι βάσεις για την τρέχουσα γκάμα της μάρκας. Η παράδοση της Bentley στο Le Mans αντανακλάται στο όνομα της νέας σειράς Τ, της Mulsanne, η οποία επωφελείται και από μια νέας σχεδίασης πίσω ανάρτηση. Το 1982 παρουσιάζεται μια υψηλών επιδόσεων «Turbo» Mulsanne, που χρειαζόταν από τα 0 έως τα 60 mph μόλις 7 δευτερόλεπτα, ενώ το 1985 η Mulsanne εξελίσσεται για άλλη μια φορά και γίνεται Turbo R, τότε η πιο γρήγορη Bentley όλων των εποχών.

Το 1984 η Bentley Corniche μετονομάστηκε σε Continental και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα.  Μέχρι το 1989 τα μισά από τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στο Crewe ήταν Bentleys. Δέκα χρόνια μετά την παρουσίαση της Mulsanne Turbo, πλέον η αναλογία πωλήσεων μεταξύ Bentley και Rolls-Royce ήταν 2:1.

1990 – 1999

Η εξαγορά της Bentley από τον όμιλο Volkswagen το 1998 πρόσθεσε πόρους, νέες τεχνολογίες και ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη δυναμική της αναγέννησης της Bentley. Ανακοινώθηκε πως η Bentley και η Rolls-Royce θα είναι και πάλι ξεχωριστές εταιρείες, έπειτα από 67 κοινά χρόνια, καθώς και ότι η Volkswagen AG θα επενδύσει £ 500 εκατομμύρια στη μάρκα Bentley, στο εργοστάσιο στο Crewe και στην εξέλιξη ενός ολοκαίνουριου μοντέλου. Επίσης ενισχύθηκε η πρόθεση της Bentley να παραμείνει μια εξ ολοκλήρου βρετανική εταιρεία.

Τη δεκαετία του 1930 και ανήκοντας στη Rolls-Royce τα πτερύγια του λογότυπου της Bentley έγιναν πιο ευθύγραμμα και αεροδυναμικά και απέκτησαν ίσο αριθμό φτερών εκατέρωθεν. Η ασυμμετρία του λογότυπου αποκαταστάθηκε το 1990 και έκτοτε αναθεωρείται συνεχώς προκειμένου να εξασφαλίζει μια διαχρονική αίσθηση στην ταυτότητα των Bentley. Το λογότυπο ενσωματώνει τις νέες αξίες ενώ δεν παύει να σέβεται το παρελθόν.

2000 – 2009

Το 2001 η Bentley αναβίωσε το παρελθόν και την παράδοσή της επιστρέφοντας στις 24 Ώρες του Le Mans με δύο EXP Speed ​​8. Η ομάδα τερμάτισε τρίτη, φέρνοντας την Bentley και πάλι στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 71 χρόνια. Το 2001 η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει την πρώτη ειδικής σχεδίασης Bentley State Limousine, την οποία παρήγγειλε μέσω της Bentley Mulliner, η Αυτού Μεγαλειότης η Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, με την ευκαιρία του Χρυσού Ιωβηλαίου της (Golden Jubilee). Πρόκειται για την πρώτη Bentley που χρησιμοποιήθηκε για κρατικές υποθέσεις και εκδηλώσεις.

Το 2003 παρουσιάστηκε η Continental GT – το πρώτο μοντέλο της σύγχρονης εποχής της Bentley. Εμπνευσμένο από την R-Type, η πρώτη Continental GT δημιούργησε μια καινούργια κατηγορία – αυτή των σύγχρονων, πολυτελών Grand Tourer.

Το 2009 ήταν επίσης ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Bentley. Στο πλαίσιο του εορτασμού των 90 χρόνων της Bentley Motors, η ολοκαίνουργια Bentley Mulsanne, η οποία ενσωμάτωνε την τεράστια εμπειρία εννέα δεκαετιών, προστίθεται στη γκάμα. Η Bentley Mulsanne εκπροσωπούσε τα υψηλότερα πρότυπα της σύγχρονης τεχνολογίας, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστή στις αξίες και τις φιλοδοξίες του W.O Bentley, μεταφέροντας την παράδοση των τεχνιτών και της απόλυτης πολυτέλειας στο μέλλον της Bentley.

2010 – 2019

Το 2015, η Bentley παρουσίασε τη Bentayga – το πρώτο πολυτελές SUV και το τέταρτο μοντέλο της γκάμας της. Το πιο γρήγορο, το πιο ισχυρό, πολυτελές και exclusive SUV στον κόσμο. Το 2018 παρουσιάστηκε η ολοκαίνουρια Continental GT της τρίτης γενιάς. Πιο επιθετική, πιο ελαφριά, πιο γρήγορη και πιο εκλεπτυσμένη από ποτέ, η τρίτη γενιά της Continental GT είναι το απόλυτο Grand Tourer. Από το 2003, η Bentley έχει παραδώσει στους πελάτες της περίπου 70.000 Continental GTs, καθιστώντας την πιο επιτυχημένη Bentley της ιστορίας.

ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ BENTLEY

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BENTLEY

ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ

MULLINER

Exit mobile version