Πυρηνικές μπαταρίες σε αυτοκίνητα;

Αυτό μπορεί να ακούγεται απίστευτο, δεν είναι όμως απίθανο να το δούμε κάποια στιγμή, αν και θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι τότε…


Η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια έχει πάρει τα πάνω της. Η υδρογονοκίνηση παραμένει σχετικά στην αφάνεια, αποδεικνύεται όμως ότι δεν έχει πει την τελευταία κουβέντα. Όσο για τα συμβατικά καύσιμα, φαίνεται ότι και αυτά θα μας συνοδεύουν για πολλά, πολλά χρόνια ακόμα. Ποιο θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης; Μία μέχρι στιγμής άγνωστη εταιρία καταθέτει τη δική της πρόταση στο τραπέζι.


Ο λόγος για την NBD, μία start up που υποστηρίζει ότι εξελίσσει την τεχνολογία Nano Diamond Battery. Μία μπαταρία που στο εσωτερικό της θα έχει πυρηνικά απόβλητα, από αντιδραστήρες, τα οποία όμως θα βρίσκονται σε μία κατάσταση αρκετά σταθερή, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Χοντρικά, θα απομονώνεται το ραδιενεργό ισότοπο C14 του άνθρακα. Αυτό θα διαμορφώνεται σε κρυστάλλους γραφίτη, ενώ η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα βασίζεται στο φαινόμενο Betavoltaic.


Η εταιρία αναφέρει πως δεν θα υπάρχει κανένας κίνδυνος διαρροής ραδιενέργειας, ενώ η μπαταρία θα μπορεί να παραμείνει ενεργή για μέχρι και 28.000 χρόνια! Μετά από 5.730 χρόνια, ωστόσο, θα εξακολουθεί να έχει το 50% της αρχικής της ενεργειακής χωρητικότητας, πάντα σύμφωνα με την αμερικάνικη startup.


Μέσα στην επόμενη πενταετία, οι ιθύνοντες της φίρμας υπολογίζουν πως θα έχουν κατασκευάσει το πρώτο τους μοντέλο έτοιμο να περάσει σε παραγωγή, το οποίο θα μοιάζει με τσιπ. Η διαμόρφωση του σχήματος αλλά και οι διαστάσεις της NBD δεν θα υπόκεινται σε κάποιο περιορισμό. Για χρήση τώρα σε αυτοκίνητα, ένας μελλοντικός συσσωρευτής θα είναι περίπου 56% μικρότερος, σε σχέση με μια αντίστοιχη μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ το βάρος του θα είναι ελαφρώς αυξημένο.


Από όλο αυτό, εμείς κρατάμε μικρό καλάθι και βλέπουμε…

Exit mobile version