Τι ισχύει για τα ιστορικά αυτοκίνητα

Από αρχές Μαΐου οι νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα – Θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και θα κυκλοφορούν και στον μικρό δακτύλιο.

Με δεδομένο το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η χώρα με τον παλαιότερο στόλο οχημάτων της ΕΕ, ολοένα και περισσότεροι κάτοχοι οχημάτων ετοιμάζονται να εισέλθουν στις ρυθμίσεις του νόμου για τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Ωστόσο, και αυτά πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μάλιστα σημαντικά. Για του λόγου το αληθές ακολουθεί ο πρόσφατος νόμος που θεσπίστηκε και αφορά τα τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος. Μάλιστα από τις αρχές  Μαΐου τίθενται σε ισχύ τα παρακάτω:

Για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλονται, ετησίως, τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος υπέρ του Δημοσίου τα οποία εισπράττονται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, Α’ 90), ως εξής:

Υπενθυμίζεται τέλος ότι ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία 30 τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του. Σε ό,τι αφορά τους όρους κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ο νόμος τονίζει ότι πρέπει να ασφαλίζεται, ενώ τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Εξαιρούνται από τη θέση σε δημόσια κυκλοφορία τα οχήματα ειδικού τύπου, όπως πυροσβεστικά και στρατιωτικά. Αποκλειστικώς για τα οχήματα αυτά, επιτρέπεται, σύμφωνα με τα άρθρα 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., η κατ΄ εξαίρεση θέση σε δημόσια κυκλοφορία μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Για τους σκοπούς συμμετοχής σε διοργανώσεις των φορέων ιστορικών οχημάτων που διενεργούνται εντός της Ελληνικής Επικράτειας, νομίμως αδειοδοτημένες, σύμφωνα με το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ., και εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την άπαξ αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο (2) ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία (1) ημέρα μετά τη λήξη της διοργάνωσης.

Exit mobile version