Νέα δεδομένα ανακοινώθηκαν για όσους οδηγήσουν ελαφρύ δίκυκλο με δίπλωμα αυτοκινήτου

Παρέμβαση από το βήμα της βουλής για το θέμα της ισοδυναμίας των αδειών οδήγησης αυτοκινήτου και δικύκλου έκανε υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης παρουσιάζοντας το προς ψήφιση σχέδιο νόμου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο άλλη μια πρόταση βουλευτών και φορέων που αφορά στο θέμα των ισοδυναμιών μεταξύ αυτοκινήτου και ελαφρού δίκυκλου και σύμφωνα με αυτή, τα υποχρεωτικά μαθήματα θα αυξηθούν από τρία σε πέντε, για όσους κατόχους διπλώματος οδήγησης με δίπλωμα Β θελήσουν να οδηγήσουν ελαφρύ δίκυκλο. Με αυτό τον τρόπο υποστήριξε ο υπουργός το θεσμικό πλαίσιο καθίσταται ακόμη πιο αυστηρό, μη ξεχνώντας ότι είναι ήδη το πιο αυστηρό πλαίσιο στην Ευρώπη, όπως είπε.

Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι γίνεται δεκτή και η πρόταση φορέων για την προσθήκη δυνατότητας να υπαχθούν στο άρθρο 55 και όσοι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης για συνέχιση απασχόλησης.

Σύμφωνα με τον ΣΕΜΕ:

Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά) και την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά). Συγκεκριμένα, βάσει του νέου νόμου επιτρέπεται:

Το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δικύκλων στη χώρα μας, και εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και την οδική ασφάλεια.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΜΕ, κ. Σωτήρης Χατζίκος χαιρέτησε τη νομοθετική παρέμβαση: «Ο ΣΕΜΕ στέκεται πάντα αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που προάγει την αστική κινητικότητα και βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Θεωρούμε ότι ο νέος νόμος εισάγει και στην χώρα μας μια ισορροπημένη ρύθμιση στο θέμα των ισοδυναμιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση των πολίτων σε ένα προσιτό, αποτελεσματικό και ασφαλές μέσο για την αστική μετακίνησή τους. Είμαστε βέβαιοι ότι, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μακροπρόθεσμα ωφελημένοι από αυτή την ρύθμιση θα είναι η αστική κινητικότητα και η οδική ασφάλεια».

Exit mobile version