To νέο Ford Ranger Raptor έχει V6 με 288 άλογα

Το νέο Ford Ranger Raptor θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της Ευρώπης στα μέσα του καλοκαιριού.

Η Ford παρουσίασε στην Αυστραλία το Ranger Raptor το οποίο ξεχωρίζει από την «ράπτορ» εμφάνιση και τα εκτός δρόμου ελαστικά με τις 17άρες ζάντες. Φυσικά, η μάσκα με το τεράστιο λογότυπο Ford και τα «C» σχήματος LED φώτα ημέρας σηματοδοτούν το κορυφαίο Ranger. Στο εσωτερικό υπάρχει ανάλογες αναβαθμίσεις με ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία κάθετη οθόνη του συστήματος infotainment στο πρότυπο της Mustang Mach-E.

Περνώντας κάτω από το καπό συναντάμε τον bi-turbo 3.0 V6 με 288 ίππους και 491 Nm. Κάτι που εξιτάρει τους φίλους του Raptor, αφού το απερχόμενο μοντέλο έχει έναν δίλιτρο ντίζελ με 213 ίππους. Ο οποίος θα είναι διαθέσιμος για την Ευρώπη από το 2023, ενώ αναμένεται και ένας ισχυρότερος V6 turbo πετρελαίου.

Ο twin-turbo V6 κινητήρας 3.0L EcoBoost διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης.

Η Ford Performance εξασφάλισε ότι ο κινητήρας προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος.

Το νέο σύστημα anti-lag, που διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι.

Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Υπάρχουν 7 προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Rock Crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja).

Το αποκλειστικό για την κατηγορία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής του νέου Ranger Raptor προσφέρει διαφορετικούς ήχους κινητήρα μέσα από τέσσερα διαφορετικά προγράμματα που ταιριάζουν σε διαφορετικά οδηγικά σενάρια.

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις κάτωθι ρυθμίσεις:

Σε σχέση με τις στάνταρ εκδόσεις του μοντέλου έχουν γίνει επεμβάσεις και στην ανάρτηση και στο πλαίσιο, με αποτέλεσμα οι off road δυνατότητές του να είναι ακόμα μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές της πρώτης γενιάς. Το προηγμένο, νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων και μπλοκέ διαφορικά μπροστά και πίσω.

Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor παραμένει ακλόνητο τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα.

Η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

Οι διπλοί γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω προσφέρουν ευελιξία σε περίπτωση ανάγκης κατά την κίνηση εκτός δρόμου, αφού αν η μία πλευρά του οχήματος είναι μη προσβάσιμη (π.χ. βυθισμένη) παραμένουν διαθέσιμοι οι υπόλοιποι γάντζοι. Επίσης, οι τελευταίοι προσφέρουν τη δυνατότητα τοποθέτησης ιμάντα εξισορρόπησης στην περίπτωση που το όχημα έχει κολλήσει σε βαθιά άμμο ή λάσπη.

Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων – από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.

On-road

Off-road

Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά σε συνθήκες off‑road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 km/h με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη.

Exit mobile version