Πότε θα δούμε τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων στην Ελλάδα;

Όνειρο ήταν και πάει… η είσοδος νέων “παικτών” στην κατασκευή ελληνικών οχημάτων, που θα κάνουν χρήση του κανονιστικού πλαισίου για την έγκριση κυκλοφορίας Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής (Μ.Ο.Ι.Κ.), όπως έκανε ελληνική Keraboss, μετά από χρόνιες προσπάθειες της προκειμένου να περάσει από τη μέγγενη της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Μετά την παρουσίαση και την έγκριση που πήραν το καλοκαίρι τα πρώτα οχήματα της Keraboss, υπήρξε διάχυτη αισιοδοξία ότι και άλλοι μικροκατασκευαστές θα έμπαιναν σε αυτή τη διαδικασία.

Δυστυχώς, 3 μήνες μετά καμία, μα καμία ελληνική εταιρία δεν έκανε αίτηση στο αρμόδιο υπουργείο, στο πλαίσιο των ΜΟΙΚ προκειμένου να προχωρήσει με τη σειρά της στην κατασκευή του δεύτερου ελληνικού αυτοκινήτου μετά το Keraboss.

Τα  εν λόγω οχήματα δεν είναι Value For Money 

Τι αποδεικνύεται; Ότι δεν υπάρχει αγορά στην Ελλάδα για την κατασκευή ιδιαίτερων οχημάτων και παράλληλα τα εν λόγω οχήματα δεν είναι Value For Money για τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, το ελληνικό Keraboss ξεπερνάει τα 22.000 ευρώ, τιμή που παραπέμπει σε σύγχρονα SUV. Προφανώς, όταν μιλάμε για χειροποίητα οχήματα, δεν μπορεί να δούμε τιμές στα 10,000 ευρώ για ένα μελλοντικό ελληνικό όχημα.

Σε κάθε περίπτωση ο κλήρος πέφτει στην ελληνική Namco, που έβγαζε το θρυλικό Pony, να κινηθεί προς την κατεύθυνση του πρώτου ηλεκτρικού ελληνικού αυτοκινήτου, με βάση τα νέα που δημοσιοποιήσαμε στο Caroto το προηγούμενο διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση ας δούμε τι λέει σε γενικές γραμμές το πλαίσιο για τα ΜΟΙΚ:

Ως μεμονωμένο όχημα ιδιαίτερης κατασκευής (ΜΟΙΚ) ορίζεται: 

αα) «Ανακατασκευασμένο όχημα»: Μεταχειρισμένο όχημα που έχει υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές των κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών, αλλά διατηρεί την ταυτότητα του αρχικού οχήματος.

ββ) «Όχημα μεταχειρισμένων εξαρτημάτων»: Όχημα που έχει κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων, στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα, και δεν υπάγεται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.

β) «Εγκριτική αρχή»: η Διεύθυνση Τεχνολογίας οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία είναι αρμόδια για όλα τα θέματα που αφορούν στην έγκριση οχημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων, καθώς και για τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών αυτών.

γ) «Φορέας ελέγχου»: οργανισμός ή φορέας ο οποίος ορίζεται από την εγκριτική αρχή ως εργαστήριο δοκιμών ή επιθεωρήσεων εξ ονόματός της. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να εκτελεί η ίδια τα καθήκοντα αυτά.

Exit mobile version