Αυτοκινητοβιομηχανίες και Πράσινος Χάλυβας

Παρόλο που αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW και Ford επιλέγουν «πράσινο» χάλυβα, η παραγωγή του εξακολουθεί να βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα.

Η γερμανική χαλυβουργία Thyssenkrupp και Salzgitter πουλούν «πράσινο» χάλυβα (green steel), αυτόν που παράγεται με σχεδόν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, σε σχετικά υψηλές τιμές.

Το όφελος για τους κατασκευαστές είναι η μείωση της ενεργειακής ετικέτας των προϊόντων τους. Ωστόσο, λόγω της έλλειψης υδρογόνου, το συντηρητικά μεγαλύτερο ποσοστό από αυτόν τον χάλυβα παράγεται με φυσικό αέριο.

Η εταιρεία Salzgitter, η οποία ήδη προμηθεύει τη Mercedes, σχεδιάζει να παρασκευάζει 1,9 εκατομμύρια τόνους χάλυβα μειωμένων εκπομπών από το 2026.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Gunnar Groebler, ανέφερε ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα γι’ αυτόν, καθώς θα μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 60% σε σύγκριση με την παραδοσιακή παραγωγή.

Ωστόσο, το όραμα για πραγματικά «πράσινο» χάλυβα απέχει ακόμα. Η Γερμανία έχει ανακοινώσει σχέδια για την παροχή υποδομής υδρογόνου, ενώ εταιρείες όπως η Thyssenkrupp εξετάζουν πώς θα εξασφαλίσουν το απαραίτητο υδρογόνο.

Τέλος, η μετάβαση στον «πράσινο» χάλυβα θα χρειαστεί σημαντική κρατική υποστήριξη. Εταιρείες όπως οι Salzgitter και Thyssenkrupp έχουν λάβει περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ για να υποστηρίξουν τις επενδύσεις τους στον τομέα αυτόν.

Exit mobile version