Μετά την Lada η Tesla έχει τα πιο ηλικιωμένα μοντέλα

Αν νομίζατε πως η ρωσική Lada ή η μονοδιάστατη Lancia έχουν την γκάμα με τα πιο ηλικιωμένα μοντέλα, τότε πέσατε έξω.

Η Lada είναι η πιο αρχαία εταιρία. Ο μέσος όρος ηλικίας των μοντέλων της είναι στα 18,9 χρόνια με το ρεκόρ να κατέχει το Niva που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1998. Αλλά υπάρχουν και αρκετά άλλα λιγότερα γνωστά ρωσικά μοντέλα που παράγονται αδιάλειπτα περισσότερο από δύο δεκαετίες.

Παγκοσμίως κυκλοφορούν περισσότερα από 700 μοντέλα που προέρχονται από 30 και βάλε κατασκευαστές και ομίλους. Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει είναι πως μετά την Lada η εταιρία με την μεγαλύτερη ηλικιακά γκάμα μοντέλων είναι η Tesla.

Ο μέσος όρος της αμερικανικής εταιρίας είναι στα 7,8 χρόνια με το Model S να ανεβάζει την τιμή αυτή, αφού κυκλοφορεί από το 2009. Αλλά και το Model X δεν πάει πίσω αφότου λανσαρίστηκε το 2015. Την παρτίδα σώζουν τα Model 3 και Model Υ με έτος κυκλοφορίας τα 2016 και 2019, αντίστοιχα.

Μετά την Tesla βρίσκεται η ινδική Mahindra που έχει επίσης μέσο όρο στα 7,8 χρόνια. Η μάρκα μπορεί να έχει πιο φρέσκα μοντέλα, αλλά το Bolero που κυκλοφορεί από το 2000 την τραβά προς τα πάνω.

Περνώντας στους κατασκευαστές που κατασκευάζουν παγκοσμίως περισσότερα από 20 διαφορετικά μοντέλα, η Honda έχει τον πιο νεαρό στόλο με 3,5 χρόνια, η Hyundai με 3,7 χρόνια, η Mercedes με 3,8, η GM με 4,2 κ.α. Τους πιο φρέσκους στόλους έχουν κυρίως διάφορες νεοσύστατες κινεζικές εταιρίες, όπως είναι οι Xpeng και Nio, με μέσο όρο τα 2,5-3,5 χρόνια.

Exit mobile version