Groupe Renault – Renaulution: Αναλυτικά το στρατηγικό πλάνο για τις Renault, Dacia, Alpine

O κ. Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, παρουσίασε το «RENAULUTION», το νέο στρατηγικό πλάνο, που αποσκοπεί στη μετάβαση του ομίλου από τη στρατηγική επιδίωξης μεριδίων σε μία νέα προσέγγιση με στόχο την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αξίας από τα προϊόντα.

Το στρατηγικό πλάνο είναι δομημένο σε 3 φάσεις, οι οποίες εκκινούν παράλληλα:

Το πλάνο «Renaulution» είναι σχεδιασμένο να αναβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του Groupe Renault ως εξής:

Το συγκεκριμένο πλάνο θα υλοποιηθεί μέσω μίας νέας οργανωτικής δομής:

Η κάθε μια επιμέρους λειτουργική δραστηριότητα του πλάνου, με το τμήμα μηχανικής στην πρώτη γραμμή, είναι υπεύθυνη για την ανταγωνιστικότητά της, το κόστος και το χρόνο που θα χρειαστεί για το λανσάρισμα των προϊόντων της κάθε μάρκας. Κάθε μάρκα, μέσω μιας καθετοποιημένης οργανωτικής δομής, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της κερδοφορίας της.

Με βάση αυτή την οργανωτική δομή που έχει ως στόχο την επίτευξη αξίας, η εταιρεία δεν θα αξιολογεί πλέον την απόδοσή της σε μερίδια αγοράς και πωλήσεις, αλλά με βάση την κερδοφορία, τη δημιουργία ρευστότητας και την απόδοση των επενδύσεων.

Το Groupe Renault θέτει νέους οικονομικούς στόχους:

Το πλάνο «Renaulution» θα διασφαλίσει τη βιώσιμη κερδοφορία, παραμένοντας πιστό στη δέσμευσή του Groupe Renault για μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη, μέχρι το 2050.

Ο κ. Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, δήλωσε: «Το πλάνο Renaulution αφορά στη αλλαγή προσανατολισμού ολόκληρης της εταιρείας, από τον όγκο πωλήσεων, στη δημιουργία αξίας. Πολύ περισσότερο από μια απλή ανανέωση, πρόκειται για μια βαθιά μεταμόρφωση του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Έχουμε δημιουργήσει σταθερές και υγιείς βάσεις για την απόδοσή μας. Έχουμε βελτιώσει τις δραστηριότητές μας, ξεκινώντας από τον τομέα της μηχανικής, προσαρμόζοντας το μέγεθός μας όταν απαιτείται, με ανακατανομή των πόρων μας σε προϊόντα και τεχνολογίες υψηλής αποδοτικότητας. Αυτή η βελτιστοποίηση της απόδοσης θα τροφοδοτήσει τη μελλοντική μας γκάμα, προκειμένου να είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένη, εξηλεκτρισμένη και ανταγωνιστική. Και αυτό θα τροφοδοτήσει τη δύναμη των μαρκών μας, ώστε η κάθε μία να έχει τη δική της ξεκάθαρη και διαφοροποιημένη περιοχή ευθύνης, με στόχο την κερδοφορία και την ικανοποίηση των πελατών της. Θα μεταλλαχθούμε από μια εταιρεία αυτοκινήτων που αξιοποιεί την τεχνολογία, σε μια εταιρεία τεχνολογίας που κατασκευάζει αυτοκίνητα, αντλώντας τουλάχιστον το 20% των εσόδων μας από την εκμετάλλευση των υπηρεσιών, των δεδομένων και την διάθεση ενέργειας, έως το 2030.

Στόχος μας είναι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο με σταθερότητα, στηριζόμενοι τόσο στα πλεονεκτήματα αυτής της μεγάλης εταιρείας, όσο και στις δεξιότητες και την αφοσίωση των ανθρώπων της. Το Renaulution είναι ένα εσωτερικό στρατηγικό πλάνο το οποίο θα εξελίξουμε και του οποίου την επιτυχία θα επιδιώξουμε με τον ίδιο τρόπο που το σχεδιάσαμε, δηλαδή με συλλογικότητα».

