Τελικά δεν αλλάζει τίποτα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα;

Σε διευκρινίσεις για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα προέβη σήμερα ο ΣΕΑΑ, αναφέροντας τα έξης:

  1. Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
  2. Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε:
    α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
  3. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στοσύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
  4. Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.

Με λίγα λόγια δεν αλλάζει τίποτα στην φορολόγηση των μεταχειρισμένων όπως την ξέραμε. Απλά οι έμποροι θα συνεχίζουν να εμπορεύεται νεώτερα μεταχειρισμένα, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την κερδοφορία τους και την ποιότητα των οχημάτων που θα εισάγονται.

Exit mobile version