Χρονομίσθωση – Leasing: Όσα πρέπει να ξέρετε με τα νέα δεδομένα

Σταδιακά αλλάζει το τοπίο στην αγορά της μακροχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα (Leasing), καθώς οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν στην αρχή του έτους εξασφαλίζουν ελαφρύνσεις στο φορολογητέο εισόδημα των δυνητικών πελατών και οδηγούν ακόμη και στην μηδενική επιβάρυνση αυτών.

Για όσους δεν γνωρίζουν πως λειτουργεί ο θεσμός της μακρό-ενοικίασης στην Ελλάδα να τονιστεί ότι η χρονομίσθωση/ leasing είναι ένας εναλλακτικός τρόπος “απόκτησης” ενός οχήματος, καθώς επιτρέπει στο χρήστη αυτής της μεθόδου, να ενοικιάσει το αυτοκίνητο από 1 έως 5 χρόνια. Στη λήξη ωστόσο της πενταετίας ή και νωρίτερα, ο ενοικιαστής…μπορεί να γίνει και αγοραστής του οχήματος. Μπορεί στην πλειονότητα χρήση του Leasing να γίνεται κυρίως από εταιρίες, αλλά υπάρχουν σαφής ενδείξεις ανάπτυξης και στην αγορά των ιδιωτών. Να σημειωθεί ότι το 2019 που πουλήθηκαν συνολικά 114.109 νέα ΙΧ,  τα 52.279 οχήματα (51,95%), αφορούσαν τις λεγόμενες εταιρικές πωλήσεις, είτε τις εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης (car rental) είτε τις μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing).

Μόνο το κόστος της βενζίνης πληρώνεις

Δεν είναι αμελητέα τα πλεονεκτήματα της αγοράς Leasing για τον τελικό καταναλωτή και εντοπίζονται στο γεγονός ότι το μηνιαίο μίσθωμα που κάθε εταιρία προτείνει στον πελάτη περιλαμβάνει συντήρηση, ασφάλιση, επισκευές, τέλη κυκλοφορίας και αλλαγή ελαστικών. Το μόνο πρόσθετο κόστος που βαρύνει εσάς; Το καύσιμο.

Tο leasing παράλληλα απαιτεί τη δέσμευσή του πελάτη με συμβάσεις που κυμαίνονται από 3 έως 5χρόνια. Ωστόσο, με κάθε ανανέωση μπορείτε να διαλέξετε το τελευταίο μοντέλο. Επίσης, επειδή δεν αγοράζετε το αυτοκίνητο εξ αρχής, μπορείτε να αποδεσμεύσετε κεφάλαιο για άλλες οικονομικές ανάγκες. Με το leasing στο μεταξύ ο χρήστης εξοικονομεί χρόνο, για να εστιάσει στην κύρια επιχειρηματική δραστηριότητά του ή στην καθημερινότητά του.

Σημαντικά πλέον τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις που θα κάνουν χρήση του Leasing. Πλέον με το νέο φορολογικό σύστημα η επιβάρυνση στο φορολογητέο εισόδημα του χρήστη είναι μικρότερη.

Συγκεκριμένα, η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:

Στο μεταξύ η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:

Τι σημαίνουν τα παραπάνω στην πράξη;

Αν το όχημα που θα μισθώσει ο πελάτης έχει λιανική τιμή προ φόρων πώλησης 20.000 ευρώ, τότε η αξία παραχώρησης για τον χρήστη, για τα πρώτα 14.000 ευρώ, λαμβάνεται υπόψη το ποσοστό 4% (δηλαδή ο χρήσης θα φορολογηθεί για 560 ευρώ για τα πρώτα 14.000 ευρώ), όπως ορίζεται από τον παραπάνω πίνακα του δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομίας. Για τα επόμενα 3.000 ευρώ η αξία παραχώρησης υπολογίζεται με ποσοστό 20% (φορολογηθέν ποσό τα 600 ευρώ), ενώ για τα υπολειπόμενα 3.000 ευρώ με ποσοστό 33% (φορολογηθέν ποσό 990 ευρώ).

Μηδενική η φορολογία για τα καθαρά οχήματα

Όσοι επιλέξουν αυτοκίνητο που έχει εκπομπές CΟ2 έως 50 g/km και ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ απαλλάσσονται από τη φορολόγηση αυτού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρήση και τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Το πρώτο e-Shop για leasing στην Ελλάδα από τη LeasePlan

Η LeasePlan Hellas δίνει στους επισκέπτες του www.leaseplan.com τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τους όρους της μίσθωσής τους, βάσει εξατομικευμένων κριτηρίων αναζήτησης (π.χ. διάρκεια μίσθωσης, χιλιόμετρα, χρώμα). Επιλέγοντας ο επισκέπτης το Special Deal που προτιμά μπορεί άμεσα και εύκολα με μόνο λίγα clicks να ολοκληρώσει τη μίσθωσή του – μέχρι και το τελευταίο βήμα υπογραφής της σύμβασης – online, επιλέγοντας από ποικιλία διαθέσιμων προσφορών το αυτοκίνητο των ονείρων του.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Η LeasePlan για ακόμη μία φορά καινοτομεί στον τομέα της μίσθωσης αυτοκινήτου, τοποθετώντας στο επίκεντρο τον πελάτη και απλοποιώντας την όλη διαδικασία ώστε να ολοκληρώνεται με ευκολία online. Ο πελάτης έχει τον πρώτο λόγο, μπορεί να κάνει τα πάντα απλά και γρήγορα. Του προσφέρουμε εκείνο που επιθυμεί, σεβόμενοι τον πολύτιμο χρόνο του, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και αναζητώντας παράλληλα νέου τρόπους βελτίωσης των υπηρεσιών μας».

Δεν ξέρω αν πραγματικά ήλθε η ώρα για αγορά αυτοκινήτου με τη μέθοδο του leasing, μιλώντας για τον ιδιώτη καταναλωτή, ωστόσο τα πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικά, ειδικά στο σκέλος της φορολόγησης. Ο Έλληνας ιδιώτης καταναλωτής έχει ακόμα πολύ δρόμο, εκτιμώ, να κατέβει από το άρμα της ιδιοκτησίας και να περάσει στην ενοικίαση αρχικά και εν τέλει να καταλήξει στην εξ’ ολοκλήρου αγορά του οχήματος. Ίσως τα κίνητρα που σχεδιάζονται από τα αρμόδια υπουργεία για τη διάδοση της πράσινης μετακίνησης να δώσουν το έναυσμα για αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών στο σκέλος της μίσθωσης οχημάτων.

Exit mobile version