Το πλάνο «Renaulution» περιλαμβάνει τα ακόλουθα θεμελιώδη στοιχεία:

1. Επιτάχυνση της αποτελεσματικότητας των τμημάτων, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητάς τους, τα κόστη, τον χρόνο εξέλιξης και τον χρόνο μέχρι το λανσάρισμα (time-to-market) του εκάστοτε προϊόντος.

Αποτελεσματικότητα στην διαδικασία εξέλιξης και παραγωγής, ταχύτητα και απόδοση, στοιχεία που υποστηρίζονται από τη Συμμαχία:

Αυστηρός έλεγχος του κόστους:

Όλες αυτές οι προσπάθειες θα ενισχύσουν την θέση του Groupe και θα μειώσουν την επίτευξη του νεκρού σημείου (σημείο ισοσκελισμού εσόδων – εξόδων – break-even) κατά 30% έως το 2023.

2. Τέσσερις επιχειρηματικές ενότητες με ξεχωριστή ταυτότητα και διακριτή θέση στην αγορά. Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 λανσαρίσματα έως το 2025 – τα μισά από αυτά στις κατηγορίες C/D – και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (EV).

Αυτή η νέα, προσανατολισμένη στη δημιουργία αξίας, οργάνωση και η επιθετική προϊοντική στρατηγική, θα οδηγήσει σε καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και βελτιστοποιημένο μίγμα προϊόντων.

Renault, La nouvelle Vague

Η μάρκα θα εκσυγχρονιστεί περαιτέρω, υιοθετώντας καινοτόμες στρατηγικές, εντός και εκτός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως για παράδειγμα, στις υπηρεσίες ενέργειας, τεχνολογίας και κινητικότητας.

Παράλληλα, η μάρκα θα αναβαθμίσει το mix των προϊόντων της υιοθετώντας μια επιθετική στρατηγική στο segment C, ενισχύοντας τη θέση της στην Ευρώπη, αλλά και εστιάζοντας σε κερδοφόρες κατηγορίες προϊόντων και σε αγοραστικά κανάλια βασικών αγορών, όπως της Λατινικής Αμερικής και της Ρωσίας.

Η Renault θα βασιστεί στα ισχυρά πλεονεκτήματα του Groupe:

Πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025, με βάση τις κάτωθι δράσεις:

Dacia & Lada. Όλα, απλά.

Η Dacia, θα παραμείνει η Dacia που όλοι ξέρουμε, αλλά με έναν αέρα φρεσκάδας, ενώ η Lada, ακόμα πιο σκληροτράχηλη, θα συνεχίσει να προσφέρει προσιτά προϊόντα, με βάση αποδεδειγμένες τεχνολογίες που στοχεύουν τους «έξυπνούς» αγοραστές, σπάζοντας ταυτόχρονα το προϊοντικό κατεστημένο της κατηγορίας C.

Υπερ-αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα:

Ανανεωμένη και ανταγωνιστική γκάμα, με γενναίο «άνοιγμα» στην κατηγορία C:

Alpine

Κάτω από την ομπρέλα της Alpine θα περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα Alpine, τα μοντέλα της Renault Sport και το τμήμα Renault Sport Racing, όλα σε έναν νέο, ολοκληρωμένο, λιτό και έξυπνο σχηματισμό, αφιερωμένο στην ανάπτυξη μοναδικών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων.

Πλάνο εξέλιξης 100% ηλεκτρικών προϊόντων,  που εξυπηρετούν τη διεύρυνση της μάρκας με τους εξής τρόπους:

Mobilize. Πέρα από την αυτοκίνηση.

Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα σκοπεύει στην ανάπτυξη νέων, κερδοφόρων τομέων, αξιοποιώντας τον όγκο των δεδομένων, τις νέες μορφές κινητικότητας και τις υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια προς όφελος του χρήστη, με απώτερο στόχο την επίτευξη άνω του 20% των εσόδων του ομίλου, έως το 2030. Το στρατηγικό όραμα Mobilize θα επιτρέψει στο Groupe Renault να μεταβεί γρηγορότερα σε μία νέα πραγματικότητα μετακινήσεων, παρέχοντας λύσεις και υπηρεσίες σε άλλες μάρκες, αλλά και σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Η επιχειρηματική μονάδα Mobilize έχει 3 αποστολές:

Μια μοναδική, προσιτή και χρηστική υπηρεσία:

Exit mobile version