10+1 λόγοι που κάνουν τη Bora μία σπουδαία Maserati

Μισό αιώνα μετά την παρουσίαση της Bora στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, απαριθμούμε 11 λόγους για τους οποίους η ιταλική φίρμα θα πρέπει να είναι περήφανη για αυτό της το αριστούργημα.

Ένα μοντέλο που αν κυκλοφορούσε σήμερα στη λεωφόρο Κηφισίας θα γύριζε να το κοιτάξει ακόμη και… ο οδηγός ενός Tesla, παρουσίασε πριν από 50 ολόκληρα χρόνια η Maserati. Πρόκειται για την πανέμορφη όσο και ιδιαίτερη Bora, ένα κομψό supercar της εποχής εκείνης, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και εμπνευσμένο τεχνολογικά από την Formula1.

Για αυτό το λόγο, η Bora είχε τοποθετημένο τον κινητήρα της κεντρικά και πίσω στο αμάξωμα της, όπως και τα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής. Ο V8 των 4.700 κ.εκ. απέδιδε 310 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με αποτέλεσμα το ιταλικό μοντέλο να ξεπερνά την τελική ταχύτητα των 280 χλμ./ώρα.

Για να αντιληφθείτε την αξία της Bora, δε χρειάζεται παρά μόνο μία υπενθύμιση. Αναφερόμαστε στο 1971! Την εποχή που τα μεγέθη, οι ταχύτητες και οι αριθμοί στα αυτοκίνητα παραγωγής δεν προσέγγιζαν ούτε κατά διάνοια αυτά της Bora. Καινοτόμο για την εποχή ήταν το σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης σε κάθε τροχό (πρώτη φορά σε Maserati) με τηλεσκοπικά αμορτισέρ.

Ο άνθρωπος πίσω από το μηχανολογικό σχεδιασμό του διθέσιου Maserati ήταν ο Giulio Alfieri, υπεύθυνος και για το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων ξηρού τύπου με ένα δίσκο. O Alfieri, μαζί με τον Giugiaro, έφτιαξαν ένα τολμηρό και αιχμηρό σχεδιαστικά μοντέλο με έντονες γραμμές, που θεωρήθηκε πολύ μπροστά για την εποχή του και δύσκολα θα άφηνε σήμερα κάποιον φαν της αυτοκίνησης ασυγκίνητο.

Το εσωτερικό αντίστοιχα ενέπνεε πολυτέλεια τύπου… James Bond, με οδηγοκεντρικά στραμμένο το ταμπλό και τα όργανα ενδείξεων. «Κλασσάτα» δερμάτινα καθίσματα τόνιζαν περισσότερο τη φινέτσα και λιγότερο την πλευρική στήριξη, όπως θα έκανε βέβαια και οποιαδήποτε Ιταλίδα κυρία στη θέση της.

Ας πάμε να δούμε λοιπόν τους 11 λόγους για τους οποίους αναπολούμε εκείνη την… Bora εποχή και ας μην τη ζήσαμε (ορισμένοι)…

  1. Ήταν το πρώτο κεντρομήχανο μοντέλο της Maserati, η πρωτοπόρος Bora δημιούργησε μόδα και στον ανταγωνισμό των Ferrari, Lamborghini και De Tomaso.
  2. Ήταν το πρώτο μοντέλο που δημιούργησε η Maserati μετά την εξαγορά της από την Citroen. Μάλιστα, η Bora βοήθησε σε μεγάλο βαθμό και τη γαλλική εταιρεία στο να αποκτήσει καινοτομίες στα πιο συμβατικά της μοντέλα ευρείας παραγωγής.
  3. «Γεννήθηκε» στο επίκεντρο της παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης, πράγμα που δυσκόλεψε αφάνταστα την πορεία της και είχε ως αποτέλεσμα τις μόλις 564 πωλήσεις από το 1971 μέχρι και το 1978. Έτσι απέκτησε και συλλεκτικό χαρακτήρα.
  4. Έφερε υψηλή τεχνολογία για την εποχή. Ανεξάρτητες αναρτήσεις, δισκόφρενα και κλιματισμός ήταν λέξεις άγνωστες μέχρι εκείνη τη στιγμή για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
  5. Το πάντρεμα της Maserati με τη Citroen ανέβασε το πρεστίζ και τις μετοχές της γαλλικής εταιρείας, που στη συνέχεια τόλμησε περισσότερο και ανέδειξε υδραυλικά συστήματα, εξελιγμένα φωτιστικά σώματα και ρυθμιζόμενο σύστημα που έφερνε πιο κοντά τα πεντάλ στην σταθερή θέση οδήγησης. Κινήσεις που, μέχρι τότε, κάθε άλλο παρά δεδομένες ήταν σε ένα αυτοκίνητο.
  6. Οι επιδόσεις της Bora για την εποχή της ήταν εξωπραγματικές, με τους αριθμούς (310 ίπποι και τελική 280 χλμ./ώρα) να παραπέμπουν σε αγωνιστικά μοντέλα. Πόσο θα θέλαμε να ακούσουμε τον V8 των 4,7 λίτρων…
  7. Αγωνιστικές καταβολές. Ακόμη και αν μιλάμε για ένα μοντέλο που κυκλοφορούσε στους δρόμους, θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί στις πίστες, αφού μόνο τα αγωνιστικά της εποχής -όπως η 450S- διέθεταν τροχούς από κράμα μαγνησίου, αγωνιστικό πλαίσιο και κινητήρα τόσο υψηλής απόδοσης.
  8. Εκσυγχρονισμένο και πρακτικό, το ιταλικό μοντέλο διέθετε ηλεκτρικά παράθυρα, τηλεσκοπικό τιμόνι, κλιματισμό, καλή ηχομόνωση και χώρους για μικροαντικείμενα.
  9. Σπορ και «σικάτο» ταυτόχρονα. Μπορεί να λέμε ότι θα μπορούσε να σταθεί ακόμα και στις πίστες, όμως η Bora ήταν ένα κομψό «κυριλέ» supercar, φτιαγμένο για να μεταφέρει ακόμη και τον πλέον επίσημο επιβάτη με το ανάλογο κύρος.
  10. Το όνομα του Giorgetto Giugiaro, του ανθρώπου που σχεδίασε τη Maserati Bora, είναι τόσο βαρύ που αποτελεί από μόνο του ένα λόγο για να λατρέψεις αυτό το μοντέλο. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για τον κορυφαίο σχεδιαστή αυτοκινήτων του 20ου αιώνα.
  11. Η απόλυτη σχεδιαστική πινελιά του Giugiaro στα αγωνιστικά μοντέλα ήταν το γυμνό, καθαρό και αστραφτερό μέταλλο της οροφής. Αυτό μεταφέρθηκε και στη Bora δημιουργώντας ένα ιδανικό οπτικό contrast (ειδικά με το βαθύ κόκκινο), αξεπέραστο μέχρι και σήμερα.  
Exit mobile version